AnonymBruker Skrevet 12. mai 2011 #1 Skrevet 12. mai 2011 Fikk brev i posten i dag, hvor det stid at celleprøvene som ble tatt fra livmorhalsen ved forrige gyn.kontroll viste "mulig,lette celleforandringer" og at jeg skulle sjekkes igjen om 6 mnd. I tillegg til har samme gynekologen henvist meg til ultralyd fordi hun mente at hun kunne kjenne (muligens se på hennes ultralyd?) at jeg hadde for lave nyere, bekken-nyrer tror jeg hun kalte det. Jeg har vært til denne kontrollen og legen finner nyrene mine akkurat der de skal være. Det virket som om han prøvde å se etter hva det enn var hun trodde var nyrene mine,men iflg han var det vanskelig med ultralyd. Han konfererte med en kollega, og besluttet å skrive et brev til både lege og gyn. om at de evt måtte henvise meg videre til MR scanning. Nå tenker jeg KREFT,KREFT,KREFT. Er veldig redd. Jeg tror ikke gyn. har mottatt bekjsed fra legen som fant at nyrene mine var der de skulle enda,ettersom jeg sjekket dette kun for noen dager siden. Jeg skal prøve å få tak i gyn. i morgen, men tror det blir ganske vanskelig da hun er travel. Er det noen som har noen ide om dette er noe å bekymre seg over?
Betty84 Skrevet 12. mai 2011 #2 Skrevet 12. mai 2011 Kan bare fortelle min historie jeg.... Mens jeg gikk gravid, for 9 år siden fikk jeg lette celleforandringer. 6 mnd etter -lette, 6mnd etter - grove. Da måtte jeg på sykehuset for å ta biopsi. Prøvene på sykehuset blir tatt med 3 mnd mellomrom. 1. -lette, 2.- grove. Så da ble jeg satt opp til operasjon, da brennner dem vekk litt med laser for at det ikke skal videreutvikle seg til kreft. Men så skulle dem ta en kontrollprøve til og den viste lette og da ble operasjonen avlyst... Sånn har jeg holdt på siden, og for 2 mnd siden tok jeg siste prøve og for første gang på 100år var dem normale! Nå skal jeg ikke ta ny prøve før om et år! Bekymret meg mye over dette i begynnelsen, men så tenkte jeg som så... at SÅ ofte dem sjekker og har kontroll på dette, så vil man uansett oppdage grove celleforandringer før det utvikler seg til å bli kreft. Så følg opp timene dine:)
Lady Lou Skrevet 12. mai 2011 #3 Skrevet 12. mai 2011 Celleforandringer er veldig vanlig. Jeg hadde celleforandringer, og da brant de bort ytterste tuppen av livmorhalsen. Tilbake på kontroll etter 1 mnd, og vips, saken var ute av verden. 1
Avalon Skrevet 12. mai 2011 #4 Skrevet 12. mai 2011 Celleforandringer er veldig vanlig. Jeg hadde celleforandringer, og da brant de bort ytterste tuppen av livmorhalsen. Tilbake på kontroll etter 1 mnd, og vips, saken var ute av verden. Som det står her, celleforandringer er veldig vanlig. De vil så klart holde øye med forandringen for å se hvordan den forandrer seg. Noen ganger går det av seg selv tibake til normalen, andre ganger ikke. Det er også veldig veldig vanlig å få celleforandringer etter man har fått barn. Var det en ondartet celleforandring ville de ha sett det og gjort noe med det, da ville du ikke måttet vente 6mnd til neste prøve.
Gjest Applestore Skrevet 12. mai 2011 #5 Skrevet 12. mai 2011 Jeg har flere i familien som har hatt celledeling der nede, og de har gjort som skrevet tidligere. De har vært på noen kontroller senere, men har ikke fått det tilbake
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå