AnonymBruker Skrevet 12. mai 2011 #1 Skrevet 12. mai 2011 Har noen noen gode tips for hvordan holde koken i ekstra hektiske perioder? Har noen uker fremover som kommer til å være fulle av stress og mas, og har allerede blitt sliten etter første uken. Er det noen tips folk har for å avbalansere stress? Meditasjon kan jeg ikke..aner ikke hvordan man gjør det!
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2011 #2 Skrevet 12. mai 2011 Pass på! Har vert der - ble syk av hele greia. Endte opp med Epilepsianfall. Som sikkert har flere grunner, men stress var en utløsende faktor. Før den tid, holdte jeg koken ved å passe på spise regelmessig. Masse FRUKT, eller smothies. Smothies går raskt å lage og gir masse engergi om man ikke har tid å svinge rundt en ordentlig lunsj. Ha i litt nøtter som gir ekstra næring det også. Enkelt med smothie, for man kan ha i akkurat hva man har lyst til og liker, uten å følge noen bestemt oppskrift. Gjør dette nå også, men tillater meg ikke like stressende dager lengre. Så har blitt mye flinkere til å si NEI, fordi jeg må pga helsa rett og slett. Trener og har aktive dager, men sånn stress hvor man må rekke tusen ting på en dag i lengre perioder funker ikke lengre. Og nei, jeg er ikke gammel. I 30 årene, så er den beste alderen det. Havregrøt med frukt i, og litt sukker - gir god metthet og masse energi. Liker ikke disse energi drikkene man kjøper i butikken som er fulle av Estoffer, sukker og junk. NOKK SØVN!
Gjest Tjoms Skrevet 12. mai 2011 #3 Skrevet 12. mai 2011 Meditasjon er utrolig bra, du kan gå på youtube og gå gjennom guidet meditasjon, ellers så finnes det meditasjonskurs i de større byene. I Oslo er det gratis meditasjonskurs på onsdager nå. Du kan også sørge for å avspenne skikkelig hver dag. Selv om du har mye å gjøre, så er det ikke nødvendig å stresse. Stopp opp, lukk øynene i noen minutter, ta dype åndedrag gjennom nesen. Si "nei" til alt som strengt tatt ikke er nødvendig å gjøre i den perioden, og lydt til hva kroppen din sier. Sørg for godt med søvn, spis sunt, og drikk godt med vann.
Gina_ Skrevet 12. mai 2011 #4 Skrevet 12. mai 2011 Tren, spis sunt, sov masse, og prøv å koble helt ut i de små pausene du har Vet hvordan du har det, har selv hatt noen veldig krevende uker nå, og jeg ser enden på det hele. Trening har hjulpet veldig for mitt stress i det minste, kanskje du har tid til å gå en tur eller jogge litt?
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2011 #5 Skrevet 12. mai 2011 Jeg anbefaler deg å ta en time-out. Ulike typer cder finner du her: http://www.pepp.no/ Det har noe med å nullstille seg samt å kun være her og nå. Jeg synes den som heter Lindring er fin. Skal visstnok hjelpe mot kroniske smerter, men jeg synes den er flott for å koble helt ut, fokusere positivt samt gi energi. I tillegg så hadde jeg prioritert nok søvn.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå