AnonymBruker Skrevet 12. mai 2011 #1 Skrevet 12. mai 2011 Jeg sliter litt for tiden. Om bare noen dager skal jeg overta en leilighet jeg har kjøpt og jeg burde være glad og forventningsfull, men har angst og mareritt om flytting og pakking. Noen forventninger har jeg og jeg gleder meg også, men angsten er sterkest og overskyggende. Jeg flytter ikke langt, bare noen kilometer men jeg kjenner ingen i bydelen og selv om min logiske sans forteller meg at det ikke vil bli noe problem, hjelper det ikke. Jeg våkner med angst og sover dårlig. Har eid en bolig før og var heldig og fikk solgt den uten tap. Det var på landet, et sted der boliger ikke omsettes så raskt. Jeg har flyttet veldig mye, bare de siste tre årene har jeg flyttet fire ganger. Å flytte i seg selv er slitsomt, pakking og alt det praktiske som må ordnes men er det vanlig å oppleve angst? Må legge til at jeg i perioder sliter med angst og depresjoner. Jeg gleder meg til å flytte også, få ting i orden og være for meg selv. Har bodd midlertidig hos en venninne i to uker nå i påvente av overtagelse. Tror en av grunnene til at jeg har angst, er at jeg blir bundet med boliglån. Jeg vil klare meg bra økonomisk, men føler at jeg blir litt låst på en måte selv om jeg trives i byen og har bodd her det meste av livet. Jeg vil også heller betale på et lån og eie fremfor å leie, som jeg har gjort de siste tre årene. Vet ikke hva jeg vil med denne tråden, lufte ut litt frustrasjon, men er det andre som har opplevd angst når de har kjøpt bolig, eller før de skal flytte?
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2011 #2 Skrevet 12. mai 2011 Jeg sliter litt for tiden. Om bare noen dager skal jeg overta en leilighet jeg har kjøpt og jeg burde være glad og forventningsfull, men har angst og mareritt om flytting og pakking. Noen forventninger har jeg og jeg gleder meg også, men angsten er sterkest og overskyggende. Jeg flytter ikke langt, bare noen kilometer men jeg kjenner ingen i bydelen og selv om min logiske sans forteller meg at det ikke vil bli noe problem, hjelper det ikke. Jeg våkner med angst og sover dårlig. Har eid en bolig før og var heldig og fikk solgt den uten tap. Det var på landet, et sted der boliger ikke omsettes så raskt. Jeg har flyttet veldig mye, bare de siste tre årene har jeg flyttet fire ganger. Å flytte i seg selv er slitsomt, pakking og alt det praktiske som må ordnes men er det vanlig å oppleve angst? Må legge til at jeg i perioder sliter med angst og depresjoner. Jeg gleder meg til å flytte også, få ting i orden og være for meg selv. Har bodd midlertidig hos en venninne i to uker nå i påvente av overtagelse. Tror en av grunnene til at jeg har angst, er at jeg blir bundet med boliglån. Jeg vil klare meg bra økonomisk, men føler at jeg blir litt låst på en måte selv om jeg trives i byen og har bodd her det meste av livet. Jeg vil også heller betale på et lån og eie fremfor å leie, som jeg har gjort de siste tre årene. Vet ikke hva jeg vil med denne tråden, lufte ut litt frustrasjon, men er det andre som har opplevd angst når de har kjøpt bolig, eller før de skal flytte? Jeg har det akkurat sånn jeg også!! Forsøk å si til deg selv at det kommer til å gå seg til denne gangen også, akkurat som det har gjort tidligere! Selve pakke og flytteprosessen blir slitsom, men når du er ferdig har du en leilighet som bare er din og du kan pynte som du vil. Det kommer til å bli kjempefint! Det går seg til etterhvert, det er bare stresset ditt som tar litt overhånd akkurat nå. :klemmer:
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2011 #3 Skrevet 12. mai 2011 Jeg har ikke opplevd den typen angst selv, men jeg kan forstå meg på de som får det! Flytting og pakking er uten tvil mye stress. Begynn med meditering i denne perioden om du ikke gjør det fra før, 20 min hver dag i to omganger. For å forenkle selve pakkingen så sørg for å ha markert tomme pappesker klart og tydelig hva som er hvor, så slipper du ihvertfall å bli mer stresset på grunn av det om du ikke har orden på det der fra før. Sett på noe lystig musikk i prosessen. Husk også å få i deg god mat, og stapp de positive tankene om det nye stedet foran det negative. Kanskje gjøre litt research om cafeer du kan besøke e.l så du vet hva du har å gjøre på der på fritiden, kanskje en plass hvor du kan dyrke en hobby. Alt ordner seg.
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2011 #4 Skrevet 12. mai 2011 Takk for oppmuntring. Føler jo at jeg sutrer, men selve angsten er reel nok. Jeg har pakket og flyttelasset er på lager til flyttedatoen. Det har vært en tid med mye stress, visninger, mange budrunder, pakking, rundvask av leiligheten jeg leide, men det er vanskelig å senke skuldrene og få en følelse av ro. Nå er jeg begynt å glede meg til å flytte, men jeg opplever angst og det føles som jeg skal flytte til en by langt unna og det er en overskyggende følelse. Jeg har allerede orientert meg litt om hva som finnes av tilbud på fritiden og jeg tror jeg vil trives når jeg blir vant til å bo der. Jeg tror jeg spinner for mange tanker, gruer meg til å sove der de første nettene, men etter bare tre uker får jeg besøk av en venninne som blir i 14 dager. Derfor forstår jeg ikke angsten jeg opplever. Jeg har ikke angst hele dagen, men får akutte øyeblikk og kan våkne med ren angst og ofte midt i en drøm som handler om flytting og pakking. I barndommen var det mye flytting og jeg er kanskje litt rotløs, men nå skal jeg gjøre alt for å skape meg et koselig hjem. Etter et tøft samlivsbrudd har jeg heller ingen tanker om å finne meg en venn, men kanskje det også faller på plass med tid og stunder. Etter at jeg kjøpte leiligheten har jeg ventet to måneder før det blir overtagelse til uka og har klart å bygge meg opp et stort stressnivå med alle tankene og grubling.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå