AnonymBruker Skrevet 15. mai 2011 #21 Skrevet 15. mai 2011 Jeg oppfostrer da de to ungene jeg har satt til verden. Både økonomisk og gjennom oppfølging i hverdagen. Men er det rett at bare den ene forelderen skal ta ansvaret? Nei jeg er nok ikke noe offer. Bade frustrert over et lovverk som ikke ser at det finnes fedre som ikke betaler fordi de ikke kan eller vil. Nei ingen økonomisk knipe. Men det tærer hardt på alt annet. Ikke sulter vi, men skulle gjerne kunne gitt ungene muligheten til å være med på sommerskole f.eks. Jeg skulle også ha kunnet sendt ungene på sommerskole, kjøpt ny og større bil, lagt bedre plen, fått noen til å vaske for meg siden jeg jobber fullt og er alene med to, spist mer økologisk, byttet ut endel av de gamle sommerklærne og sluppet å bo på 3-stjerners hotell. Men det kan jeg ikke, for faren betaler ikke bidrag og selv ligger jeg bare rundt en halv mill i lønn. Sukk
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2011 #22 Skrevet 15. mai 2011 Tydeligvis er det greit at den barnet ikke bor sammen med slipper unna, men at den som barna bor hos ikke kan være frustrert over at man forsørger barnet helt selv. Lønn spiller faktisk ingen rolle. Jeg mener at det er begge foreldres rolle, uansett hvilken situasjon de er i. Begge har forsørgerplikt så lenge de bor sammen, hvorfor ikke etterpå? Og min lønn oppe i det hele burde ikke spille noen rolle.
Gjest Gjest Skrevet 15. mai 2011 #23 Skrevet 15. mai 2011 Nei, det er ikke greit. Men for din egen del så vil jeg anbefale å akseptere ståa slik den er for øyeblikket, så slipper du skuffelser og frustrasjon. At det er lavmål å ikke bidra økonomisk når det gjelder egne barn er helt klart, men hva kan du gjøre,-annet enn å oppfordre fedrene til å bidra? Send brev til NAV hvert år angående ny bidragsutregning, så er det jo bare å håpe på at situasjonen etterhvert vil bedre seg.
Gjest Gjest Skrevet 16. mai 2011 #24 Skrevet 16. mai 2011 Jeg oppfostrer da de to ungene jeg har satt til verden. Både økonomisk og gjennom oppfølging i hverdagen. Men er det rett at bare den ene forelderen skal ta ansvaret? Nei jeg er nok ikke noe offer. Bade frustrert over et lovverk som ikke ser at det finnes fedre som ikke betaler fordi de ikke kan eller vil. [bSlik er nå lover of regler enten du liker det eller ikke. Er mange som nyter godt av slik som det er i Norge i dag, det er mange fedre som også sliter med å betale urimlige bidrag. Nei ingen økonomisk knipe. Men det tærer hardt på alt annet. Ikke sulter vi, men skulle gjerne kunne gitt ungene muligheten til å være med på sommerskole f.eks. Løvtetanten har et godt poeng som spør deg, om økonomisk knipe, det er defor det er som det er med daganes system. De skal dekke de mest nødvendige behov. Når du snakker om sommerskole, da sier jeg vet du hva en plass går grensen på hva som skal dekkes eneten gjennon bidrag eller offentlige midler. Synes du TS skulle bli noe mer nøktern. [bLurer på når jeg hat kunnet bruke penger på sommerskole eller lign. Ps!!! Hvorfor i all verden fikk du barn med slike menn som ikke har økonomi når det er viktig for deg?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå