Gå til innhold

Hunden har satt noe i halsen


Gjest Sunburn

Anbefalte innlegg

Gjest Sunburn

Hjelp!

Voffsen min har satt noe i halsen. Har hostet og harket i flere dager, det er tydelig at det ligger noe i halsen som plager han. Han brakk seg en del i natt også, men det kommer bare spytt. Tips anyone? Han spiser godt og drikker mye vann, men det ser ikke ut til å hjelpe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ta han med til dyrelegen :) Det er nok for det beste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lottiplott

Hunden min har hatt det samme tidligere, og det viste seg å være nesemidd. Da er de veldig smittsomme, så jeg ville tatt med vofsen til veterinær asap :) Det er ikke behagelig for dem å hoste sånn heller :)

Lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sunburn

Takk for tilbakemeldinger! Ringer veterinær jeg da :) (selv om jeg ikke helt skjønner hva h*n kan gjøre med problemet!?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veterinær kan ta røntgen, blodprøver (bakterielle infeksjoner kan også føre til brekninger og hosting og harking), og i verste fall operere hvis det er nødvendig. Så vidt jeg vet kan du ikke gjøre noe som helst selv, og det er mishandling hvis dyret ikke får nødvendig behandling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan være det er noe i halsen ja. Opplevde det samme selv og da fikk jeg med meg parafin som jeg skulle blande i maten til hunden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde også hunden min hadde satt noe i halsen, men da viste det seg å være kennelhoste. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sunburn

Må jo nesten avslutte tråden..

Valpen har kennelhoste, og går nå på antibiotika og hostesaft.

Heldigvis ikke så hardt angrepet iom at han er vaksinert.

Formen er stadig stigende og jeg regner ikke med mange dagene til før han er seg selv igjen.

Det kjedelige er bare at det er smittsomt, så det blir mye korte turer "i gokk" for å unngå å støte på andre hunder ;)

Takk for tips og råd!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må jo nesten avslutte tråden..

Valpen har kennelhoste, og går nå på antibiotika og hostesaft.

Heldigvis ikke så hardt angrepet iom at han er vaksinert.

Formen er stadig stigende og jeg regner ikke med mange dagene til før han er seg selv igjen.

Det kjedelige er bare at det er smittsomt, så det blir mye korte turer "i gokk" for å unngå å støte på andre hunder ;)

Takk for tips og råd!

Ja, kennelhoste er kjipern! God bedring til voffsen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hjelp!

Voffsen min har satt noe i halsen. Har hostet og harket i flere dager, det er tydelig at det ligger noe i halsen som plager han. Han brakk seg en del i natt også, men det kommer bare spytt. Tips anyone? Han spiser godt og drikker mye vann, men det ser ikke ut til å hjelpe..

Samme heri gården....det høres ut som typisk kennelhoset :)

Dra til vet du..

lykke til.

så nå du hadde fått svar..GOD BEDRING.

Endret av Drømmer om 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenkte med en gang på kennelhoste. Bra det ordnet seg, lykke til på bedringens vei ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være det er noe i halsen ja. Opplevde det samme selv og da fikk jeg med meg parafin som jeg skulle blande i maten til hunden.

Du mener vel ikke at en veterinær sendte med deg parafin når det kunne være beinrester den har funnet ute og slukt som kanskje satt fast i halsen? Hvis du hadde hatt brekkmiddel hjemme, ville du kanskje ikke gått til veterinæren? Var du hos veterinær, ble det røngtet og avkreftet at det kunne være kennelhoste?

Hva var diagnosen hunden fikk?

Men en hund som er kvalm, brekker seg jo og kan lage mange lyder. Hoste kan også være hjertesvikt eller tegn på det.

Jeg vet om en hund som trolig hadde funnet beinrester på tur, den ble dårlig og mistet matlysta og eierne oppsøkte veterinær, men bare i tankenen og konkluderte med at det sikkert var et bein som hadde satt seg fast i halsen.

Derfor reagerer jeg litt på velmente råd som kan føre til at dyret dør.

Ringe veterinærvakta trodde jeg var vanlig ved mistanke om noe alvorlig. Jeg har også spurt anonymt om råd på forum, men har gjort det etter at jeg har ringt veterinær. Som regel forteller vet hva man skal passe på og se etter og så kan man ringe tilbake hvis det blir flere symptomer.

Endret av Alvina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...