Mary Poppins Skrevet 12. mai 2011 #1 Skrevet 12. mai 2011 (endret) Jeg er et skikkelig dessert-menneske, og er alltid på jakt etter nye ideer til hva som kan serveres når vi har gjester (mannen lager middagen, jeg tar desserten, evt baker en kake ) Selv har jeg noen favoritter som: -panna cotta med rabarbrasaus -rispudding med maple syrup og pecannøtter -multekrem -fruktpaier i alle former -sachertorte -rabarbrasuppe med jordbær og vaniljeis -hjemmelaget karamellpudding -lemon meringue pie -porsjerte pærer med kanel og vaniljeis Så, er det noen der ute som har gode ideer? Endret 12. mai 2011 av Mary Poppins
Gjest idakaroline Skrevet 13. mai 2011 #2 Skrevet 13. mai 2011 - Suksessterte (!!!!) - Mandelkjernepudding med bringebærsaus - Sjokoladepudding - Hjemmelaget is - Jordbærsorbet - Sitronfromasj - Sjokoladekake - Ostekake - Varm eplepai med hjemmelaget vaniljesaus - Panna cotta - Creme brulee - Riskrem med hjemmelaget jordbærsaus
sequin Skrevet 13. mai 2011 #4 Skrevet 13. mai 2011 (endret) -daim iskake -oreo iskake -ostekake -nøttebunnkake -Panna Cotta -marshmallow-sjokolademousse! Endret 13. mai 2011 av sequin
Eske Skrevet 13. mai 2011 #5 Skrevet 13. mai 2011 Dronning Maud-pudding er det aller, aller, aller beste jeg vet 1
Brunhilde Skrevet 13. mai 2011 #6 Skrevet 13. mai 2011 Jeg kan tenke meg få ting som er bedre enn * sjokolademousse (laget med mørk sjokolade) * multekrem (med ekte multer, ikke syletøy) * tilslørte bondepiker
Tears.of.the.Sun Skrevet 13. mai 2011 #7 Skrevet 13. mai 2011 Hmm, mine favoritter innen dessertverdenen er disse: - Pannacotta med hvit sjokolade og pasjonsfrukt - Sjokoladepuding laget med 70% sjokolade og litt svak kaffesmak - Cappucino mousse - Amerikanske pannekaker med utvalg bær - Brødpudding - Crème Brulèe
Gigi Skrevet 13. mai 2011 #9 Skrevet 13. mai 2011 Oreokake, bær med krem eller is og kladdkake (sånn ferdigkake som ligger i frysedisken) er mine favoritter!
^^Belle^^ Skrevet 13. mai 2011 #10 Skrevet 13. mai 2011 Mine favoritter: * Dronning Maud pudding - ingen over, ingen ved siden * Crême brulée * Karamellpudding * Suksesskake * Smuldrepai med epler og vaniljekrem * Zebra bars * Lion bars - disse ble faktisk bedre med coco pops (gul eske med apekatt på) i stedet for rice crispies 1
Vulpes Skrevet 13. mai 2011 #11 Skrevet 13. mai 2011 Hvis jeg skal kose meg med annet enn sjokolade pleier jeg å lage Toro brownieskake. Veldig lite avansert, men gud så godt!
Fanteria Skrevet 13. mai 2011 #12 Skrevet 13. mai 2011 Verdens beste -Kvæfjordkake Daim iskake. (Jeg forbanner at jeg er blitt laktoseintolerant!) 1
Plutseliten Skrevet 13. mai 2011 #13 Skrevet 13. mai 2011 Hvis jeg skal kose meg med annet enn sjokolade pleier jeg å lage Toro brownieskake. Veldig lite avansert, men gud så godt! Åå, nam! Det er helt himmelsk.
Brunhilde Skrevet 13. mai 2011 #14 Skrevet 13. mai 2011 Hvis jeg skal kose meg med annet enn sjokolade pleier jeg å lage Toro brownieskake. Veldig lite avansert, men gud så godt! Og hvis du har litt bringebær og vaniljeis ved siden av, så blir det nesten himmelsk.
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2011 #15 Skrevet 13. mai 2011 Mine favoritter er: - Hjemmelaget karamellpudding - Panna cotta med bringebærsaus - Bakte fylte epler (ut med eplekjernen og fyll med kanel&sukker eller sjokolade) med hjemmelagt vaniljesaus. - Fransk brødpudding Mary Poppins: Har du oppskrift på rabarbrasausen du bruker til panna cotta? Høres nydelig ut, men har aldri tilberedt rabarbra før.
Gjest Applestore Skrevet 13. mai 2011 #16 Skrevet 13. mai 2011 Hvis jeg skal kose meg med annet enn sjokolade pleier jeg å lage Toro brownieskake. Veldig lite avansert, men gud så godt! Nam nam! Enig! Finnes det brownies eller sjokoladekake i et selskap eller noe slikt, står jeg der resten av kvelden :D
Mary Poppins Skrevet 13. mai 2011 Forfatter #17 Skrevet 13. mai 2011 Mary Poppins: Har du oppskrift på rabarbrasausen du bruker til panna cotta? Høres nydelig ut, men har aldri tilberedt rabarbra før. Jeg har den ikke for hånden akkurat nå, men det er egentlig en enkel rabarbrakompott jeg lager, omtrent som kompotten i denne oppskriften: http://snakk.klikk.no/Oppskrift/V%C3%A5rens+beste+rabarbrakake+og+rabarbrakompott/10160217 Elsker alt som har med rabarbra å gjøre
Vulpes Skrevet 13. mai 2011 #18 Skrevet 13. mai 2011 Og hvis du har litt bringebær og vaniljeis ved siden av, så blir det nesten himmelsk. Oh la la, jeg får vann i munnen bare av tanken... Høres absolutt himmelsk ut ja, takk for tips!
Mary Poppins Skrevet 14. mai 2011 Forfatter #19 Skrevet 14. mai 2011 Veldig mange gode ideer her ja Gleder meg til å planlegge neste middagsselskap!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå