Gå til innhold

HJELP! Potte om plante?


NovaFlare

Anbefalte innlegg

Har kjøpt 3 potteplanter som står i plastpotte, som jeg vil ha over i mine egne potter, altså plante oppi med jord. Skal jeg ta de ut av plastpottene da, eller la de være oppi og sette hele greia i jorda i den nye potta? På margeritten er det kommet litt røtter på utsiden under... vil jeg skade de da om jeg tar den ut av potta?

Endret av NovaFlare
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du tar dem ut av plastpotta og putter dem oppi den andre krukka. Klem litt på potta med Margeritten i, da blir det enklere å få den ut. Du trenger ikke være redd for at du skal ødelegge røttene. De få som eventuelt detter av overlever planta uten. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest uAnonymBruker

Du skal ikke ta tak i den og dra den ut av potta, da kan stilken knekke. Bikk krukken over på siden og fisk ut jorda og sånt så kommer røttene ut som en sånn liten klump i enden av planta. De tåler helt fint å bli flyttet over bare du ikke går helt nazi på planta og rister den og sånt:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, da er de pottet opp alle 3 og det ble kjempefint! Nå har det meldt et drittvær uten like her, kan de stå inne i stua over natten eller bør de ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor kaldt er det meldt?

Så lenge urnene er drenert (det er hull i bunnen på dem) så kan de fint stå ute i regnvær. Er det meldt hagl, snø eller minusgrader hadde jeg tatt dem inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ruccola

blåser det innmari, eller kan bli veldig kaldt kan man sette dem inn, men margeritter skal stort sett tåle å stå ute i all slags vær ;)

Blomster skal ikke tørke for mye ut, men heller ikke vere konstant våte i jorden.

Ble sikkert kjempepent ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, har potter med hull i bunnen på fat og i bunnen av pottene har jeg litt lekakuler.

Men er det skadelig for dem å stå inne? Bedre å sette de ut?

Det er såååå gøy!!!! Har aldri interessert meg filla i slikt, så ble jeg gravid--- og vips! Haha! :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De kan få for lite lys innendørs, men dersom det bare er snakk om natten over, så burde de fint kunne stå inne. :)

Som sagt, de tåler det meste. Bare ikke kulde, snø og hagl.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...