Gå til innhold

Spotting, men ingen mens?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei dere!

Jeg har i går og i dag spottet litt. Liksom sånn, det kjennes ut som mensen kommer, men så kommer det bare litt sånn brun guffe (sorry for detaljer).

Det rare er at jeg har aldri pleid å spotte før mensen, pleier alltid å fa kraftige menssmerter og ømme bryster før mensen, og skal dessuten ikke ha noe mens før den 15.05 heller. Skjønner ikke hvorfor jeg plutselig spotter nå?

Jeg går ikke på p-piller eller annen hormonell prevensjon. Tror ikke jeg har hatt ubeskyttet sex heller. Sambo er flink til å bruke kondom, men det har blitt et par ganger denne syklusen at vi har hoppet av i svingen (pga glemte kondomer på påsketur etc.).

Jeg lurer egentlig på hva dette kan være? Jeg er livredd for at jeg kan være gravid?

Har forøvrig gått fra å være totalt inaktiv til å begynne å trene i det siste, kan det ha noe med saken å gjøre?

-vil helst være anonym i denne tråde :sjenert:

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er det virkelig ingen som vet? Bør jeg gå til legen?

Skrevet

Sikkert ikke noe farlig. Sånt skjer innimellom.

Bare vent til den 15., kommer det ingen mensen etter det, så kan du jo prøve en test.

Hvis du er livredd for å bli gravid, så skjønner jeg ikke hvorfor dere tør å ha ubeskyttet sex..

Lykke til!

Skrevet

Det er rett og slett umulig å si hva det er. Spotte gjør alle innimellom, enkelte ofte, andre en skjelden gang. Det er ikke farlig i det hele tatt. Det kan være følgende årsaker;

- Cyste på eggstokken (ikke farlig)

- Irritasjon i skjeden, medført noe blod.

- Graviditet, hoppe av i svingen er ikke trygt.

- Lette, og forbigående, hormonforstyrrelser.

- Infeksjoner.

- Eggløsning.

- Rene tilfeldigheter.

Sannsynligheten for at det er noe alvorlig er marginal. Får du ikke mensen de neste par månedene tar du først en graviditetstest, deretter tar du en legetur og GU/innvendig ultralyd. Om du får smerter kombinert med vedvarende spotting tar du kontakt før.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...