Gå til innhold

Hytter/fritidshus som eierne ikke bruker...

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var på hyttetur i helgen og kom da til å tenke på dette i den forbindelse. Hytten vi var på ligger i et hyttefelt hvor ca 3 av 15 hytter blir brukt minst en gang på år. Resterende 12 hytter blir lite eller aldri brukt og flere av dem begynner å bli temmelig råtne, rett og slett. Dette er et vakkert sted med både utsikt og fiskemuligheter. Jeg må få nevne at hyttene på dette stedet er svært primitive da det ikke er elektrisitet eller innlagt vann. Når jeg har snakket med bekjente om denne type primitive hytte får jeg inntrykk av at mange synes stearinlys og primitiv standard er sjarmerende, vel og merke i kortere perioder.

Men la meg komme til hovedpoenget mitt: hvorfor forsøker ikke eier å selge hyttene/fritidsboligene sine før det er for sent, når de likevel ikke bruker den? I min omgangskrets er det mange som kunne tenke seg en rimelig og primitiv hytte, inkludert meg selv, men det er få av dem å oppdrive. De liksom bare står der og venter på eieren som aldri kommer. Trist.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner hva du mener. Jeg har tenkt på det samme i forhold til et hytteområde hvor vi pleier å gå tur. Trist å se at disse idylliske stedene bare forfaller og at eier ikke gir andre muligheten til å benytte seg av stedet, mot og få penger.

Når det er sagt har vel mange hytteeiere en evig plan om å "kanskje få til en tur dit til sommeren" (som likevel aldri blir noe av)

Gjest Eugene Onegin
Skrevet

Vel jeg har et hus som jeg arvet noen mil utenfor Sauda. Et hus jeg bar har vært i 2 ganger

men jeg lar en Grand Tante av meg bo i huset. Men jeg kommer til og selge det den dagen hun dør

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tipper det har ganske mye med følelser å gjøre. Er hyttene gamle har de gjerne vært i slekta over flere generasjoner. Da er det nok ikke så lett å selge. I dag når så mange bytter hus og leiligheter ofte er kanskje familiehytta ett av få steder man føler slekta har en viss historisk forankring?

Om man selv ikke er i form / ikke interessert i primitivt hytteliv tenker man kanskje at det er feil å selge i forhold til barn/barnebarn som kanskje vil ha glede av den senere?

Kari-Kari

AnonymBruker
Skrevet

Vår hytte ble bygd av bestefar, og jeg har fulle intensjoner om å beholde den selv om den brukes lite. Om jeg så skulle få unger en dag og skulle ønske meg en hytte så har jeg det, istedet for å måtte kjøpe ei hytte på dyrt marked. Den er så billig å ha uansett.

Men vår males og pusses på når det trengs, så den faller ikke fra hverandre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...