AnonymBruker Skrevet 10. mai 2011 #1 Skrevet 10. mai 2011 Ved større ulykker; folk samler seg som klegg rundt og mange tar bilder av de forulykkede og skadede. Er dette egentlig greit? Jeg ble litt kvalm av å se på de som ville ta mms av en bilkollisjon her forleden.
sequin Skrevet 10. mai 2011 #2 Skrevet 10. mai 2011 Nei det er ikke greit! Syns det er veldig respektløst :S _hvorfor_ skal man ta det bildet egentlig? Hvaskal folk med det? 1
Hoppetaujenta Skrevet 10. mai 2011 #3 Skrevet 10. mai 2011 Nei det er ikke ok i det hele tatt. Jeg hadde blitt sint om noen tok bilder av meg i en slik vanskelig og vond situasjon.
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2011 #4 Skrevet 10. mai 2011 Absolutt ikke. Synes det rett og slett er kvalmende. Faktisk synes jeg det burde vært enda srengere lover med å publisere bilder av andre, spesielt i en sårbar situasjon. 1
The Kitten Skrevet 10. mai 2011 #5 Skrevet 10. mai 2011 Nei, det er ikke greit at privatpersoner gjør det.
Ibanez Skrevet 10. mai 2011 #6 Skrevet 10. mai 2011 Ikke greit. Hadde jeg havnet i en ulykke selv og blitt skadelidende vill jeg samlet krefter til å skjelle de som tok bilder huden full og gjerne ødelagt et kamera eller to om de ikke gav seg. 1
Nalla Skrevet 10. mai 2011 #7 Skrevet 10. mai 2011 Å ta bilde for å sende inn til ulike medier synes jeg ikke er greit. Skjønner ikke hvorfor dette er den naturlige reaksjonen til så mange? Men hvis bildet/filmen av en ulykke f.eks kan være med å oppklare årsak/skyldsspørsmål osv. synes jeg det er topp. Men disse skal selfvølgelig da overgis politiet og ikke VG.
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2011 #8 Skrevet 11. mai 2011 Nei. Det er heller ikke gøy når man et par dager etter en alvorlig ulykke ser bilder av bilen i avisa.. Og i slutten av mnd er dette mnd tips! En ulykke kan være veldig traumatiserende og man er i en sårbar posisjon. Mye vondt kan komme opp om man ser bilder i ettertid. Kroppen glemmer visse ting fra ulykken for å skåne seg selv, man trenger ikke grave i sånt fordi avisa dumper ned i postkassa med bilde! Hater at folk tar bilder av ulykker og tipser media om det. Så for en stund tilbake en film på en nettavis med en person som var alvorlig skadd etter en motorsykkelulykke. Filmen viste ambulansepersonalet som prøvde å redde den stakkars personen og prøvde å få personen stabil nok til å fraktes videre. Var ingen sensurering eller noe. Ble så kvalm at jeg lukka hele internetten. Huff nå ble jeg provosert:P
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2011 #9 Skrevet 11. mai 2011 Nei, syns ikke det er greit at privatpersoner gjør det. Derimot så har jeg en mann som fotograferer ulykker pga at dette er jobben hans. Han er veldig obs på å fotografere i en vinkel som er så skånsom som mulig for eventuelle pårørende. Han sensurerer selv eller ber avisen om å sensurere ansikter, bilskilt og annet.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå