Gå til innhold

Skal opereres for trang forhud

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal opereres for trang forhud om ikke lenge og jeg lurer litt på hva jeg skal si på jobb.

Jeg trenger fri 2 dager og må søke om permisjon med lønn da jeg kommer til å sykemelding.

Jeg vet jeg kan si at jeg ikke vil si det, men da begynner bare spekulasjoner og det gidder jeg ikke. Jeg aner ikke hvordan det vil være i dagene etter operasjon, men har vurdert å si jeg skal opereres i lysken for brusk, eller noe sånt.

Noen tips?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kan du ikke bare si at du skal ha en operasjon? Det er ingen som trenger å vite hva slags mener nå jeg! Hvis de spør hva slags, kan du jo bare svare litt unngående om at det ikke er noe alvorlig, men at du blir sykemeldt en stund. De fleste skjønner da at de kanskje ikke bør spørre mer.

• Liker 1
Skrevet

Du kommer ikke til å få sykemeldig?

Hva med å bruke egenmelding? Da holder det vel å ringe og gi beskjed om at du er syk?

Skrevet

Fjerne brusk er vel en grei ting å si.. eller at du skal fjerne en diger føflekk eller noe..

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du kommer ikke til å få sykemeldig?

Hva med å bruke egenmelding? Da holder det vel å ringe og gi beskjed om at du er syk?

TS her:

Jeg kan naturligvis ringe og si jeg er syk, men for å ordne med vikar er det veldig greit av meg å gi beskjed i rimelig tid. Om jeg skriver egenmelding eller sykemelding er akkurat det samme for meg.

Men jeg må gi beskjed så tidlig så mulig.

Skrevet

Da er det bare å si til den som skal ha beskjed, at du skal opereres den og den dato og at du blir borte så og så mange dager. Hvis de graver i hva, sier du bare at det er bare er en liten, uinteressant, men høyst nødvendig operasjon og begynner å prate om noe annet.

Gjest Eurodice
Skrevet (endret)

Såvidt jeg kjenner til, foretas fjerning av forhud poliklinisk. Dette er et enkelt inngrep. Du får lokalbedøvelse og kan reise hjem ganske snart, det vil si etter en time eller to. Det kan være litt ømt et par dager, men du kan være på arbeid som vanlig. Sexliv må du vente med et par uker, da. Jeg kjenner tre som har gjort dette, en gutt på 8 år, en ung gutt på 14 år, og en voksen mann som fikk problemer med betennelse. Han ble anbefalt å fjerne (en del av) forhuden.

Endret av Belladonna
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du skal ha sykemelding så står ikke diagnosen på det arket du skal levere til arbeidsgiver. Arbeidsgiver har ingenting med hvorfor eller hvordan du er syk. Bare hvor mye tid du trenger på det. Og forøvring har heller ikke kollegaer noe med det.

Vil du ikke ha spekulasjoner så si det som det er.

Hvis ikke juger du å sier at du skal opereres for noe annet. (men er det virkelig så nødvendig å juge om det?)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sa bare til sjefen at jeg skulle inn til sykehuset for et inngrep. De har ingen krav på å få vite hvorfor man er syk eller har noe med det, bare å si at du må til sykehuset for et inngrep.

Det er da bedre å si ingenting enn å lyve for sin arbeidsgiver?

AnonymBruker
Skrevet

Menneh, hva gjør at du trenger 2 dager fri? Jeg var på jobb igjen 2 timer etter inngrepet..

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Trodde det var vanlig folkeskikk at man ikke spurte folk om hvorfor de hadde vært hos legen. Det lærte i hvert fall jeg en gang.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Menneh, hva gjør at du trenger 2 dager fri? Jeg var på jobb igjen 2 timer etter inngrepet..

Aner ikke, men fikk beskjed om at hvertfall burde ta dagen etter fri og kanskje 2 dager. Bedre å la arbeidsgiver vite at jeg kanskje ikke kommer på jobb i stedet for å si at jeg kommer på jobb.

Men jeg reiser uansett ut av byen for å opereres og må derfor ha fri hvertfall én dag.

Hvordan bedøvelse fikk du? Narkose? Lokal?

AnonymBruker
Skrevet

Er ikka alle som bor 10 min unna et sykehus... ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...