Gå til innhold

Antibiotika mot kviser

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har vært til hudlege og fått resept på antibiotika som skal motvirke kviser. Jeg har ikke så mye i ansiktet, men synes stadig det popper opp nye på rygg, nakke og bryst, og det irriterer meg grenseløst.

Valgte bort p-piller (som f.eks. diane) på grunn av bivirkningene jeg har fått pga på dette tidligere.

Er det flere som har prøvd antibiotika mot kviser? Erfaringer?

Hvor lang tid tok det før det virket?

Fikk dere problemer med mage da dere brukte dette?

Kan jeg fortsatt nyte alkohol i ny og ne eller burde jeg holde meg unna i et halvt år?

Videoannonse
Annonse
Gjest Plutus
Skrevet

Antibiotika funker på meg iallefall. Men det er lurt å ha pauser. Vet ikke om virkningen vil fortsette å være like god fremover, da en sikker kan bli resistent.

Etter en uke merket jeg stor forskjell. Så og si borte alt sammen. Løs mage er en bivirknig for meg iallefall. Det kommer av at antibiotika også dreper "de gode" bakteriene i magen. Det kan derfor være lurt å benytte melkesyrebakterier under en antibiotika-kùr. Tror en skal være forsiktig med alkohol og sol så lenge du benytter dem.

AnonymBruker
Skrevet

Antibiotika er helt vanlig mot kviser. Tipper det er mange her inne som har prøvd det. Den lange tråden om knøttet som har begynt på Roaccutan er jo også om antibiotika. Men den er ekstrem og blir bare brukt som siste uvei (har brukt den også). Regner med du har fått Tetracycliner? Bare begynn på de du, og ta eventuelle bivirkner når de kommer. Det er ikke sikkert du merker noe særlig. Jeg drakk når jeg var på fest. Ingen problem det altså når du skal gå så lenge

Skrevet

Datteren min går på det. Hun var veldig plaget med kviser i ansiktet og på ryggen. Merket forskjell allerede etter tre uker. Nå etter ca 2, 5 mnd. behandling er nesten alt borte. Ikke har hun hatt noen plager heller.

Det med alkohol vet jeg ikke, da hun bare er 13 år. :ler:

Skrevet

Takk for svar :)

Ja, det er Tetralysal jeg bruker. Håper jeg blir så og si kvisefri om ikke alt for lenge.

Hudlegen ga meg tre alternativer, hvor det ene var p-piller (hovedsaklig Diane). De har jeg brukt før, og da steg undertrykket fra ca. 80-90 (blodtrykk). Det synes jeg var litt ekkelt, på grunn av at jeg er ung og slank, så de holder jeg meg unna. Det andre alternativet var altså Roaccutan, men det måtte også strykes siden jeg da også må bruke p-piller og ha hyppige kontroller. Jeg skal flytte utenlands om litt, og da passet ikke det. ;)

Men hååååper antibiotikaen tar knekken på kvisene.

Hvordan var det når dere sluttet da? Kom kvisene tilbake med én gang?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...