Gjest Charlotte Skrevet 10. mai 2011 #1 Skrevet 10. mai 2011 Heisann. Jeg er en jente på 16 år, som sliter med utrolig dårlig selvtillit. Det har jeg gjort siden jeg var liten, men etter vi begynte på videregående har ting bare blitt enda værre. Hver eneste skole dag er et reint helvette. Jeg føler meg så stygg i forhold til alle andre, jeg føler ingen liker meg og jeg føler meg rett og slett ikke vel. Ofte hender det at jeg ikke klarer skoledagen, jeg drar hjem for å slappe av eller så må jeg ta meg en tur på do for meg selv for å grååte. Jeg knekker sammen helt fullstendig! Jeg vet ikke hvor mye lenger jeg klarer. Og jeg kan ikke lenger snakke med mamma om det, fordi hun knekker bare sammen og blir livredd for meg. Så derfor må jeg bare gå rundt å late som om alt er bra, selv om det egentlig er helt grusomt. JEG ÅRKER IKKE MER. Av og til driver jeg også med selvskading, jeg vet det er dumt men jeg må. Jeg har så lyst til å skaffe hjelp, jeg har sagt dette til mamma men hun bare velger å tro at jeg ikke har det såå ille. Men jeg klarer snart ikke mer, det er så tøft og jeg aner ikke hva jeg skal gjøre.. Jeg vil så gjerne få hjelp men jeg vet egentlig ikke om jeg trenger det. Men jeg har blitt helt ødelagt.. Selvtilliten blir bare værre og værre for hver dag som går. Og det er så slitsomt. Dette går veldig utover skolegangen min også! karakterene bare raser ned.
FrøkenJosefine Skrevet 10. mai 2011 #2 Skrevet 10. mai 2011 Kjære deg.. Ja, jeg tror du trenger litt hjelp.. Mest for å ha noen å prate med om dette og få tankene dine ut av hodet ditt.. Det er ingen skam og ikke orke mere når man er deprimert og ikke har det noe godt! Man er tøffere når man tør oppsøke hjelp for problemene sine! Jeg foreslår at du tar kontakt med helsesøster på skolen din i første omgang...og hører hva hun kan gjøre... Lykke til! God, varm og inderlig klem fra meg
Gjest Charlotte Skrevet 10. mai 2011 #3 Skrevet 10. mai 2011 Kjære deg.. Ja, jeg tror du trenger litt hjelp.. Mest for å ha noen å prate med om dette og få tankene dine ut av hodet ditt.. Det er ingen skam og ikke orke mere når man er deprimert og ikke har det noe godt! Man er tøffere når man tør oppsøke hjelp for problemene sine! Jeg foreslår at du tar kontakt med helsesøster på skolen din i første omgang...og hører hva hun kan gjøre... Lykke til! God, varm og inderlig klem fra meg Takk for svar. Ja kanskje det å få litt hjelp av helsesøster ville vært en god ide. Men jeg liker ikke så godt å åpne meg om dette, er så vidt jeg klarer å snakke om det med mamma. Men jeg vil veldig gjerne få hjelp, så dette er vel bare noe jeg må gjøre for å komme meg ut av dette. Tusentakk
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå