Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg trenger sårt en ny mobiltelefon. Noen som har noe å anbefale? tror jeg skal kjøpe uten å binde meg til abonnement, det blir vel oftest dyrest i lengden. Hvor er det billigst å kjøpe telefon da?

Vil ha Nokia eller Sony Ericsson. Ikke over 2000 kr.

Noen som har Sony Ericson Experia? Fornøyd? Jeg ser det er flere typer, men en av de billige da..

Jeg er ikke kravstor, men vil ha brukervennlighet, et greit kamera og en passe stor skjerm - og at den er grei å ringe med, god lyd osv.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Sikker på at du ikke heller vil ha en ZTE Blade, til ca 1500 kr? Den smarttelefonen som solgte nest best blant Netcoms kunder i april, og den er anbefalt (terningkast 6) av Amobil. Veldig mye telefon for pengene.

Jeg ville heller valgt den enn en billig Xperia (f.eks. X8 som har en gammel Android-versjon). Er ikke sikker på om den kan oppdateres til versjon 2.2, som er den versjonen ZTE Blade leveres med. Du merker godt forskjellen på nyere og eldre versjoner av Android.

Med en Xperia-modell fra SE får du Android, det får du ikke med Nokia. Men hvis du er sikker på at du bare skal ringe og sende meldinger, så kan sikkert Nokia være et greit alternativ også. Med Nokia kan du "glemme" apps (spill, programmer) ettersom disse telefonene gjerne har Symbian som operativsystem.

Ifølge en amerikansk undersøkelse som Amobil viser til, er det 0,0 % av de som skal kjøpe seg en smarttelefon som vil ha Symbian. Men igjen, skal du kun ringe og sende meldinger så er sikkert Symbian helt ok, og Nokias telefoner er gjerne av god kvalitet.

Jeg ville sett på Huawei U8800 også, som du får for 2149 kr på Lefdal. Vet at du spurte om Nokia og SE, men tror det kan være greit å se hva som finnes utover de to produsentene også.

Endret av DBM
Skrevet

Hadde heller gått for en Motorola DEFY til 2210 spenn.

Den har i motsetning til U8800 kortleser som lar deg utvide lagringsplassen med både microSD og microSDHC kort. Den har også radio, høyere skjermoppløsning, den er litt lettere, støtte for Pop Mail, støtte for lydformatene AAC, AAC+ og AMR.

DEFY kommer også med GPRS og EDge klasse 12, mens U8800 er klasse 10, den har også DLNA støtte for deling over nettverk og støtte for AVRCP, HFP og HID i bluetooth.

DEFY har også støtte for flash!

LEs hele sammenligningen her: Compare Motorola DEFY vs Huawei U8800 vs Sony Ericsson Xperia X10

Skrevet

Takk for innspill!

jeg har endt opp med å kjøpe en LG-p500. Sitter med den nå, er fornøyd og forvirret:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...