AnonymBruker Skrevet 9. mai 2011 #1 Skrevet 9. mai 2011 jeg er i begynnelsen av 20 årene og har veldig lyst å ta brystreduksjon! har utrolig komplekser, men har ikke fått "skade" av det. er 168 høy, ca 60 kg og bruker 70f..... jeg lurer på hva som må til for å få dette dekket? dette er noe jeg har arvet av min mor og hun har vært plaget med ryggproblemer i alle år. Eventuelt hva det koster, hvor lenge man må være sykemeldt osv. hadde vært fint om dere hadde egne erfaringer å dele
Jodasåneidaså Skrevet 9. mai 2011 #2 Skrevet 9. mai 2011 Hei! Vil anbefale deg å lese litt gjennom denne tråden: http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=462895&st=0 Jeg tok brystreduksjon i høst, og er utrolig fornøyd. Fikk fjernet 1400 gram, og det merkes godt på rygg og nakke, og ikke minst selvtillit. Trinn nummer en er å snakke med fastlege. Ja, det kan virke flaut, men han/hun har sett pupper før, og skal bare henvise deg videre til sykehus. Mange anbefaler Aleris i Oslo, og det gjør jeg også. Hyggelige, flinke folk Hvis du har medisinske årsaker til operasjonen (som det virker som du har i og med at du har mye vondt i rygg og nakke), får du operasjonen gratis. Det eneste du må betale er egenandel er på konsultasjon, operasjon og etterkontroll. Hvor lenge du blir sykemeldt kommer an på hva slags jobb du har. Jeg er student og var tilbake på skolen etter ei uke. Ellers er alt fra to til seks uker vanlig. Lykke til!
Jodasåneidaså Skrevet 9. mai 2011 #3 Skrevet 9. mai 2011 Sorry, leste visst litt feil... Trodde det var du som hadde vondt i ryggen, ikke "bare" mora di. Men som sagt, ta en tur til fastlege.
Moscato Skrevet 9. mai 2011 #4 Skrevet 9. mai 2011 Så lenge du selv ikke har fysiske plager eller alvorlige psykiske plager (da snakker vi ikke om å være deppa fordi man ikke finner BH som passer) er det nok ikke noe du får dekket. At din mor har ryggproblemer har svært lite med dine pupper å gjøre. Jeg har selv vurdert reduksjon (jeg er 21 år, 160 høy, i underkant av 50 kg og får dobbeltpupp i 65G. Har aldri funnet en 65H å prøve, men jeg regner med det passer noenlunde, hvis jeg ikke må ha 60I eller deromkring). Jeg sliter med stive skuldre pga puppene, og de er jo ikke spesielt praktiske. Men jeg har kommet fram til at jeg heller vil vente til jeg er ferdig med å få barn, siden jeg veldig gjerne vil ha muligheten til å amme. Dessuten frister det ikke å ta den risikoen det innebærer å ta en slik operasjon, og jeg synes arrene man får er veldig mye styggere enn de faste, runde og fine puppene mine fortjener.
Gjest anonym Skrevet 27. mai 2011 #5 Skrevet 27. mai 2011 Hei Anonym! Jeg hadde akkurat samme størrelse som deg og om trent like høy og samme vekt. Jeg ble operert for et år siden og nå har jeg to størrelser mindre og er så fornøyd! Jeg var plaget med stiv nakke og mye hodepine på grunn av det og det var på det grunnlaget jeg fikk operasjon. Hvis du ikke er plaget rent fysisk, men er misfornøyd med utseendet ditt så kan det også være grunnlag for å få operasjon. Men hvis du går til legen og sier at du har stiv nakke og vondt i hodet på grunn av tyngden på brystene dine, så kan ikke legen si nei og han eller hun har jo heller ingen mulighet for å sjekke det. Det er uansett kirurgen som bestemmer om du får operasjon eller ikke, og siden jeg fikk burde du få også! Hadde jeg vært deg så hadde jeg latt meg operere. Jeg er så utrolig mye mer fornøyd med kroppen min og det er så mye lettere å finne klær som passer og bhene mine trenger ikke koster over tusen. Jeg syns også det var utrolig ubehagelig med alle kommentarene og oppmerksomheten jeg fikk for å ha store pupper, og det slipper jeg nå. Det er så ufattelig deilig! Arrene mine ser bra ut og syns ikke så veldig godt lenger og de vil jo bare blekne enda mer. Hvis du har noen arr på kroppen så har du en ganske god indikasjon på hvordan det kommer til å se ut. Formen på brystene har blit kjempe fin og ja...jeg har bare positive erfaringer! :D Etter operasjonen blir du sykemeldt i en månede og du blir ganske handycaped den første tiden, men jeg syns det var verdt det! Så hvis du er villig til å utsette deg for det så gjør det!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå