AnonymBruker Skrevet 9. mai 2011 #1 Skrevet 9. mai 2011 Jeg drikker ganske mye. Både jeg og vennene mine liker å feste og ha det gøy sammen, så vi er mye på byen. Helst 3-4 dager i løpet av en vanlig uke, og oftere hvis det skjer noe spesielt. Jeg drikker kun for det sosiale, sjeldent når jeg er alene (med mindre jeg skal møte noen på byen senere). Jeg merker jo på meg selv at jeg er avhengig av det sosiale rundt alkoholen, men kanskje ikke alkoholen i seg selv? Om det går noen dager uten fest går jeg nesten på veggen. Hvordan skiller jeg mellom avhengighet av selve alkoholen og alt det sosiale rundt? Vil ikke ende opp som en gammel alkis heller.
FrøkenJosefine Skrevet 9. mai 2011 #2 Skrevet 9. mai 2011 Drikker du så det går utover venner, familie, jobb, generelle plikter og på tross av bedre viten er det for mye... Drikker du når du ikke vil drikke, er det for mye.. Stiller du spørsmål til ditt eget alkoholkonsum er det mest sannsynlig for mye.. Har vært der selv!
Djungelvrål Skrevet 9. mai 2011 #3 Skrevet 9. mai 2011 Hvis du drikker over halvparten av dagene i året, ca 200 dager i året har du i mine øyne et STORT problem, og ikke minst et helseproblem. Du forgifter kroppen din hver gang du drikker.....
Xaphan Skrevet 9. mai 2011 #4 Skrevet 9. mai 2011 Jeg drikker ikke like ofte som deg, men kjenner meg veldig igjen! I byen jeg bor i nå kjenner jeg ikke så mange, og de jeg kjenner er mest festvenner. Så dermed drar jeg mye ut for å kunne være sosial i det hele tatt. Hva med å prøve å dra ut med vennene dine UTEN å drikke? Sikkert litt kjedelig, men da får du i det minste en liten oversikt over hvor viktig selve alkoholen er framfor kun det sosiale.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå