Salamandria Skrevet 9. mai 2011 #1 Skrevet 9. mai 2011 Jeg er en 23 år gammel "kvinne" som lurer på om jeg er manisk depressiv, og muligens også sosial angst. Humøret mitt svinger veldig mye opp og ned. Det skal lite til for å gjøre meg veldig trist, og det skal mye til for å gjøre meg glad. For eksempel så var jeg ute med noen venner i helgen. Vi danset og tullet, men plutselig ble jeg kjempetrist og "klarte ikke" å danse noe mer. Så jeg gikk heller ut, og satte meg på en krakk i parken. Var bare trist og lei. Da jeg gikk hjemover litt senere igjen, hørte jeg fuglekvitter og ble plutselig veldig glad for at det er vår og at verden er så vakker nå. En ting som gjør meg veldig trist, og som jeg tror kan være sosial angst, er det at jeg sliter med å snakke med andre mennesker, som jeg ikke kjenner veldig godt. Jeg har 4 som jeg kan kalle mine venninner, og 3 av dem har jeg kjent siden barneskolen. Jeg er ofte med dem på fester, men jeg klarer ikke å snakke noe særlig med de andre folkene som er der før jeg har blitt ganske full. Da funker det. Ellers så blir det bare til at jeg svarer, hvis noen spør meg om noe. Samme er det i familieselskaper. Der er jeg helt stille, hvis ingen snakker til meg først. Selv om jeg sitter og vil snakke, men klarer bare ikke. Må legge til at jeg bruker antidepressive tabletter, har fått dem pga mye smerter. Jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Kan dette være depresjon, og sosial angst? Jeg har alltid bare tenkt at det er sånn jeg er, men etter å ha hørt litt om dette temaet så føler jeg at det stemmer litt...
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2011 #2 Skrevet 9. mai 2011 Jeg er en 23 år gammel "kvinne" som lurer på om jeg er manisk depressiv, og muligens også sosial angst. Humøret mitt svinger veldig mye opp og ned. Det skal lite til for å gjøre meg veldig trist, og det skal mye til for å gjøre meg glad. For eksempel så var jeg ute med noen venner i helgen. Vi danset og tullet, men plutselig ble jeg kjempetrist og "klarte ikke" å danse noe mer. Så jeg gikk heller ut, og satte meg på en krakk i parken. Var bare trist og lei. Da jeg gikk hjemover litt senere igjen, hørte jeg fuglekvitter og ble plutselig veldig glad for at det er vår og at verden er så vakker nå. En ting som gjør meg veldig trist, og som jeg tror kan være sosial angst, er det at jeg sliter med å snakke med andre mennesker, som jeg ikke kjenner veldig godt. Jeg har 4 som jeg kan kalle mine venninner, og 3 av dem har jeg kjent siden barneskolen. Jeg er ofte med dem på fester, men jeg klarer ikke å snakke noe særlig med de andre folkene som er der før jeg har blitt ganske full. Da funker det. Ellers så blir det bare til at jeg svarer, hvis noen spør meg om noe. Samme er det i familieselskaper. Der er jeg helt stille, hvis ingen snakker til meg først. Selv om jeg sitter og vil snakke, men klarer bare ikke. Må legge til at jeg bruker antidepressive tabletter, har fått dem pga mye smerter. Jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Kan dette være depresjon, og sosial angst? Jeg har alltid bare tenkt at det er sånn jeg er, men etter å ha hørt litt om dette temaet så føler jeg at det stemmer litt...
Gjest Jay Skrevet 9. mai 2011 #3 Skrevet 9. mai 2011 bipolar lidelse (manisk depressiv) svinger ikke så fort, det går feks i faser på måneder. Du sier at du har fått antidepressiva mot smerter, er det pga migrene? Elllers blir ikke antidep. gitt som (fysisk) smertemedisin.
Gjest Chevy Skrevet 10. mai 2011 #4 Skrevet 10. mai 2011 Høres ut som sarotex? Jeg går på den mot smerter,og den kan jo gi litt svingninger i starten eller ved doseøkning..
Gjest ladylala Skrevet 10. mai 2011 #5 Skrevet 10. mai 2011 Det er sarotex jeg går på, ja. Mot smerter forskjellige steder i kroppen. Det er et år siden jeg startet med dem, men jeg var på samme måte før jeg det også.
Ego Skrevet 10. mai 2011 #7 Skrevet 10. mai 2011 bipolar lidelse (manisk depressiv) svinger ikke så fort, det går feks i faser på måneder. Du sier at du har fått antidepressiva mot smerter, er det pga migrene? Elllers blir ikke antidep. gitt som (fysisk) smertemedisin. 'Bipolar lidelse' er ikke en ensformig lidelse. Den kommer i flere varianter, og det finnes en type der svingningene kommer veldig brått og veldig ofte. Tror dette ble klassifisert som en egen 'type' bipolar forholdsvis nylig.
sequin Skrevet 10. mai 2011 #8 Skrevet 10. mai 2011 bipolar lidelse (manisk depressiv) svinger ikke så fort, det går feks i faser på måneder. Du sier at du har fått antidepressiva mot smerter, er det pga migrene? Elllers blir ikke antidep. gitt som (fysisk) smertemedisin. Jopp, det finnes f.eks en grad av bipolar lidelse som heter rapid-cycling , som gjør at humøret kan svinge veldig veldig fort.
Gjesten Skrevet 10. mai 2011 #9 Skrevet 10. mai 2011 Jeg synes ikke egentlig det høres ut som om du er verken manisk depressiv eller har sosial angst. Det høres kanskje ut som om du er litt deprimert? Vi er inne vet uansett ikke nok om deg til å kunne svare på dette, og de færreste av oss er kvalifisert til å diagnostisere deg. Tror du at du har problemer som du trenger profesjonell hjelp med, bør du oppsøke lege.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå