Gå til innhold

Fjernet.

Fremhevede innlegg

Gjest thelife
Skrevet

Har du tenkt på at noen kan rave dritings rundt og ramle over teltet når den er alene der? Nei, tenk deg om et par ganger til.

OM jeg skulle tatt med valpen, så hadde jeg selvfølgelig ikke etterlatt den i teltet alene. MEN nå skal jeg ikke ta den med, så provblemet er ute av verden og jeg er på denne tråden som ferdig. Takk for svar og hjelp til alle sammen ;)

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Valp i telt høres ikke ut som en god ide, selv om du hadde teltet i hagen. Varmt og tett hvis sola skinner. Og valper biter gjerne i stykker ting, er det et sted med mygg kan du risikere at deler av teltduken er spist opp når du våkner og du er full av myggstikk.

Hvorfor spør du her når du får svar du ikke ønsker deg og konkluderer med at dette er typisk kg. Jeg er negativ til å ta med valpen, mest fordi den trenger stabilitet den første tiden og ikke dra på tur for å sosialisere den, men gjør det der du bor. Mener ikke at du er uforsvarlig. Det er bra du spør om råd, men da må du tåle å høre litt fakta også. Lykke til med valpen forresten. :)

Gjest thelife
Skrevet

Valp i telt høres ikke ut som en god ide, selv om du hadde teltet i hagen. Varmt og tett hvis sola skinner. Og valper biter gjerne i stykker ting, er det et sted med mygg kan du risikere at deler av teltduken er spist opp når du våkner og du er full av myggstikk.

Hvorfor spør du her når du får svar du ikke ønsker deg og konkluderer med at dette er typisk kg. Jeg er negativ til å ta med valpen, mest fordi den trenger stabilitet den første tiden og ikke dra på tur for å sosialisere den, men gjør det der du bor. Mener ikke at du er uforsvarlig. Det er bra du spør om råd, men da må du tåle å høre litt fakta også. Lykke til med valpen forresten. :)

Takk for det :)

AnonymBruker
Skrevet

Du holder det du lover din beste venninne, men driter i valpen? Hvor ALENE tror du valpen vil føle seg på en lang busstur, et stevne og med masse fremmede og som også inntar alkohol? Hallo du!

AnonymBruker
Skrevet

Sikker på du er klar for ett dyr? Starter det nye livet med å la den bo hos noen andre pga en tur. Ærligtalt.

• Liker 2
Gjest thelife
Skrevet

Sikker på du er klar for ett dyr? Starter det nye livet med å la den bo hos noen andre pga en tur. Ærligtalt.

Ærligtalt. Les hele tråden før du uttaler deg ;) Min mor bor sammen med meg og den blir derfor ikke plassert til en helt ukjent! Hun kommer også til å ha MYE med valpen å gjøre, derfor går det nok helt bra at hun tar seg av den denne uken jeg skal bort.

Jeg har nå sagt mitt, og takk for gode svar ;)

AnonymBruker
Skrevet

Ærligtalt. Les hele tråden før du uttaler deg ;) Min mor bor sammen med meg og den blir derfor ikke plassert til en helt ukjent! Hun kommer også til å ha MYE med valpen å gjøre, derfor går det nok helt bra at hun tar seg av den denne uken jeg skal bort.

Jeg har nå sagt mitt, og takk for gode svar ;)

Det er bare det at når du i utgangspunktet spør om du kan ta med deg valpen på en åtte timers busstur og et stevne så virker du ikke helt kompetent. Du får bare tåle at folk som er opptatt av dyrs velferd stiller spørsmålstegn omkring dette.

• Liker 1
Gjest thelife
Skrevet

Det er bare det at når du i utgangspunktet spør om du kan ta med deg valpen på en åtte timers busstur og et stevne så virker du ikke helt kompetent. Du får bare tåle at folk som er opptatt av dyrs velferd stiller spørsmålstegn omkring dette.

Kan bare fortelle deg at jeg er en høyst oppegående person, som har hatt mange dyr opp igjennom tidene, og ingen av dyrene mine har hatt det vondt. Alle har hatt det over gjennomsnittet bra, og vært veldig lykkelige. Det var for all del bare ett spørsmål, for å høre hva folk syntes om dette, og om det kunne gått. Når mange sier nei til det, så tar jeg det selvfølgelig til meg og tar ikke med valpen på turen. Ferdig med det.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kan bare fortelle deg at jeg er en høyst oppegående person, som har hatt mange dyr opp igjennom tidene, og ingen av dyrene mine har hatt det vondt. Alle har hatt det over gjennomsnittet bra, og vært veldig lykkelige. Det var for all del bare ett spørsmål, for å høre hva folk syntes om dette, og om det kunne gått. Når mange sier nei til det, så tar jeg det selvfølgelig til meg og tar ikke med valpen på turen. Ferdig med det.

Ikke skaff deg dyr hvis du bare skal hive den til din mor i valpens viktigste tid.

Gjest thelife
Skrevet

Synes du skal kverulere fælt AB. Ikke uttal deg om noe du ikke vet noe om. Min mor kommer til å ha like mye ansvar for hunden. Skal du kverulere enda mer, så vær "mann" nok til å stå under ditt eget nick, ikke AB ;)

AnonymBruker
Skrevet

Synes du skal kverulere fælt AB. Ikke uttal deg om noe du ikke vet noe om. Min mor kommer til å ha like mye ansvar for hunden. Skal du kverulere enda mer, så vær "mann" nok til å stå under ditt eget nick, ikke AB ;)

Vær mann nok til å ta vare på bikkja du skaffer deg. Men det er du ikke! Men siden du enda bor hjemme hos mamma regner jeg med du er ung enda.

AnonymBruker
Skrevet

Det er reagerer på (i likhet med mange andre) er at du åpentbart kan så lite om hund at du må spørre om det er ok og dra med en liten valp på leir eller "la den være hos oppdretteren 2 uker ekstra".

Å få en valp er like tidkrevende som en baby, jada, hyl hyl en valp er ikke som en baby men de er like tidkrevende den første tiden. At du overlater den til moren din og drar på fylletur sier at du ikke er klar for ansvaret.

Jeg synes synd på valpen din som får en så uansvarlig og umoden matmor.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...