qwer Skrevet 9. mai 2011 #1 Skrevet 9. mai 2011 Etter å ha funnet et innlegg om fettsuging her på kg fikk jeg utrolig lyst til å få fjerna magen. Har tenkt på det i mange år, men økonomien har ikke vert tilstede. Nå har jeg tatt kontakt med fertilitas i Tallin. Sendte inn bilder til den norske kontaktpersonen og fikk svar samme dag. Prisen for å fettsuge mage (over og under navle), sidene og delvis rygg kom seg på 13000 kr inkl 2 dagers opphold. Er fortsatt litt skeptisk til å få det gjort i utlandet så jeg har også bestilt meg konsultasjon på klinikk stokkan bare for å høre om de sier det samme som det jeg har blitt fortalt gjennom den norske kontaktpersonen til fertilitas. Kirurgen i Tallinn blir Dr. Adamson, noen her som har erfaringer med han? Har sjekket han grundig og han har vært medlem av Tallins Surgeons Society siden 1998. Noe som visstnok skal gi en god pekepinn på hans erfaring. Når det gjelder komplikasjoner i ettertid så får jeg dekt ny operasjon om jeg ikke blir fornøyd. Og som norsk statsborger har man også rett på sykehusopphold osv om noe skal gå galt. Er det mer jeg bør tenke på da? Før jeg faktisk bestiller meg time.
Gjest gjest Skrevet 11. mai 2011 #2 Skrevet 11. mai 2011 Heihei! Jeg kom hjem 10 mai fra tallin, etter 5 dagers opphold. Jeg fettsugde både mage, sider, armer og lår. Jeg hadde og dr adamson, en utrolig flink lege som jeg er kjempefornøyd med! Gir deg alt info du lurer på og sjekker deg godt opp etter operasjonen. MEN jeg har aldri vert så redd som jeg var før operasjonen skal jeg si deg. Ikke en eneste sykesøster kunne engelsk, å de bare pekte å dro i meg. Veldig ubehagelig, jeg gråt meg inn i narkosen rett å slett. så du skal være tøff om du gjør det. Å jeg måtte legge meg splitter naken på operasjonsbordet med 3 søstre jeg aldri hadde hilst på (legen var ikke i rommet da jeg sovnet). Menmen er fornøyd nå, fikk nye pupper og i samme slengen :D Låra og armene er like store som de var, men sies jo at det er hevelse og den vil gå ned om 2-3 uker.. håper på det. magen er allerede flat, kjempefornøyd:D jeg fikk ingen blåmerker på mage, kun på sidene og armene.. andre opplever en helt blå mage.. Håper det hjalp litt på ) Å spør mer om du lurer, skal prøve sjekke ofte )
qwer Skrevet 11. mai 2011 Forfatter #3 Skrevet 11. mai 2011 Heihei! Jeg kom hjem 10 mai fra tallin, etter 5 dagers opphold. Jeg fettsugde både mage, sider, armer og lår. Jeg hadde og dr adamson, en utrolig flink lege som jeg er kjempefornøyd med! Gir deg alt info du lurer på og sjekker deg godt opp etter operasjonen. MEN jeg har aldri vert så redd som jeg var før operasjonen skal jeg si deg. Ikke en eneste sykesøster kunne engelsk, å de bare pekte å dro i meg. Veldig ubehagelig, jeg gråt meg inn i narkosen rett å slett. så du skal være tøff om du gjør det. Å jeg måtte legge meg splitter naken på operasjonsbordet med 3 søstre jeg aldri hadde hilst på (legen var ikke i rommet da jeg sovnet). Menmen er fornøyd nå, fikk nye pupper og i samme slengen :D Låra og armene er like store som de var, men sies jo at det er hevelse og den vil gå ned om 2-3 uker.. håper på det. magen er allerede flat, kjempefornøyd:D jeg fikk ingen blåmerker på mage, kun på sidene og armene.. andre opplever en helt blå mage.. Håper det hjalp litt på ) Å spør mer om du lurer, skal prøve sjekke ofte ) Hadde du kontakt med han norske kontakten før du dro da eller? Fikk du mye info fra han? Føler meg litt skeptisk til han jeg ettersom han ikke gir ut så mye info. Har kun hatt kontakt med han på mail, men føler han kun gir meg informasjon i stikkordsform og utelukker også å svare på noe av det jeg spør om. Er litt usikker på om jeg trenger å fjerne noe hud i samme slengen og har spurt han om dette i 4 mailer uten å få svar på det Virker som han "driter" litt i meg liksom Men har fått tilsendt 2 referanser og cvn til han kirurgen da, så litt info har jeg jo seff fått. Vingler litt fram og tilbake akkurat nå. Reise- ikke reise- vente- reise. Hva var det som gjorde at du faktisk tok til deg såpass mot å bare dro?
Gjest gjest Skrevet 12. mai 2011 #4 Skrevet 12. mai 2011 Skjønner deg UTROLIG godt. syns og han gidde lite info, ikke særlig brukbart.. Han ga heller ikke beskjed til meg at i prisen jeg betalte var ikke samboeren min sitt opphold inkludert, så dr adamson krevde 3500 kr for at han også skulle få bo på sykehuset, noe som gjorde at vi sjekket inn på hotell etter 2 dager bare(betalte 1400 kr for det). Han ga også beskjed om å ikke spise noe 7 timer før operasjon, nevnte ikke drikke så jeg drakk jo vann på reisen som gjorde at operasjonen ble utsatt 4 timer. Men om du trenger fjerne hud tviler jeg på, jeg måtte ikke det å de har fjernet MYE fett fra magen min. Isåfall får du jo bare spørre der nede, de er utrolige leger ) Det som gjorde at jeg faktisk reiste er at jeg slet mye med vekta å ingen trening eller kosthold fikk det bort. Jeg hadde ikke penger til å gjøre det her så jeg rett å slett bestilte å betalte fly så da var det ingen vei tilbake:P hehe.. Det med at noen her skriver at det er bedre enn i Norge o.l vil jeg IKKE si. Hadde jeg kunnet gjort det her hadde jeg gjort det. Veldig gammel og stygg bygning, helt greit inne, men utrolig forvirrende da omtrent ingen snakker engelsk. Hun som møter deg på flyplassen var heller ikke noe skryte av, alt var bare skeptisk å kjempeskummelt fram til dag 2 etter operasjonen helt ærlig. MEN det gikk jo bra, å har gått bra med alle. Kanskje det egentli bare er en skummel opplevelse uansett, ikke vet jeg. men klarte jeg det, klarer alle det:P er den største pinglen når det gjelder sykehus, sprøyter å narkose opplegg!
Gjest Nina Skrevet 2. september 2011 #5 Skrevet 2. september 2011 Skjønner deg UTROLIG godt. syns og han gidde lite info, ikke særlig brukbart.. Han ga heller ikke beskjed til meg at i prisen jeg betalte var ikke samboeren min sitt opphold inkludert, så dr adamson krevde 3500 kr for at han også skulle få bo på sykehuset, noe som gjorde at vi sjekket inn på hotell etter 2 dager bare(betalte 1400 kr for det). Han ga også beskjed om å ikke spise noe 7 timer før operasjon, nevnte ikke drikke så jeg drakk jo vann på reisen som gjorde at operasjonen ble utsatt 4 timer. Men om du trenger fjerne hud tviler jeg på, jeg måtte ikke det å de har fjernet MYE fett fra magen min. Isåfall får du jo bare spørre der nede, de er utrolige leger ) Det som gjorde at jeg faktisk reiste er at jeg slet mye med vekta å ingen trening eller kosthold fikk det bort. Jeg hadde ikke penger til å gjøre det her så jeg rett å slett bestilte å betalte fly så da var det ingen vei tilbake:P hehe.. Det med at noen her skriver at det er bedre enn i Norge o.l vil jeg IKKE si. Hadde jeg kunnet gjort det her hadde jeg gjort det. Veldig gammel og stygg bygning, helt greit inne, men utrolig forvirrende da omtrent ingen snakker engelsk. Hun som møter deg på flyplassen var heller ikke noe skryte av, alt var bare skeptisk å kjempeskummelt fram til dag 2 etter operasjonen helt ærlig. MEN det gikk jo bra, å har gått bra med alle. Kanskje det egentli bare er en skummel opplevelse uansett, ikke vet jeg. men klarte jeg det, klarer alle det:P er den største pinglen når det gjelder sykehus, sprøyter å narkose opplegg! Hvordan går det med deg nå? fikk du de resultatene du ville ha? jeg skal ta fettsuging av lår og mage 5 september og er veldig nervøs.. men det hjalp litt med det du skrev håper bare du er fornøyd med resultatene har du noen før og etter bilder du har lyst til og dele?
Gjest ME Skrevet 7. september 2011 #6 Skrevet 7. september 2011 Hei, Vurderer selv å få utført fettsuginger i Tallin. Ser det er inkludert 2 dagers opphold og tenker kanskje dette er litt lite, før man setter seg på flyet hjem.. Med tanke på smerter osv.. Hva tenker dere om dette? Og hvor lang tid tar det før man kan trene og være aktiv igjen? På forhånd takk for svar..
Gjest - Skrevet 7. september 2011 #7 Skrevet 7. september 2011 Hvordan går det med deg nå? fikk du de resultatene du ville ha? jeg skal ta fettsuging av lår og mage 5 september og er veldig nervøs.. men det hjalp litt med det du skrev håper bare du er fornøyd med resultatene har du noen før og etter bilder du har lyst til og dele? Hvordan gå det med deg nå, og hvordan ble dine resultater?
Gjest E Skrevet 24. september 2011 #8 Skrevet 24. september 2011 Til de som lurer på om fertilitas er bra og trygt: Det var supergreit der. Bra opplegg, proffe folk, fantastisk resultat. Jeg ville gjort det igjen uten å blunke. Den norske kontaktpersonen er den dårligste delen av opplegget. Jeg har fått strålende resultater og kan ikke hatt en bedre opplevelse, selv i Norge. Her sender de deg hjem samme dag, og det er uhørt. Man blir skikkelig mørbanket og må ligge mye den første uken. Bygningen er dessuten under oppussing på utsiden. På innsiden er det minst like bra som på en norsk klinikk. Dette opplegget kan virkelig anbefales.
Gjest mann 35 Skrevet 4. oktober 2011 #9 Skrevet 4. oktober 2011 Da reiser jeg i morgen til tallinn...lykke til meg :-)
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2011 #10 Skrevet 19. oktober 2011 hei dere som har vært på fertilitas!! ble dere fornøyd?? kan man velge å legge arrene lengre ned enn midt på magen, slik at det kan skjules med en truse?
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2011 #11 Skrevet 19. oktober 2011 Da reiser jeg i morgen til tallinn...lykke til meg :-) LYKKE TIL (på etterskudd:)) hvordan gikk det???
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2011 #12 Skrevet 19. oktober 2011 Hvorfor kan dere ikke heller slanke dere og trene, i steden for å reise til Tallin og risikere livet for fettsuging?
Gjest vaam Skrevet 14. desember 2011 #13 Skrevet 14. desember 2011 Etter å ha funnet et innlegg om fettsuging her på kg fikk jeg utrolig lyst til å få fjerna magen. Har tenkt på det i mange år, men økonomien har ikke vert tilstede. Nå har jeg tatt kontakt med fertilitas i Tallin. Sendte inn bilder til den norske kontaktpersonen og fikk svar samme dag. Prisen for å fettsuge mage (over og under navle), sidene og delvis rygg kom seg på 13000 kr inkl 2 dagers opphold. Er fortsatt litt skeptisk til å få det gjort i utlandet så jeg har også bestilt meg konsultasjon på klinikk stokkan bare for å høre om de sier det samme som det jeg har blitt fortalt gjennom den norske kontaktpersonen til fertilitas. Kirurgen i Tallinn blir Dr. Adamson, noen her som har erfaringer med han? Har sjekket han grundig og han har vært medlem av Tallins Surgeons Society siden 1998. Noe som visstnok skal gi en god pekepinn på hans erfaring. Når det gjelder komplikasjoner i ettertid så får jeg dekt ny operasjon om jeg ikke blir fornøyd. Og som norsk statsborger har man også rett på sykehusopphold osv om noe skal gå galt. Er det mer jeg bør tenke på da? Før jeg faktisk bestiller meg time.
Gjest Heia Skrevet 13. mai 2012 #14 Skrevet 13. mai 2012 Vet at denne tråden er litt gammel, men kanskje noen kan svare forde Jeg vurderer selv å dra til Tallinn, men jeg må nok reise alene. Vil det bli veldig "skummelt" for en sjenert person som aldri har reist noe alene? Jeg er 19 år om det har noe å si. Jeg er bare redd for at dette kan bli for tøft for meg. Men så klart, når jeg først er der så er jeg der. Men er så dårlig til å snakke engelsk...det fysiske skal jeg overleve, jeg tåler litt smerter, det er verdt det. Men virker så skummelt!
Gjest emilie Skrevet 18. juni 2013 #15 Skrevet 18. juni 2013 Skjønner deg UTROLIG godt. syns og han gidde lite info, ikke særlig brukbart.. Han ga heller ikke beskjed til meg at i prisen jeg betalte var ikke samboeren min sitt opphold inkludert, så dr adamson krevde 3500 kr for at han også skulle få bo på sykehuset, noe som gjorde at vi sjekket inn på hotell etter 2 dager bare(betalte 1400 kr for det). Han ga også beskjed om å ikke spise noe 7 timer før operasjon, nevnte ikke drikke så jeg drakk jo vann på reisen som gjorde at operasjonen ble utsatt 4 timer. Men om du trenger fjerne hud tviler jeg på, jeg måtte ikke det å de har fjernet MYE fett fra magen min. Isåfall får du jo bare spørre der nede, de er utrolige leger ) Det som gjorde at jeg faktisk reiste er at jeg slet mye med vekta å ingen trening eller kosthold fikk det bort. Jeg hadde ikke penger til å gjøre det her så jeg rett å slett bestilte å betalte fly så da var det ingen vei tilbake:P hehe.. Det med at noen her skriver at det er bedre enn i Norge o.l vil jeg IKKE si. Hadde jeg kunnet gjort det her hadde jeg gjort det. Veldig gammel og stygg bygning, helt greit inne, men utrolig forvirrende da omtrent ingen snakker engelsk. Hun som møter deg på flyplassen var heller ikke noe skryte av, alt var bare skeptisk å kjempeskummelt fram til dag 2 etter operasjonen helt ærlig. MEN det gikk jo bra, å har gått bra med alle. Kanskje det egentli bare er en skummel opplevelse uansett, ikke vet jeg. men klarte jeg det, klarer alle det:P er den største pinglen når det gjelder sykehus, sprøyter å narkose opplegg! Skjønner deg UTROLIG godt. syns og han gidde lite info, ikke særlig brukbart.. Han ga heller ikke beskjed til meg at i prisen jeg betalte var ikke samboeren min sitt opphold inkludert, så dr adamson krevde 3500 kr for at han også skulle få bo på sykehuset, noe som gjorde at vi sjekket inn på hotell etter 2 dager bare(betalte 1400 kr for det). Han ga også beskjed om å ikke spise noe 7 timer før operasjon, nevnte ikke drikke så jeg drakk jo vann på reisen som gjorde at operasjonen ble utsatt 4 timer. Men om du trenger fjerne hud tviler jeg på, jeg måtte ikke det å de har fjernet MYE fett fra magen min. Isåfall får du jo bare spørre der nede, de er utrolige leger ) Det som gjorde at jeg faktisk reiste er at jeg slet mye med vekta å ingen trening eller kosthold fikk det bort. Jeg hadde ikke penger til å gjøre det her så jeg rett å slett bestilte å betalte fly så da var det ingen vei tilbake:P hehe.. Det med at noen her skriver at det er bedre enn i Norge o.l vil jeg IKKE si. Hadde jeg kunnet gjort det her hadde jeg gjort det. Veldig gammel og stygg bygning, helt greit inne, men utrolig forvirrende da omtrent ingen snakker engelsk. Hun som møter deg på flyplassen var heller ikke noe skryte av, alt var bare skeptisk å kjempeskummelt fram til dag 2 etter operasjonen helt ærlig. MEN det gikk jo bra, å har gått bra med alle. Kanskje det egentli bare er en skummel opplevelse uansett, ikke vet jeg. men klarte jeg det, klarer alle det:P er den største pinglen når det gjelder sykehus, sprøyter å narkose oppl hei, hvor mye betalte du for operasjonen(e) din(e) ?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå