Gjest baben Skrevet 9. mai 2011 #1 Skrevet 9. mai 2011 Nesten hver gang etter jeg har spist, begynner magen min å rumle skikkelig. Ganske høylytt, så det er plagsomt. Og det kjennes jo og, at magen min arbeider med noe.. det er ubehagelig. Og det varer mange timer. Lurer på om jeg har en intoleranse eller allergi av noe slag... Kan det være det?
Gjest baben Skrevet 9. mai 2011 #2 Skrevet 9. mai 2011 f.eks når jeg har spist brød kommer rumlingen. Sånn som nå, spiste 2 skiver med smør og ost. og da begynte magen min å rumle. Jeg Tror ikke rumlingen kommer når jeg spiser f.eks. to egg til frokost uten noe annet. Så kan være jeg ikke tåler gluten/gjær eller noe sånt?
Heidi_82 Skrevet 9. mai 2011 #4 Skrevet 9. mai 2011 Hadde det samme problemet, byttet brød med knekkebrød og ble helt kvitt det..
Gjest baben Skrevet 9. mai 2011 #5 Skrevet 9. mai 2011 Men får det når jeg spiser knekkeberød og (som er lagd av rug og uten gjær).. Kommer når jeg spiser brød med annet pålegg og. Generelt uansett hva jeg spiser, tror jeg. Bortsett fra kanskje egg.
Heidi_82 Skrevet 9. mai 2011 #6 Skrevet 9. mai 2011 Tok noen uker før min mage ble normal. Spiser vanlig fullkorns-knekkebrød. Har hørt et eller annet sted at man ikke skal spise for mye rug heller da.. Ikke godt å vite i grunn. Men vet ihvertfall at for mye ferskt brød er ikke bra. Går jo an å bare spise omelett en ukes tid da og se om det hjelper. "Urolig mage" kan også skyldes stress.
Gjest baben Skrevet 9. mai 2011 #7 Skrevet 9. mai 2011 jeg har lyst å kutte ut: - melkeprodukter - sukker i alle former (litt frukt er ok) - gjær - alle slags sorter mel for å se om jeg kan bli bedre i magen, men det blir jo et stort ork..er ikke så veldig mye igjen å spise da.. kjøtt, egg, grønnsaker,.. :/
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2011 #8 Skrevet 9. mai 2011 Kan det være at du drikker for lite vann i forhold til mengden fiber du får i deg? Eller at det er kornprodukter du reagerer på? Jeg ville gjort som du selv er inne på, nemlig å kutte ut én og én matvare av gangen, for å teste om noe hjelper (evt gå til legen og be om å bli testet for diverse matallergier). Å leve uten kornprodukter/mel kan være kjipt, men avhengig av hvor kreativ man er er det også fullt mulig å ha et interessant kosthold fordet.
Gjest baben Skrevet 9. mai 2011 #9 Skrevet 9. mai 2011 Tror jeg drikker nok vann, drikker alltid et eller to glass vann til maten og drikker vann utenom måltider og. Men kan jo prøve å drikke alltid to glass når jeg spiser brød og se om det hjelper Tror jeg skal prøve det ut, orker ikke styre med lege for jeg er ikke SÅ plaget at jeg synes det er nødvendig. Kan heller prøve ut og teste litt på egenhånd.
Gjest meretert Skrevet 11. mai 2011 #10 Skrevet 11. mai 2011 HEI! Jeg hadde samme problem, det var faktisk melka som gjorde det! Drikker laktosefri melk nå og spiser hvitost. Brunost og lettmelk er verstingene for min del så det må jeg nok styre unna. Prøv det i en uke idet minste, kanskje det funker Jeg tror forresten ikke du bør kutte så mange forskjellige ting på en gang (det du sa om sukker, mel ooog melk eller hva det nå var) du må jo se an hva som funker best hver for seg først =)
FantasDick Skrevet 11. mai 2011 #11 Skrevet 11. mai 2011 Min mage rumler og bråker også. Den blir sånn stort sett uansett hva jeg spiser så lenge jeg spiser nok mengde. En liten frokost på to egg og min mage holder kjeft, men får den noe mer er det rabalder. Særlig ille blir det om jeg ligger etter måltider. Den har vært sånn siden jeg var tenåring, har gitt opp å finne ut hva det er som plager den. Jeg vet jeg reagerer på noen matvarer, men jeg ikke funnet en sammenheng med rumlingen.
Ma03 Skrevet 11. mai 2011 #12 Skrevet 11. mai 2011 Nesten hver gang etter jeg har spist, begynner magen min å rumle skikkelig. Ganske høylytt, så det er plagsomt. Og det kjennes jo og, at magen min arbeider med noe.. det er ubehagelig. Og det varer mange timer. Lurer på om jeg har en intoleranse eller allergi av noe slag... Kan det være det? Det hørtes veldig ut som min mage Spiser jeg melkeprodukter som inneholder mye laktose, som fks melk, fløte, smør, brunost, prim osv så romler magen, den blir oppblåst og av og til får jeg også vondt i magen. Ta å les litt ang laktoseintoleranse på nett, så kan du jo prøve å kutte ut en liten periode. Tine har laktosefri lettmelk, matfløte, kremfløte og yoghurt.. Så det burde gå veldig greit Hvitost inneholder så og si ikke noe laktose. Bare et par tips fra meg Håper du finner ut av det! Ikke noe kjekt når magen ikke er som den skal..
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå