Gjest Anonymous Skrevet 6. november 2003 #1 Skrevet 6. november 2003 Mener dere at dyre vinterdresser f.eks Reima, troll, Helly Hansen er bedre enn billige dresser fra f.eks Lindex, Cubus? Hva kjøper dere? Har sett at det har vært en stor diskusjon om dette inne på nybaktmamma. Noen som har erfaringer? Her er linken: www.nybaktmamma.com/plassen/showthread.php?s=ad791c4ba87408bb1e9ba3eed5582c0&threadid=95107
Mette Skrevet 6. november 2003 #2 Skrevet 6. november 2003 Jeg har alltid kjøpt Reima dresser, og har vært kjempe fornøyd med de.
Kittykat Skrevet 6. november 2003 #3 Skrevet 6. november 2003 Vi har kjøpt/fått dresser fra Lindex/Cubus og min er faring er at de er kjempebra. Har aldri opplevd noen form for problemer med disse dressene. Og de holder seg fine i lang tid og, sånn at søsken/eventuelt andre kan arve dem :D
Orthia Skrevet 6. november 2003 #4 Skrevet 6. november 2003 Hadde jeg hatt mulighet, skulle jeg gjerne kjøpt Reima-dress til småtten. Nå er imidlertid parkdress til over 1000 kroner litt utenfor min rekkevidde, spesielt fordi man gjerne må ha to dresser -og de er utvokst etter en sesong. Jeg har derfor kjøpt billigere dresser, rundt 500 kroners, på Bogerud. Gutten blir ikke våtere eller kaldere enn de andre barna i parken, men etter endt sesong er det ikke så mye å spare på til eventuelle småsøsken.
Gjest Tex Skrevet 6. november 2003 #5 Skrevet 6. november 2003 Reimadressene er desidert de beste, men jeg kjøper de aldri. Av den enkle grunn at et barn trenger minst to dresser, så da kjøper jeg heller to til fem hundre et annet sted. Men hadde jeg vært rik skulle jeg kjøpt to Reimadresser.
Redhead Skrevet 6. november 2003 #6 Skrevet 6. november 2003 Eldstemann fikk en Reima-dress i fjor (Reima tec+). Vi kjøpte den litt stor så den kan han bruke i år også. Selv om den var for stor i fjor, gikk det bra og bruke den. Dressen er jo veldig myk og god, så det var ikke noe problem å bevege seg rundt. Minstemann ( som er 15 mnd) bruker den første dressen vi kjøpte til storebroren. Det er en dress fra H&M med avtagbart for. Synes den er helt fin til sitt bruk. Han er ikke så mye ute som storebroren (som er ute hele dagen i bhg.) og da holder det med en billigere dress. Han er iallefall både tør og varm i den. Første året eldstemann var i bhg (han begynte da han var 2 1/2 år), hadde han en dress fra Sparkjøp. Den var ikke bra. Dressen var så og si alltid våt gjennom foret på beina og rompa. Så den blir ikke tatt fram igjen (skjønner egentlig ikke hvorfor jeg ikke har kassert den...). Når Reimadressen blir for liten arver lillebror den, og storebror tar i bruk en nesten ny HH-dress som vi har arva fra noen venner.
Silfen Skrevet 6. november 2003 #7 Skrevet 6. november 2003 Jeg har kjøpt reima i år og det er de beste dressene jeg har hatt til ungene. Har kjøpt høstdress, så bruker de ull under. De kan svømme i en dam uten at de blir våte gjennom, rett og slett knallbra!
Gjest Anonymous Skrevet 6. november 2003 #8 Skrevet 6. november 2003 Noen som vet om jeg kan vaske en Reima tec i vaskemaskinen? Har kjøpt en slik dress til datteren vår og jeg er kjempefornøyd med den. Men vil jo gjerne vaske den innimellom. Så har jeg hørt at jo mer man vasker den jo mer går beskyttelsen mot vann bort. Noen som vet om det stemmer?
Redhead Skrevet 6. november 2003 #9 Skrevet 6. november 2003 Noen som vet om jeg kan vaske en Reima tec i vaskemaskinen? Har kjøpt en slik dress til datteren vår og jeg er kjempefornøyd med den. Men vil jo gjerne vaske den innimellom. Så har jeg hørt at jo mer man vasker den jo mer går beskyttelsen mot vann bort. Noen som vet om det stemmer? Vasker dressen i maskinen (følger vakseanvisningen). Husk bare å vrenge den, ellers blir den full av vann (dersom du har foret dress). Siden yttersiden er vanntett, holder den nemlig på vannet innenfra også, om du skjønner hva jeg mener. Husk også på at Reimadresser ikke skal tørke i tørkeskap!
Silfen Skrevet 6. november 2003 #10 Skrevet 6. november 2003 Den kan fint vaskes, men det er ikke alle vaskemidler som skal brukes. Jeg har kjøpt vaskemiddel til slikt yttertøy på sporten og det fungerer fint.
Gjest Abelone Skrevet 6. november 2003 #11 Skrevet 6. november 2003 Jeg har i flere år kjøpt disse dyre 1000 kroners-dressene på salg om våren til halv pris. Satset på et par nr. større enn sist gang, og det har gått kjempefint!! Har til og med lyktes med å kjøpe dyre vintersko på halv pris på våren. Jeg er kjempefornøyd med meg selv der altså!!
Gjest Nicki Skrevet 6. november 2003 #12 Skrevet 6. november 2003 Hadde glemt å logge meg inn. Var jeg som lurte på om Reima kunne vaskes i vaskemaskinen. Godt å høre at det ikke gjør noe at man vasker den vaskemaskinen. :D
Gjest gjestejenta Skrevet 7. november 2003 #13 Skrevet 7. november 2003 Det hadde jo vært forferdlig upraktisk om en dress til et barn ikke kunne blitt vasket i vaskemaskin.... :-? Det står vel vaskeanvisning inni dressen går jeg ut fra?!
Gjest Nicki Skrevet 7. november 2003 #14 Skrevet 7. november 2003 Jo det står vaskeanvisning i dressen. Men jeg ble usikker når jeg ble anbefalt å ikke vaske den så mye pga at den ville bli mindre og mindre vanntett. Og i stedet bare tørke av den og evt. spyle den litt i dusjen?? Helt enig i at det ville vært veldig upraktisk om man ikke hadde kunnet vasket dressen i vaskemaskinen. Da ville jeg heller valgt en annen dress neste gang. Men ut fra andre svar hær så kan jeg nå trygt vaske den i maskinen. :D
Silfen Skrevet 7. november 2003 #15 Skrevet 7. november 2003 Alt utenom pvc vil vel alltid bli mindre og mindre vanntett. Men det går fint an å etterimpregnere.
Gjest Meg Skrevet 7. november 2003 #16 Skrevet 7. november 2003 Syns det er litt tulllete å kjøpe alt for dyrt. Barna vokser jo ut av dem, før de rekker å slite dem ut...
Redhead Skrevet 7. november 2003 #17 Skrevet 7. november 2003 Syns det er litt tulllete å kjøpe alt for dyrt. Barna vokser jo ut av dem, før de rekker å slite dem ut... Jeg kjøper heller en dyr dress som eldstemann kan ha i minst 2 år, og som minstemann kan arve og bruke lke lenge, enn å kjøpe en billig dress som ikke fungerer (som den dressen fra SparKjøp som eldstemann hadde før Reimadressen). Til helt små barn synes jeg forsåvidt det kan være greit med en billigere dress, men til større barn som er mye ute tror jeg at man kan tjene på å legge i litt penger.
Gjest Meg Skrevet 7. november 2003 #18 Skrevet 7. november 2003 I grunnen sant, men jeg har opplevd ofte at det blir like fort en revne i baken på en HellyHansen dress, som en som er kjøpt på Cubus... Mulig Reima er bedre...
Gjest Qlio Skrevet 8. november 2003 #19 Skrevet 8. november 2003 Her er det billige dresser, kjøper hele flere!
Joplaya Skrevet 8. november 2003 #20 Skrevet 8. november 2003 Hva tror dere de gjorde da vi var små? Fantes ikke disse vidunderdressene på den tiden. Ikke gikk jeg syk hele vinteren, ikke gikk jeg våt ute. Dette har jeg tenkt på og dermed slått meg til ro med en dress fra spar kjøp til 200 kr. Den har regntøy trekk på ben og rumpe og dermed går jeg ut i fra hun i alle fall er tørr om dagene, og uttakbart fôr. Når hun blir større kommer jeg nok til å investere i noe dyrere, kanskje.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå