Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Skulle ha kjøpt ny stekepanne, etter at min gamle ble ødelagt. Prøvde å steke biff i stekepanna mi fra IKEA i går, og det var rett og slett katastrofalt.

Er det noen som har ei stekepanne de kan anbefale? Får jo ikke akkurat så mye inntrykk av hvor god ei stekepanne er av å kun se den i butikken.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg investerte i en stekepanne fra Høyang Polaris, fra serien Matador. Den kostet 600 om jeg ikke tar helt feil, men du verden for en god panne. Den tåler opptil 1200 grader, så du kan steke biff i den uten å ødelegge den slik man ofte gjør med andre stekepanner.

Er så fornøyd med min stekepanne at vi likegodt kjøpe kasseroller i samme serie. Dyrere enn Ikea, men du verden, det er verd det.

• Liker 1
Skrevet

Plukket med meg en panne til rundt 150 kr på clas ohlson. Den har fungert bra i 2 år, bruker den fortsatt. Bruker den til å steke kyllingfilet, kjøttdeig, biffstrimler, wok, fisk, osv. Kan ikke si at jeg er noe flink til å lage mat, eller har peiling på stekepanner, men tror ikke du trenger å betale en formue for å en grei panne.

Skrevet

Hmm.. Har hørt litt både og med Høyang Polaris Matador.

Og panne fra Clas Ohlson til 150 kommer jeg nok ikke til å kjøpe, hadde en panne derfra tidligere, der skaftet bare datt av etter ei uke :)

Skrevet

Skal du ha slippbelegg? Stålpanne? Jernpanne?

Til å steke biff bruker jeg jernpanne. Den blir fryktelig varm og holder svært godt på varmen. Den har dog ikke slippbelegg så det henger litt fast i bunnen på den selv om jeg bruker stekefett.

Panner med slippbelegg test: http://www.klikk.no/mat/spise/article650732.ece

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en supergod stekepanne fra NoWo! Kjøpte den for et års tiden og den er fortsatt like fin. Søkte mye rundt før jeg bestemte meg for å gå for akkurat den, og har aldri vært så forøyd med en stekepanne :Nikke:

De har et godt utvalg av forskjellige panner, så det burde være noe for ethvert behov. Min er av titan, og jeg føler den kan brukes til det aller meste. Steke biff, grønnsaker, omelett ++ Har nesten ikke behov for fett i panna for å steke pannekaker en gang, den er non-stick og har godt slipbelegg. Veldig greit. I tillegg har den avtagbart håndtak, så du kan også bruke den til retter som skal i ovnen. 25 års garanti på selve panna, og 3 års garanti på belegget hvis jeg ikke husker helt feil.

Skulle nesten tro jeg prøvde å selge produktet her, hehe. Jeg er hvertfall VELDIG fornøyd, og kan på det varmeste anbefale denne :)

Den koster litt mere enn en IKEA-panne for å si det slik ;) men du får til gjengjeld et solid og veldig godt produkt.

Gjest Consensio
Skrevet

Selv er jeg veldig glad i Jamie Oliver-serien. Skjønner nesten ikke hvordan jeg klarte meg uten tidligere :fnise:

Men noen skikkelige jernpanner er også et must, spesielt en litt dyp en med lokk til viltgryter og andre gryter :jepp:

Skrevet

Jeg kunne godt overlevd uten teflon/slippbeleggpanne, men jeg kunne aldri klart meg uten jernpanne!

Jeg har to jernpanner (stor og liten) og 3 jerngryter i ulike størrelser.....

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en støpejernspanne fra Eva-Trio. I den har jeg stekte sikkert 100 kg biff og den er så god som ny.

Anbefales!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...