Gå til innhold

Løpeglede!


sequin

Anbefalte innlegg

Hallo :hoppe:

Har da fulgt noen treningsdagbøker her inne en stund og blitt så imponert over alle andre, så tenkte å prøve meg selv!

Meg, mat og mål

Jeg har alltid vært veldig glad i trening, og har vokst opp med ballett men siden denne treningsformen presset meg ut på gale veier i ungdomstiden, begynte jeg å løpe i stedet.

Greia med denne dagboken er vel å få satt noen mål for løpingen min, for det siste halve året har jeg egentlig bare surret rundt i skogen til jeg ble sliten, så dratt hjem igjen på sofaen, derfor har tankene om å gjennonføre et maraton sneket seg innpå.

Jeg vet ikke helt hva jeg skal legge ut om mat og vekt i og med at jeg sliter veldig med dette og vil ikke at dette skal bidra negativt, for jeg jobber med å komme meg ut av denne onde sirkelen og vil gjerne spise ordentlig. Så dette blir en slags omvendt-treningsdagbok.

Om jeg skulle finne på å skrive om måltidene mine vil det være i glede for å ha fått i meg en god dose næring -og ber om å ikke sløyes for dette om det skulle være under dagsbehovet.

Treningsmetoder

Det blir da løping med fartsleker, intervaller og etterhvert tempotrening, og litt styrke for overkroppen.

For tiden

har jeg fulgt dette programmet og begynner på uke2 denne uken:

Uke 1

Mandag Progressiv løping, 25 min

Onsdag Vanlig tur, 30 min + 5 x 100 m stigningsløp

Fredag Vanlig tur, 40 min + 6 bakkesprint

Uke 2

Mandag 8 x 1 min fartslek, 1 min jogging mellom hvert rykk

Onsdag Vanlig tur, 30 min + 5 x 100 m stigningsløp

Fredag Vanlig tur, 40 min + 8 bakkesprint

Uke 3

Mandag Vanlig tur, 30 min + 5 x 100 m stigningsløp

Onsdag 2 x 8 min intervaller, 5 min pause mellom intervallene

Fredag Lett fartslek. Bruk terrenget. Legg inn 10 rykk á 30–60 sek

Uke 4

Mandag 4 x 4 min intervaller, 2 min pause mellom intervallene

Onsdag Tur 30 min + 5 x 100 meter stigningsløp

Fredag 1, 2, 3, 4, 3, 2, 1 min intervaller. 1, 2, 3, 3, 2, 1 min pause ml. intervaller

Fyller også de andre dagene med annen trening :):enig:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Velkommen hit! :jepp:

Moro å se andre med løpeglede her inne også!

Er det noe spesielt maraton du kanskje kunne tenkt deg? Neste år? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen hit! :jepp:

Moro å se andre med løpeglede her inne også!

Er det noe spesielt maraton du kanskje kunne tenkt deg? Neste år? :)

Takk takk :)

Jaam så bra! Har da fulgt treningsdagboken din litt i smug i det siste ;)

Ja litt har jeg tenkt, men ikke bestemt noe særlig enda, og det frister litt med fjellmaraton på Beitostølen, dette er dog et halvmaraton men jeg bruker det som inspirasjon(motivasjon for tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk :)

Jaam så bra! Har da fulgt treningsdagboken din litt i smug i det siste ;)

Ja litt har jeg tenkt, men ikke bestemt noe særlig enda, og det frister litt med fjellmaraton på Beitostølen, dette er dog et halvmaraton men jeg bruker det som inspirasjon(motivasjon for tiden.

Smuglesere er alltid hyggelig, men du er hjertelig velkommen til ikke å lese i smug også. ;)

Fjellmaraton- som i terrengløping? Wow, det står det respekt av! Men dog, det må jo være helt fantastisk å løpe på Beito. Naturen der er jo bare vakker! :)

Endret av yoga
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker tittelen på boka di - løpeglede :hjerte:

Det er jo mye glede i å løpe :nigo:

Smuglesere er alltid hyggelig, men du er hjertelig velkommen til ikke å lese i smug også. ;)

Fjellmaraton- som i terrengløping? Wow, det står det respekt av! Men dog, det må jo være helt fantastisk å løpe på Beito. Naturen der er jo bare vakker! :)

Jada, skal begynne å lese i ikkesmug nå som jeg har min egen dagbok :)

Hmm er ikke sikker på om det er veldig nye terreng der, og jeg tror de har lagt opp mange alternative ruter. Uansett har jeg løpt rundt i fjellene der siden jeg kunne gå og kjenner området veldig godt, så tanken på å løpe halvmaratonet motiverer veldig.

Og ja, nyydelig natur! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

løping i dag:

-30min joggings tidlig på morgenen med hunden.

-30min rask gange (samboer insisterte på å få være med og da gikk det litt tregere enn vanlig) og 20min med noen rare intervaller.

Skal ut og jogge 30min igjen om en times tid ca, og jeg regner med at jeg har løpt/gått og jogget tilsammen 10km i dag, skal regne det ut i morgen og få noen ordentlig tall da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har vært en skikkelig dårlig uke å starte en treningsdagbok på, fordi det har skjedd så mye rart.

De siste dagene har treningen gått ut på å gå tur med søsteren min som nettopp har kommet ut fra sykehuset fordi hun har vært i bilulykke, hun har måtte bevege seg mye, men det har tatt tid.

Så jeg har gått ca 10km hver dag denne uken.

I går fikk jeg Polar pulsklokke av kjæresten min :strix:

Og fant det personlit-trener-programmet på internett, noen som har prøvd dette før eller som følger det nå?

:nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann! Så fint at du også liker løpe! Du er nok mye flinkere enn meg, jeg orker ikke tanken på maraton, men snuser litt på halvmaraton til neste år... ;)

Jeg har også Polar-klokke, er litt sur på den for tida siden den viser puls 00 :sjenert: Men når den virker er den helt topp!

Edit: Jeg er også litt omvendt-dagbok, siden jeg kun er ute etter å komme i bedre form, og absolutt ikke vil ned i vekt :)

Endret av Gina_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...