AnonymBruker Skrevet 8. mai 2011 #1 Skrevet 8. mai 2011 Skal vi ikke ha en slik tråd? Bakverk, middager, "gjestemat", i-dag-gidder-jeg-ingenting-mat etc. Alt er velkomment, så lenge det kan fryses og stadig smake godt etter opptining.
venus_ Skrevet 8. mai 2011 #2 Skrevet 8. mai 2011 Jeg lager ofte store porsjoner med bolognese, ratatouille og linsepure som jeg fryser ned.
Gjest Lille-pus Skrevet 8. mai 2011 #3 Skrevet 8. mai 2011 Gjærbakst som brød, rundstykker, kanelsnurrer, halvstekt pizza, skolebrød. Egentlig det aller meste av gjørbakst bare du ikke tar på melisglasur før du fryser det (melisglasuren blir "sørpete" når den tiner. Formkaker av alle klassiske typer, også her uten melisglasur ved frysing, sitronkake, fyrstekake, marmorkake og den typen Gryteretter som biff stroganof Ertesuppe (hjemmelaget).
Marikke Skrevet 10. mai 2011 #5 Skrevet 10. mai 2011 (endret) - Rømmegrøt - Jeg lager alltid dobbel porsjon av kjøttkaker med brun saus, og fryser ned den ene. - Betasuppe laget på svineknoke blir for mye til en middag, og dermed havner en porsjon i fryseren. - Gryteretter Edit: Skrivefeil Endret 10. mai 2011 av Marikke
Havbris Skrevet 10. mai 2011 #7 Skrevet 10. mai 2011 Eplekaker, ratatouille, pizzasnurrer. Det siste pleier å være supert for ungdommene i huset! Også ypperlig som turmat!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå