Gjest imli Skrevet 9. mai 2011 #21 Skrevet 9. mai 2011 Nei, det er jeg ikke enig i! Greit nok at den eldste av dem ikke husker noe annet, men det er en voldsom rivalisering mellom dem uansett. Sitter den ene på fanget, så kommer den andre og skal også opp, de skubber og krangler om plassen. Bare som ett eksempel. Hver må jo gjøre det de føler er best, men jeg ville i alle fall ventet til den eldste var blitt 2 år, om jeg kunne gjort det om igjen. Det varierar sikkert, me eg har aldri opplevd noko sjalusi med mine ungar. Hender sjølvsagt at begge vil sitje på fanget, men eg ser ikkje på det som sjalusi - heller som eit teikn på at begge vil ha mammas oppmerksamheit
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2011 #22 Skrevet 9. mai 2011 Det varierar sikkert, me eg har aldri opplevd noko sjalusi med mine ungar. Hender sjølvsagt at begge vil sitje på fanget, men eg ser ikkje på det som sjalusi - heller som eit teikn på at begge vil ha mammas oppmerksamheit Helt enig. Helt normalt at to barn konkurrerer om oppmerksomheten, det har ikke mye med sjalusi å gjøre. Foreldre som er obs på å gi begge to oppmerksomhet får ikke sjalu barn. Sjalusi er en vond følelse.
Luremegpå Skrevet 14. mai 2011 #23 Skrevet 14. mai 2011 Å få to tette gir ingen garanti for at barna blir bestevenner og leker sammen, får en bedre oppvekst, blir nære hverandre etc. Jeg og min bror er tette, har aldri lekt sammen og hater trynet på hverandre også i voksen alder... Samtidig vet jeg jo om tette søsken som trives sammen og er veldig nære, og søsken med stor aldersforskjell som også er nære. Selv er jeg nærmere min 5 år yngre søster enn min bror. Personlighet teller mer enn aldersforskjellen til syvende og sist. Med andre ord, ikke planlegg dine barn ut fra hvordan du tror barna får det sammen, men fra hva dere kan gi som foreldre. [/quote Signerer !
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå