AnonymBruker Skrevet 7. mai 2011 #1 Skrevet 7. mai 2011 Hei forum. Jeg har hatt et nært forhold til min barndomsveninne siden vi var på barneskolen, vi er nå 24 og 26. Hun har alltid vært ganske kritisk på tanke med eget utseende, men har aldri følt at dette har vært en SÅ voldsom problematikk i livet hennes, hun har hatt kjæresteforhold osv, og hun så helt normalt fin ut i utgangspunktet, MEN.... For 1,5 år siden døde moren hennes og hun arvet en god del penger, og dette ble tydeligvis en mulighet for å fikse seg selv på alle mulige måter... Det startet med personlig trener og drastisk kostholdsenrind, noe jeg roste for og oppmuntrer da jeg så at hun trivdes med å komme i form osv. Hun gikk fra 80kg til 52, personlig syns jeg kanskje hun kunne stoppet litt før men det ser fint ut. Hun er VELDIG trent med tydelige muskler osv. Og dette er jo forsåvidt bra i seg selv, men igjen,,,, MEN Etter dette har det blitt silikoninnlegg i brystene til en D-cup, neseplastikk, kinnimplantater, fettsuging under rompa (var virkelig ikke nødvendig), botox i pannen (i en alder av 25????), utallige lasertimer for å fjerne strekkmerker og hår, kjemiske peelinger, tannbleking og falsetter på tennnene, osv osv osv. Hun er også blitt mye er "stylet" til vanlig og har alltid ny manikyr og nettopp vært hos frisør og den slags. Tidligere virket hun mye mer avslappet i forhold til utseende enn nå. Hun ser jo fornektelig flott ut, men jeg kan ikke hjelpe for å tenke at det VAR DA VOLDSOMT! Som sagt så var hun ei søt jente fra før av. Jeg har prøvd å snakke med henne om hva som kanskje er de underliggende årsakene til at hun har valgt å endre SÅ dramatisk på seg selv, og er dette virkelig fikset ved å ha fikset så mye på utseende? Hun sier at hun ikke har noen problemer og at hun bare ville bli penere.... Folk som ikke har sett henne igjen på 2 år eller mer kjenner henne IKKE igjen om man møtes, har også opplevd at tanter og søskenbarnene hennes IKKE kjenner henne igjen.... 0_o Tror dere det virkelig er mulig for noen å gjøre noe sånt uten å ha alvorlige problemer? Det virker så ekstremt... Jeg har litt vanskelig for å forholde meg til dette og syns rett og slett det er litt "creepy". I ettertid går samtaler mye oftere i videre planer om stadig forbedring, skjønnhet, kremer, osv osv osv. Jeg skjønner ikke helt hva som har skjedd med min jordnære og supersjarmerende naturlige bestevenn....
MilliVanilli Skrevet 7. mai 2011 #2 Skrevet 7. mai 2011 Det er klart det må være uvant og ikke minst litt skremmende når en som står deg nær gjennomgår en slik stor forvandling.. Men så lenge hun føler seg fin og flott, synes jeg det er viktigst. Likevel bør man passe litt på utviklingen av dette, du har sikkert hørt at mye vil ha mer? Fortsetter hun med flere operasjoner, til tross for at hun allerede ser smashing ut, kan det hende hun har et veldig usunt, forvridd bilde av seg selv.. Body Dysmorphic Disorder f.eks.
Gjest Lille-pus Skrevet 7. mai 2011 #3 Skrevet 7. mai 2011 TS, du sier moren hennes døde for 1,5 år siden. Jeg vet ikke hvem av dere som er 24 og hvem som er 26, men uansett så har hun mistet moren sin fryktelig tidlig.... Jeg undrer meg på om det, uten at hun nødvendigvis er klar over sammenhengen selv, kan være slik at rekasjonsmønsteret hennes med alle forandringene, er knyttet til tapet av moren.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå