Gå til innhold

Hvor ofte vasker dere?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvor ofte vasker dere gulv, stekeovn, kjøleskap, toalett osv.? Hvor ofte støvsuger og tørker dere støv? HVir ofte vasker dere vindu?

Ja, hvor ofte vasker dere de forskjellige delene/tingene i huset?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Consensio

Det tas alt ettersom hvordan dagen min er, avhengig om jeg har en god dag og klarer å ta litt eller en dårlig dag og ikke klarer å gjøre noenting (kronisk sykdom)

Jeg prøver å ta litt hver dag uansett formen.

Tørker over benkene, tørker litt støv, enten vaske klær eller brette sammen klær, støvsuge (burde gjøres hver eneste dag pga dyr, men det hender jeg må hoppe over en dag).

Ting som vask av komfyr, inni skap, kjøleskap og slikt tar jeg når det trengs. Dette er jo ikke en tung jobb heller, da man kan sitte på gulvet mens man holder på. Kanskje en gang i måneden/annenhver måned.

Vinduene tas cirka to ganger i året. Om våren og om høsten.

Sengetøy blir byttet en gang i uka og da blir senga støvsugd og soverommet ryddet/tørker støv, og tas gjerne på fredager med hjelp fra mannen.

Toalettet og dusjen blir vasket etter bruk. Dusjen blir altså vasket når jeg dusjer. Har en skikkelig skrubbeklut som som jeg bruker på flisene.

Doen tas også etter bruk, så minst en gang om dagen, men den blir rengjort mer grundig ca 1 gang annenhver uke.

Det blir ikke så mye rydding egentlig, da jeg er opptatt av å rydde etter meg når jeg er ferdig å bruke noe. Og alt har sin plass så det er lett å holde orden sånn sett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vasker:

vindu 2 ganger i året, vår og høst

gulv 1-2 ganger i måneden

toalettet etter behov, 1-2 ganger i uken

kjøkkenbenk, komfyr og oppvaskkum etter bruk

baderomsinnredning 1 gang i uken, tørker støv når det trengs

dusjen blir spylt over hver gang jeg dusjer, grundig vask 1 gang i måneden

inni stekeovnen hver gang noe blir sølt, ellers 1-2 ganger i året

tørker støv 1 gang i uken

støvsuger 1-2 ganger i uken

Sånn i teorien. Blir litt hipp som happ. Vårrengjøring blir det også, vasker lister, tak og det som er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vanlig rengjøring i huset 2 ganger i uken.

komfyr/skap/vindu når det trengs

sengetøy ca 2 uker mellom hver gang

:husarbeid:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor ofte vasker dere gulv, stekeovn, kjøleskap, toalett osv.? Hvor ofte støvsuger og tørker dere støv? HVir ofte vasker dere vindu?

Ja, hvor ofte vasker dere de forskjellige delene/tingene i huset?

Vinduer tas 2 ganger i året.

Stekeovn ved bohov. Hver 4. måned. Har selvrensende ovn så da er det resten som glass som må vaskes.

Kjøleskap tørker jeg av etter behov.

Toalett og vask hver uke.

Støvsuger hver uke. Vasker gulv kanskje en gang i måneden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor ofte vasker dere gulv, stekeovn, kjøleskap, toalett osv.? Hvor ofte støvsuger og tørker dere støv? HVir ofte vasker dere vindu?

Ja, hvor ofte vasker dere de forskjellige delene/tingene i huset?

Vinduer tas 2 ganger i året.

Stekeovn ved bohov. Hver 4. måned. Har selvrensende ovn så da er det resten som glass som må vaskes.

Kjøleskap tørker jeg av etter behov.

Toalett og vask hver uke.

Støvsuger hver uke. Vasker gulv kanskje en gang i måneden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes jeg vasker for sjelden, men jeg orker ikke å være den eneste som vasker og den jeg bor med bryr seg ikke noe særlig.

Kjøkken vaskes om ikke daglig, så flere ganger i uka. Prøver å vaske kjøkkengulvet et par ganger i måneden. Kjøleskap, stekeovn ved behov.

Toalett og bad vaskes også litt ved behov, 1-2 ganger i måneden.

Støvsuger ukentlig. Tørker støv svært sjeldent. Vindu to ganger i året.

Men skulle gjerne vasket mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tjoms

Synes jeg vasker for sjelden, men jeg orker ikke å være den eneste som vasker og den jeg bor med bryr seg ikke noe særlig.

Kjøkken vaskes om ikke daglig, så flere ganger i uka. Prøver å vaske kjøkkengulvet et par ganger i måneden. Kjøleskap, stekeovn ved behov.

Toalett og bad vaskes også litt ved behov, 1-2 ganger i måneden.

Støvsuger ukentlig. Tørker støv svært sjeldent. Vindu to ganger i året.

Men skulle gjerne vasket mer.

:hakeslepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes jeg vasker for sjelden, men jeg orker ikke å være den eneste som vasker og den jeg bor med bryr seg ikke noe særlig.

Kjøkken vaskes om ikke daglig, så flere ganger i uka. Prøver å vaske kjøkkengulvet et par ganger i måneden. Kjøleskap, stekeovn ved behov.

Toalett og bad vaskes også litt ved behov, 1-2 ganger i måneden.

Støvsuger ukentlig. Tørker støv svært sjeldent. Vindu to ganger i året.

Men skulle gjerne vasket mer.

BURDE vasket mer.. Hygiene?? det viktigeste er vel toalett og bad: bakteriebombe! Burde vaskes flere ganger i uken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vasker:

vindu 1 gang i året (om våren)

gulv 1-2 ganger i måneden (tørrmopper som regel), er det mye støv kan det bli en gang i uka

toalettet vanligvis en gang i uka, men oftere ved behov

kjøkkenbenk og komfyr etter bruk, oppvaskkum etter behov (skyller den alltid, vasker hvis jeg ser noe ikke lar seg spyle vekk)

baderomsinnredning 1-2 ganger i uken

dusjen blir spylt over hver gang jeg dusjer og som oftest drar jeg en nal over veggene etterpå, vasker skikkelig kanskje en gang i måneden eller annenhver måned.

inni stekeovnen maks en gang i året - blir nok mer nå når jeg har en ny ovn som jeg gidder bruke ofte

tørker støv 1 gang i måneden

støvsuger ved behov

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stillness

Kjøkkenet blir vasket hver dag siden vi holder på med mat der hver dag og da spesielt kjøkkenbenkene.

Ellers så tar jeg og samboer hele leiligheten en dag i uken der vi tørker støv,støvesuger og vasker.Noen ganger veldig nøye mens andre ganger blir det det mest viktige som blir tatt.

Skap,vinduer,stekeovn,kjøleskap og sånne ting taes ved behov.

Jeg er ikke glad i å vaske så er sjeleglad for å ha en samboer som hjelper til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, nå føler jeg meg offisielt ekstremt skitten og ekkel...

Jeg vasker:

vindu - har aldri vasket dem, men har bare bodd i denne leiligheta i 10 måneder.

gulv - prøver å vaske det 1 gang hver andre måned...

toalettet - tar det samtidig som jeg tar gulvvask, altså som regel 1 gang hver andre måned :sjenert:

kjøkkenbenk - når jeg rydder på den eller skal bruke den til baking, som regel 1 gang i måneden

komfyr - 1-2 ganger i måneden

oppvaskkum - etter bruk

inni stekeovnen - aldri

tørker støv ca. 1 gang i måneden

støvsuger ca. 1 gang i måneden

Jada, jada, jeg skal skjerpe meg! :flau:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tar alt etter behov og når jeg rett og slett kommer på å vaske..

Godt mulig at jeg skulle ha vasket oftere, men jeg ser rett og slett ikke behovet for det. Det jeg er dårligst til er vel støvsuging :rodme: Men er veldig flink til å holde kjøkkenet og badet rent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Emo Fisk

Minimum en gang i uka på støv, støvsuging, bad og kjøkken. Ellers kjøkkenbenker hver kveld. Er ikke så flink med sengetøy som jeg skulle vært. Kanskje annenhver uke.

Vinduer to til tre ganger i året. Inni ovnen omtrent fire ganger i året. Gulvene i gangen vaskes hver uke. Gulvene på stua rundt annenhver uke.

Ellers ved behov. Med en rotete mann og ett lite barn bir det en del ekstra støvsuging. Og når jeg har allergiperioder må alt vaskes flere ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvor ofte vasker dere gulv, stekeovn, kjøleskap, toalett osv.? Hvor ofte støvsuger og tørker dere støv? HVir ofte vasker dere vindu?

Ja, hvor ofte vasker dere de forskjellige delene/tingene i huset?

Siden vi har hund,så står moppen alltid klar. Drar over en g om dagen. Tar meg tre min. Bruker kun sprayflaske med vann.

For å spare meg for mye arbeide senere,så bruker jeg alltid stekepapir,men tørker alltid over ovnen etter bruk. Sikkert derfor den ser ny ut etter 7 år.

Kjøleskapet tas etter behov. Tørker stadig av. Siden jeg jobber med mat,så vet jeg viktigheten.

Tørker av toalett,vask,speil hver dag, da vi er ferdig på badet. Vil at det skal se ok ut til gjester.

Srøvtørking tas når jeg ser støvet, siden det blir moppet mye og støvsugd,så skjer det ikke ofte. 1 g i 14 d kansje. Mere om sommeren.

Bor ved trafikkkert vei,og ved havet,så her vaskes de ofte. De ser bare for j..ut.

For lettvintheten skyld så blir de ofte bare spylt på utsiden. I fyringssensongen raser jeg over de innvendig med jif og tørkeppair

soverommet vasker jeg hver uke. Lufter og vasker,henger ut sengetøy. Reagerer på støv der..og liker å ha det friskt der

Kjøkkenet blir den som lager mat som tørker over bord og benker etter måltidene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt tas etter behov, og avhengig av turnus/dagsform/vær. Vi burde nok vært flinkere på det.

Støvsuger stue og kjøkken omtrent 1-2 ganger i uka. Soverommene og gangen kanskje annenhver uke. Vasker gulvene når jeg ser at de har flekker.

Skifter vårt sengetøy annenhver uke, barnets sengetøy 1 gang i uka.

Vasker vinduer to ganger i året. Vasker i komfyr og kjøleskap når det trengs (ikke særlig ofte.)

Badet varierer veldig. Vi har badekar som vaskes grundig før barnet bades (2-3 ganger i uka.) Servantbenken tas når det er synlig støv/flekker. Toalettet slurver vi mer med, det blir kanskje tatt grundig annenhver uke, og så drar vi over med jif og toalettbørste oppi litt oftere.

Støvtørk tas når det har vært behov for det en stund.

Kjøkkenbenkene tas omtrent én gang om dagen. Vi bytter også ut kjøkkenkluter og håndklær omtrent daglig.

Endret av anti jante-June
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her blir det også vasket hver fredag. Eneste kvelden i uke hvor jeg er aleine hjemme :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...