AnonymBruker Skrevet 7. mai 2011 #1 Skrevet 7. mai 2011 jeg skal bli sunn har jeg funnet ut jeg er ikke feit eller noe, bare veldig usunn i matveien. har lagt opp en treningsplan og noen grunnregler. det jeg nå trenger er oppskrifter og tips til mat jeg kan spise som er sunne. jeg småspiser mye og ofte så trenger tips til hva man kan småspise. i tillegg så trenger jeg middagstips, frokosttips og mellommåltider-tips. jeg er litt vrien på ting jeg liker og prøver å holde matbudsjettet nede så ikke alt for dyr mat, men skjønner at jeg må strekke meg litt på begge områdene for å kunne bli sunn på forhånd takk for tips..
Glad! Skrevet 7. mai 2011 #2 Skrevet 7. mai 2011 jeg skal bli sunn har jeg funnet ut jeg er ikke feit eller noe, bare veldig usunn i matveien. har lagt opp en treningsplan og noen grunnregler. det jeg nå trenger er oppskrifter og tips til mat jeg kan spise som er sunne. jeg småspiser mye og ofte så trenger tips til hva man kan småspise. i tillegg så trenger jeg middagstips, frokosttips og mellommåltider-tips. jeg er litt vrien på ting jeg liker og prøver å holde matbudsjettet nede så ikke alt for dyr mat, men skjønner at jeg må strekke meg litt på begge områdene for å kunne bli sunn på forhånd takk for tips.. Tips for å bli sunnere. - Lag handleliste/ Planlegg middager måltider - Handle en gang i uka - Lag mat fra bunnen - Spis ofte - Ha mer grønnsaker enn saus og kjøtt på middagstallerknen - Spis grovt knekkebrod eller lett frokostbanding til frokost - Ha frukt som ssmå mellommåltider . Huske og kose seg av og til, men ikke overdriv. TREN:) Lykke til
Marikke Skrevet 8. mai 2011 #4 Skrevet 8. mai 2011 Proteiner, proteiner, proteiner. Mindre kjøttdeig og mer renskåret kjøtt. Grovt brød og knekkebrød Bønner, kikerter Egg Avocado Gulost Cottage cheese! (Da Fedon Lindberg gikk ut i media og sa at cottage cheese var så sunt, skulle plutselig alle ha det, og butikkene ble tomme. Nå er den motegreia over, men cottage cheese er faktisk fortsatt like sunt ) Alltid ha en grønnsakbit på brødskiva (agurk på salamien, paprika på gulosten etc) Og hvis du ikke klarer å spise opp en hel agurk på den måten, har du en fin unnskyldning til å spise salat et par ganger i uken. Gjerne med tunfisk og bønner/kikerter.
-Fisken- Skrevet 8. mai 2011 #6 Skrevet 8. mai 2011 Er vel endel salt i cottage cheese også.. Det er ikke mye salt i cottage cheese, nei. Se her.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå