Gå til innhold

Menn som satser på damer over dems egen "liga"..

Gjest LonelyAngel

Anbefalte innlegg

Gjest LonelyAngel

Jeg merker at det er veldig mange gutter/menn under "min liga" (med frykt for å høre utrolig selvgod ut) som prøver seg på meg,blandt annet ute på byen og på nettdating. Av og til kan jeg ta meg i å tenke: tror han virkelig? :filer: (Ala. en 3'er prøver seg på en 7'er f.eks)

1. Hvorfor sikter flere så mye høyere enn hva de selv er utseendesmessig?

2. Jeg føler også at flere gutter ofte har mye høyere selvtilitt enn damer og tror ofte de er ett par hakk bedre enn hva de egentlig er. F.eks så ser jeg ofte en 6'er gutt gå hånd i hånd med en 8'er jente. (Jenter kan gå nedover, mens guttene helst sikter høyere?!)

(P.S Jeg har sikkert gjort det selv også, men prøver selvsagt å holde det på "mitt eget" nivå)

(Selvfølgelig har personlighet mye å si her, men nå tenker jeg generelt utseendesmessig)

Endret av LonelyAngel
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spørs hva du regner inn i din "liga", selv om en jente er utrolig pen, kan hun komme kort på intelligensskalaen.

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Glad i reiser

Jeg merker at det er veldig mange gutter/menn under "min liga" (med frykt for å høre utrolig selvgod ut) som prøver seg på meg,blandt annet ute på byen og på nettdating. Av og til kan jeg ta meg i å tenke: tror han virkelig? :filer: (Ala. en 3'er prøver seg på en 7'er f.eks)

2. Jeg føler også at flere gutter ofte har mye høyere selvtilitt enn damer og tror ofte de er ett par hakk bedre enn hva de egentlig er. F.eks så ser jeg ofte en 6'er gutt gå hånd i hånd med en 8'er jente. (Jenter kan gå nedover, mens guttene helst sikter høyere?!)

(P.S Jeg har sikkert gjort det selv også, men prøver selvsagt å holde det på "mitt eget" nivå)

(Selvfølgelig har personlighet mye å si her, men nå tenker jeg generelt utseendesmessig)

Hvordan kan du vite at han er på "ditt eget" nivå? Hvordan man syns noen ser ut er veldig individuelt.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kanskje han ser på seg selv som en 5er og syns du er det samme?

Dette!

Han trenger ikke nødvendigvis ha samme syn på hverandres "liga" som det TS har. I hans øyne kan begge være en 5-er og således full match.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kanskje du bare lider av prinsessesyndromet og tror du er mye penere enn du er?

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Godt mulig du ikke er så digg som du tror. Jenter som er høye på pæra er som regel unfer gjennomsnittet.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg anser meg selv som middels, men du har skrevet deg helt ned under skosåla mi. Høres ut som du er langt under min liga

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cosette

Det er faktisk en reell sjans for at disse ikke synes du er spesielt høyt oppe i ligaen.

Det er store variasjoner i hvordan man oppfatter andres utseende. F.eks. leste jeg i en tråd at noen klassifiserte Jessica Simpson som en 9-er. I mine øyne er hun en 6-er.

Jeg er også ofte uenig med venninner om hvilke menn som er attraktive og ikke.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LonelyAngel

:skratte: !!!

Herregud! Går det virkelig ikke ann å skrive at en selv er fin her inne uten å bli stemplet som selvdigger, innbilsk ol?

Kom ikke som en overraskelse at flere skulle komme med kommentarer om at jeg er godtroende og sikkert ikke så fin som jeg tror ol.

Og hva var den dumme kommentaren om at jeg ryker ned pga personlighet? Herregud!Må vel for guds skyld gå ann å spørre hvorfor noen menn unna ens liga utseendesmessig prøver seg,uten å være innbilsk?

De fleste kvinner har vel opplevd å bli skjekket opp av mindre fine menn? (Ala. gammel mann med pondus) :gjeiper:

Endret av LonelyAngel
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cosette

Herregud! Går det virkelig ikke ann å skrive at en selv er fin her inne uten å bli stemplet som selvdigger, innbilsk ol?

Kom ikke som en overraskelse at flere skulle komme med kommentarer om at jeg er godtroende og sikkert ikke så fin som jeg tror ol.

Og hva var den dumme kommentaren om at jeg ryker ned pga personlighet? Herregud!Må vel for guds skyld gå ann å spørre hvorfor noen menn unna ens liga utseendesmessig prøver seg,uten å være innbilsk?

De fleste kvinner har vel opplevd å bli skjekket opp av mindre fine menn? (Ala. gammel mann med pondus) :gjeiper:

Jammen det ER jo et faktum at disse mennene kanskje ikke oppfatter deg slik du oppfatter deg selv.

Jeg svarte i alle fall ikke for å være frekk, men for å komme med en potensiell forklaring på problemet ditt.

Kanskje synes ikke disse mennene du er spesielt fin, bare helt middels, og derfor en dame de har sjans på.

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tidssone

Før Cuckold kommer og skriver om prinsessesyndromet og resten av tråden kommer til å bli en debatt mellom han og et par andre:

Menn HAR høyere selvbilde og legger an på damer som er under deres liga utseendemessig. Særlig på nettsjekkesteder får de ekstrem-selvbilde. Hvordan kan jeg være så skråsikker på dette?

Jo. Jeg har sett hvilke menn som legger an på venninnene mine på slike steder også. Dette er virkelig pene jenter, noen av dem har jobbet som modeller.

(Så kan man si hva pokker man vil om smak og sånt, at modeller ikke må være pene osv. Jeg er påståelig og helt sikker i min sak her.)

Årsaken til at mennene legger an på damer som er over deres liga, er vel rett og slett at dette er pene damer? Pluss at denne myten om at det er det indre som teller, har blitt en sannhet for disse gutta.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Og her er det noen som mener norske menn er penere enn damene :fnise:

Rart det er en annen tråd om at menn er finest!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tidssone

Ja. En ting til. Her snakker vi ikke om en femmer som legger an på en åtter, men enere som legger an på niere.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

(Så kan man si hva pokker man vil om smak og sånt, at modeller ikke må være pene osv. Jeg er påståelig og helt sikker i min sak her.)

Kilder takk, siden du er så påstålig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Tidssone

Men synes samtidig de må få lov til å prøve seg, så lenge de ikke oppfører seg ubehagelig. Så på en måte ser jeg ikke det heeeeelt store problemet med å bli lagt an på av noen man selv synes er under ens liga?

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tidssone

Kilder takk, siden du er så påstålig!

Har ikke andre kilder enn egen erfaring. Beklager det. Regner med at det ikke er godt nok for deg. For meg holder det lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LonelyAngel

En ting til :)

Tror menn virkelig at damer som er vakre ikke kan se dette selv? Og hvis de ser det selv, ja da har de gjammen meg fått prinsessesyndromet! :fnise:

Endret av LonelyAngel
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er litt enig i det de andre sier, at kanskje du ikke er i så høy liga som du tror.

Men:

Noen menn jeg kjenner de skyter virkelig høyt når de skal sjekke opp damer, og er særlig kresne. Jeg klarer ikke helt forklare de hvorfor de ikke får damer når de spør. For eksemel en god venn av meg, som er lav, halvtjukk og mista alt håret, samtidig som han er alt for pågående på jenter, som absolutt ikke godtar hvis dama er noe brei over rumpa, eller ikke er smellvakker. Det blir litt håpløst... Angår vel de mennene som ikke har vett nok til å tenke på noe annet enn utseende! De andre ser kanskje dama som vakker uansett om hun er litt brei over rumpa og ikke helt perfekt. Og om personen da er en 4er eller 9er på din skala, er hun kanskje uansett en 10er for han :)

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...