AnonymBruker Skrevet 7. mai 2011 #1 Skrevet 7. mai 2011 Jeg og mannen skal i bryllup til hans søster og tilkommende mann. Hvor mye bør vi gi? 1000? Vi er studenter, så har ikke veldig mye penger, og vi er ikke så nære med dem, går aldri på besøk til hverandre (hvis det har noe å si..) Hva syns dere?
Gjest Solstråla88 Skrevet 7. mai 2011 #2 Skrevet 7. mai 2011 Se på ønskelista dems hva de øsnker seg, normalt sett pleier man jo ha ting i forskjellige prisklasser, og kjøp etter det. Nå min forlovedes søster gifta seg, kjøpte vi på 700 kroner. Men det var noe de øsnka seg da.
Brud i mai Skrevet 8. mai 2011 #3 Skrevet 8. mai 2011 Vi gir ca 2000 - 2500 kr når nær familie gifter seg. 1000 kr til venner. 1
Gjest Ruccola Skrevet 8. mai 2011 #4 Skrevet 8. mai 2011 (endret) syns 1000 kr er helt okai når dere er studenter begge to Men ver gjerne ekstra oppfinnsom med gaven, og legg litt tanke og følelse i den Finn gjerne noe som ikke står på ønskelisten men som du vet de ønsker seg alikevel, og om de har barn, så gi gjerne med et klippekort på barnevakt som de kan bruke som nygifte Endret 8. mai 2011 av Ruccola
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2011 #5 Skrevet 8. mai 2011 Takk for svar. Noen mener en SKAL følge lista og noen mener en burde være oppfinnsom.. Så ikke greit å vite hva en skal gjøre Men går for 1000 kr jeg da, 2000-2500 er helt uaktuelt for oss. Og å sitte barnevakt for deres sønn syns jeg blir rart siden vi ikke kjenner gutten særlig godt. Pleier aldri passe han. TS
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2011 #6 Skrevet 8. mai 2011 1000,- er ikke for lite, selv om dere ikke var studenter. Kjøper du fra ønskelisten er du garantert at de får noe du liker. Kjøper du utenom er det best å være kreativ, kjipt å få en stygg vase som man ikke har ønsket seg bare fordi noen ikke ville bruke listen. Ellers går det jo an å gi penger også.
Anglofil Skrevet 9. mai 2011 #7 Skrevet 9. mai 2011 (endret) Så lenge dere er studenter synes jeg 1000 kr er helt greit. Selv ville jeg fulgt ønskelista, men det er meg. Mvh Yvonne Endret 9. mai 2011 av Yvonne 1
Gjest Ruccola Skrevet 9. mai 2011 #8 Skrevet 9. mai 2011 Da jeg nevnte å finne noe som evt ikke står på ønskelisten, mente jeg jo selvfølgelig vist man vet noe de ønsker deg men ikke har tenkt på kunne stå på ønskelisten Har jo ofte bare øsnkelister fra glassmagasin, men man trenger jo ofte mye som man ikke finner der Jeg personlig hadde digget å få en ny stereo til bilen om vi trengte det, ny hekksaks fordi den andre var gåen, duk til det lange spisebordet vårt fordi vi alltid klager ovar at den er litt for kort den vi har, parsoll eller terassevarmer til terassen om det var noe vi hadde nevnt vi har tenkt på, ny grill eller putekasse til terassen..... Ting man vanligvis ikke setter på en øsnkeliste til bryllup, men som man alikevel trenger og blir glad for Jeg liker folk som tenker litt utav boksen av og til jeg Digger gavebort som ikke bare har glassmagasin-ting! La det vere sagt at jeg syns ikke noe om å kjøpe et maleri JEG liker, eller en sær vase JEG liker til noen.... Da skal jeg jammen vere dødelig sikker på at de liker den stilen, eller så får der vere byttelapp på! Kusinen min fikk faktisk noe så ille som en bok til sitt bryllup. Den var åpen, og mange av sidene var brettet sammen så det dannet en rosett i midten av boken.....så var den "pyntet" med gullmaling og tørkede blomster.........støvsamler kaller man det Ja, personen hadde brukt lang tid på å lage den, men kjære vene da!
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2011 #9 Skrevet 12. mai 2011 Vi gir ca 2000 - 2500 kr når nær familie gifter seg. 1000 kr til venner. Det var perverst mye penger Hadde dette vært forventningen, ville jeg nok tenkt meg om to ganger før jeg takket ja til å komme i bryllupet. 1000 kroner for noen som er noenlunde nære, 500 for andre - eller tilsvarende 6 glass (som de ofte ønsker seg fra Til bords etc, det kommer på mellom 5-700 og er helt passe synes jeg). Jeg håper ingen kjøper så sinnssykt dyre gaver til oss når vår tid kommer, det hadde gjort meg ordentlig brydd. Ikke nok med at de skal ha antrekk, kanskje reisevei og overnatting, delta på utdrikningslaget osv, men de skal bruke så stort beløp på gave også? Er folk laget av penger for tiden? 3
Redbull Skrevet 12. mai 2011 #10 Skrevet 12. mai 2011 Vi skl bruke 3000 på venneparet vårt som gifter seg i august, der vi er forlovere begge to
Brud i mai Skrevet 12. mai 2011 #11 Skrevet 12. mai 2011 Det var perverst mye penger Hadde dette vært forventningen, ville jeg nok tenkt meg om to ganger før jeg takket ja til å komme i bryllupet. 1000 kroner for noen som er noenlunde nære, 500 for andre - eller tilsvarende 6 glass (som de ofte ønsker seg fra Til bords etc, det kommer på mellom 5-700 og er helt passe synes jeg). Jeg håper ingen kjøper så sinnssykt dyre gaver til oss når vår tid kommer, det hadde gjort meg ordentlig brydd. Ikke nok med at de skal ha antrekk, kanskje reisevei og overnatting, delta på utdrikningslaget osv, men de skal bruke så stort beløp på gave også? Er folk laget av penger for tiden? Etter hva jeg kan lese av det jeg skrev, har jeg ikke nevnt noe om forventning i det hele tatt. Jeg sa hva som er normalt i min krets, og det er ikke dermed sagt at det er forventet at alle skal bruke så mye.
topsy Skrevet 27. mai 2011 #12 Skrevet 27. mai 2011 vi gir minst 1000,- til vennepar, er det veldig nære venner - litt mer. det har vel også vært en uskreven regel om at en gir gave sånn cirka i forhold til kuvertprisen i det selskapet en skal i. om det så er bryllup - eller annet selskap.
Soon Skrevet 27. mai 2011 #13 Skrevet 27. mai 2011 Det er da vel ingen som kan vite kuvertprisen?? Hadde ikke jeg spurt om iallefall, og heller ikke brydd meg om. Vi gir for 1000,- til min søster og mann som skal gifte seg i sommer, samme har vi gitt til nære venner. Litt mindre til perifer slekt etc.
FruN Skrevet 27. mai 2011 #14 Skrevet 27. mai 2011 Jeg sier: Gi det dere har råd til! Se gjerne gjennom ønskelista, om det er noe der som passer, eller vær litt oppfinnsomme
Anglofil Skrevet 27. mai 2011 #15 Skrevet 27. mai 2011 (endret) Det er da vel ingen som kan vite kuvertprisen?? Hadde ikke jeg spurt om iallefall, og heller ikke brydd meg om. Helt enig, høres veldig rart ut. For vår del blir kuvertprisen på ca 1400 kr inkl. alkohol/drikke under middagen, men det kommer veldig an på hvor mye folk drikker osv. Uansett, synes det blir helt feil at man skal gi til den prisen, 1400 kr for vanlige gjester som ikke har noen veldig nær tilknytning virker ganske heavy, spesielt hvis man i tillegg har dårlig råd (for all del, vil man gi så mye så må man jo gjerne gjøre det). Mvh Yvonne Endret 27. mai 2011 av Yvonne
gunnimor Skrevet 27. mai 2011 #16 Skrevet 27. mai 2011 1000 kr er helt fint=) ikke bekymre deg i det hele tatt=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå