Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Wonder
Skrevet

Andre her som lider av paranoia? Skulle gjerne hatt litt trøst i kveld men, vennene mine tar meg ikke seriøst når jeg har hintet om at jeg er redd etter at en telefonselger har ringt, eller til og med redd enkelte kolleger og venner. Nå har en selger ødelagt hele helgen min fordi han stilte meg pågående spørsmål, og jeg aner ikke om det er svindel eller noen som vil ta meg. Driver og trapper opp med seroquel nå da, så håper kanskje det roer seg litt.

Men jeg er fryktelig lei av et liv i frykt for andre folk hele tiden. Har også andre problemer som jeg føler ingen forstår seg så veldig på, så orker ikke engang ringe hjelpetelefonene.

Videoannonse
Annonse
Gjest Plutus
Skrevet

Skjønner at det kan være plagsomt ja. Det er slitsomt. Er bipolar 2 og tidvis tankekjør og av og til for kritisk og mistenksom. Jeg skal også begynne på Seroquel. Det er meningen iallefall, men er redd for bivirkninger :P Dessverre er det ikke så enkelt å være åpen med slike plager ennå. Seroquel skal vel fungere på dette. Kanskje det bare tar tid før det virker?

Gjest Plutus
Skrevet

Tror det er viktig å tenke at du kommer gjennom dette, og at det er dine tanker og følelser, og at det ikke er så farlig som det føles. Har selv slitt med angst og tanker om at andre kan skade meg. Men vet at det ikke er fasiten. Det kan som sagt også være at Seroquel eller annen medisin kan hjelpe deg om du gir det litt tid. Om du ikke føler at du kan snakke med vennene dine om dette, kan det være lurt å gå til psykolog/psykiater eller med noen i kommunehelsetjenesten. Tror det er viktig å få snakket om dette, og kanskje en "uavhengig" person kan være lettere å betro seg til.

Gjest Wonder
Skrevet

Tror det er viktig å tenke at du kommer gjennom dette, og at det er dine tanker og følelser, og at det ikke er så farlig som det føles. Har selv slitt med angst og tanker om at andre kan skade meg. Men vet at det ikke er fasiten. Det kan som sagt også være at Seroquel eller annen medisin kan hjelpe deg om du gir det litt tid. Om du ikke føler at du kan snakke med vennene dine om dette, kan det være lurt å gå til psykolog/psykiater eller med noen i kommunehelsetjenesten. Tror det er viktig å få snakket om dette, og kanskje en "uavhengig" person kan være lettere å betro seg til.

Jeg går til psykolog. Men det hjelper ikke en fredags kveld hvor alt er for jævlig og jeg føler ikke at jeg kan ringe hjelpetelefoner eller noe andre, fordi ingen vil forstå meg uansett. Men jeg doblet dosen seroquel i går og føler meg litt roligere nå. Men det kan hende jeg bare føler meg roligere etter søvn. Trenger ikke være medisinen som gjør det.

Gjest Plutus
Skrevet

Jeg går til psykolog. Men det hjelper ikke en fredags kveld hvor alt er for jævlig og jeg føler ikke at jeg kan ringe hjelpetelefoner eller noe andre, fordi ingen vil forstå meg uansett. Men jeg doblet dosen seroquel i går og føler meg litt roligere nå. Men det kan hende jeg bare føler meg roligere etter søvn. Trenger ikke være medisinen som gjør det.

På hjelpetelefoner skal det sitte folk med kunnskap og erfaring med psykiske lidelser. Forstår allikevel at det kan være vanskelig å ta en slik samtale og at en redd for å snakke med folk som ikke forstår. Det skulle idèelt sett vært hjelpelinjer for spesifikke lidelser hvor samtalene kun ble besvart av folk med egenerfaring med denne lidelsen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...