Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Slet med en r"rar" form for spiseforstyrrelse for 1 år tilbake, gikk ned 22 Kg på kun suppe, epler og mandariner. Siste året har jeg spist mer normalt og gått opp rundt 4 KG. Disse skal selvfølgelig av igjen...derfor, hvordan ser dette ut?

(spiser etter PF, og har ikke noe frokost)

måltid 1: cc og 1 eple

måltid 2: 250 gr salat, 100 g feta, 200 skinke.

måltid 3: cc

noen ganger blir det kankje en ekstra smoothie/eller nutrilett bar i tilleg.

Ellers drikker jeg kun vann og kaffe med lett melk og avogtil iskaffe( ett must om vår/sommer)

Helgene spiser jeg gjerne en stor youghurt med bær og 200 gr nøtter. Skeier ofte ut med sjokkis eller is( dette jobbes selvfølgelig med)

Trener 2 timer styrke og 3-4 timer jogging/løp.

spennende å få litt andre reaksjoner.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva er CC? Og PF??

Skrevet

Hva er CC? Og PF??

Cottage cheese og periodisk faste, tipper jeg. :)

---

Synes det så ut som lite mat TS! Men, om kroppen er frisk og du føler deg mett burde det vel være greit. Har du spist slik lenge, da? Går vekta ned?

AnonymBruker
Skrevet

---

Synes det så ut som lite mat TS! Men, om kroppen er frisk og du føler deg mett burde det vel være greit. Har du spist slik lenge, da? Går vekta ned?

TS her..

Cottage Cheese og Periodisk Faste er riktig:)Nei.... har spist sånn i rundt 1 mnd.

Gått ned kanskje 1 kg:P hehe.. Så hjelper egentlig ikke så mye enda, men det kommer vel, og jeg vet at jeg skeier ut litt for mye i helgene. Munchen tar over:p

Men periodisk faste holder meg litt i skinnet... Og det er det viktigste. Er døds sulten før første måltid men det er jeg uansett om jeg spiser noe mer.. kanskje jeg burde drikke mer vann.. artig med feedback!:)

AnonymBruker
Skrevet

---

Takk:-) Ikke helt kjent med sånne begrep jeg.. :sjenert:

Uansett så synes jeg dagsmenyen til TS ser ikke helt bra ut, altfor lite mat og for lite variasjon. Men, mulig jeg tar feil siden jeg ikke slanker meg......Jeg ville vært sulten på denne dagsrasjonen iallefall!

(for ordens skyld, jeg er normalvektig)

• Liker 3
Gjest Navifairy
Skrevet

Dette ser ikke bra ut. Dette ser kom-deg-til-legen ut.

• Liker 9
Gjest Navifairy
Skrevet (endret)

Dobbeltpost :(

Endret av Navifairy
AnonymBruker
Skrevet

Du har spiseforstyrrelser. Dette er altfor lite mat, og er verken egnet til å gjøre deg slank og veltrent, eller bevare en ok helse.

Fortsett som dette, og du kommer til å ende opp som en syk og underernært person med en slapp, dvask, ekkel kropp uten muskler.

• Liker 5
Skrevet

måltid 1: cc og 1 eple

måltid 2: 250 gr salat, 100 g feta, 200 skinke.

måltid 3: cc

noen ganger blir det kankje en ekstra smoothie/eller nutrilett bar i tilleg.

spennende å få litt andre reaksjoner.

Hvorfor utivder du ikke repertoaret - kan du ikke variere og prøve flere matvarer? Man blir vel ikke tykk av det?

Skrevet (endret)

Dette er alt for lite mat!

Jeg hadde sultet ihjel på den dietten din. Du trener, og musklene dine trenger næring også!

Jeg tror du trenger hjelp av en ernæringsekspert eller lege til å sette opp en diett til deg.

I alle fall synes jeg du burde snakke med legen din, og fortelle hva du spiser. (Rettere sagt ikke spiser..!)

Endret av loffen
  • Liker 2
Skrevet

For lite mat! Og for lite variert.

Du får ikke i deg de næringsstoffene du trenger på den dietten der.

Trener du virkelig så mye hver dag? At du ikke er utslitt allerede...

Skrevet (endret)

Den treningen må da være pr uke?

Edit: Det matinntaker er jo ikke nok til å orke å gå en liten tur en gang.

Endret av loffen
  • Liker 1
Gjest Ruccola
Skrevet

Bare ett bittelite spørsmål fra en som ikke er bygget verken for lite mat eller fasting......

Har du virkelig overskudd til trening?

Mine reaksjoner på lite mat er nemlig : kvalme, svimmelhet, hodepine og generell uro og uvel i kroppen. Og da orker jeg ihvertfall ikke trening, ei heller jobb eller sosialt liv... :sjenert:

• Liker 1
Skrevet

Det er ikke rart at du bare har gått ned 1 kg på en måned med det matinntaket der. Du spiser alt for lite. Kroppen trenger mat for å opprettholde en forbrenning. Ingen mat = ingen forbrenning. Med så lite mat går kroppen etter en tid inn i sultemodus.

Det er faktisk ingen vits i at du trener styrke, for du får ikke i deg proteiner til bygge opp musklene. Når du trener brytes musklene ned og proteinene du spise i etterkant bygger de opp.

Kroppen trenger minst 1300 kalorier for dagen for å fungere slik som den skal.

Nå vet jeg ikke hvorfor du har den der PF tingen for det har jeg aldri hørt om, men jeg vet at det dummeste man gjør når man vil ned i vekt er å hoppe over frokosten. Frokost setter igang forbrenningen for dagen, gir energi, som igjen gjør at du kan forbrenne mer resten av dagen.

Jeg vil anbefale deg å dra til en ernæringsfysiolog.

Skrevet

Periodisk faste er at man ikke skal spise frokost, og ha et spiserom mellom 2-21 feks... MEN du har virkelig ikke forstått periodisk faste...Dette er at man skal spise "ekstremt" mye to ganger til dagen istedenfor å spise mange ganger til dagen... Og du spiser jo alt for lite, du må komme deg til legen/ernæringsfysiolog, fortsetter du slik ender du opp på sykehuset med ernæring via slange...........

Skrevet

Du er rapportert, dette forumet er ikke for anorektikere. Søk hjelp!

• Liker 2
Skrevet

Jeg rapporterte dette for to dager siden med moddene syns vel det er ok med anoreksiforum her for tia.. Helt utrolig..

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det blir vel 1100kcal de dagene hun ikke spiser noe ekstra, så det kunne vel vært verre.

AnonymBruker
Skrevet

I alle fall synes jeg du burde snakke med legen din, og fortelle hva du spiser. (Rettere sagt ikke spiser..!)

Virkeligheten er slik at fastleger får det til å virke som om de er presset på tid. Om alt du har å spørre om er kostholdet, har mange fastleger null kunnskap om det!

De sier bare "spis mer".

Skrevet

Du er rapportert, dette forumet er ikke for anorektikere. Søk hjelp!

Jeg rapporterte dette for to dager siden med moddene syns vel det er ok med anoreksiforum her for tia.. Helt utrolig..

Jeg synes det er bra at moderatorene ikke sletter og redigerer alt som rapporteres.

Det blir veldig spekulativt om enhver TS skal bli beskyldt for å være anorektiker bare fordi de tilfeldigvis spiser lite.

Det må være lov å spise lite, faktisk.

Denne tråden her er jo ikke sykelig, den handler om en som spiser veldig uheldig og lite. Og hun får råd, akkurat som hun spør om.

Synes ikke alt skal slettes bare fordi man ikke liker det.

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...