Gå til innhold

Kjøkkeninredning


Frid

Anbefalte innlegg

Jeg har null peiling på kjøkkeninnredning, men skal nå bytte den gamle og lurer på hva det er normalt å betale for hvilken type.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kommer helt ann på type og størrelse på kjøkkenet.

Vi har pusset opp kjøkkenet nå, ca 12 kvadrat, langt og tynt. Lagt nytt belegg, tapet og ny komfyr/koketopp/micro/vask, og innredning fra HTH. Vi betalte ca 70 000 og har gjort alt selv - å legge gulvbelegget og helsparkle vegger som en venn av familien har gjort billig.

Endret av liv
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer som sagt helt an på størrelse, hvor mange hvitevarer du vil ha, og hvilken kvalitet du ønsker. Det er ganske stor forskjell på pris når det gjelder for eksempel IKEA i forhold til HTH.

Jeg vil anbefale deg å dra til mange ulike kjøkkenspesialister for å få tegnet opp ulike forslag og få høre pris. Dette er noe de gjør gratis (der jeg har vært i alle fall...). Selv fikk jeg tegnet forslag fra 4 ulike leverandører, der jeg tok det beste fra alle og satte det sammen til et nytt forslag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare så det var sagt så var det samme pris på vårt kjøkken fra HTH som Ikea ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har kjøkken fra Sigdal og alt av skap (høytrykkslaminat), vask (dobbel vask og 50 cm stålbenk på begge sider) og benk (heltre eik) kom på omlag 50000,-. Da fikk vi veldig bra rabatt pga bekjentskap. Kjøkkenet er hverken stort eller lite.

alt av hvitevarer kommer i tillegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må selve kjøkkenet for seg. Så kan du legge til benkeplate og måte å lime vasken på. Hvitevarer er uinteressant. Du kjøper de du vil uavhengig av kjøkken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Best

Kommer an på hva slags moduler du skal ha. Skuffer er mye dyrere enn skap, men mye mer praktisk. Fra kr 30000, uten hvitevarer, på et lite kjøkken tipper jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer, som nevnt, ann på hvor stort kjøkkenet ditt er, hvor mange skap du vil ha, om benkeplaten skal i bredde utover det vanlige, etc. Skuffe seksjoner er dyrere, spes de med flere små skuffer. Men kolonialskuffer er det absolutt mest praktiske!! du får samme plassen som på en hylleplate, men fordi du trekker skuffen ut og ser innholdet ovenifra og ned, så stabler en og plasserer ting på en helt annen måte, slik at en utnytter plassen optimalt. Så jeg anbefaler absolutt å gå for kolonialskuffeløsninger (koloinalskuffer er btw skufferekke med tre skuffer...en smal oppe, og to store nede)

sjekk også flere leverandører og finn ut hvilken stil du liker. Det gjør heller ikke noe å ta i mot tilbud fra flere leverandører, men jeg vet at Ikea er desidert billigst. Vet om flere som har fått knall dyre tilbud andre steder, og som har fått prisen halvert etter en tur på Ikea. Vi skal selv bytte ut kjøkkenet vårt nå. Jeg har ikke valgt billige løsninger..det er kolonialskuffer over alt, takhøye overskap, utrekk under vasken, etc. Vi beholder hvitevarene vi har fra før, så selve kjøkkenet kommer på ca 21 000. utenom det må vi kjøpe inn materialer til vegger, tak og gulv, og regner med å komme opp i 35 000 totalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...