Gå til innhold

Parterapi


Gjest hjelpmeg

Anbefalte innlegg

Gjest hjelpmeg

Hva slags erfaringer har dere rundt parterapi?

Vil gjerne høre. :)

Mitt forhold til min samboer, jeg vet ikke hva jeg skal si.

Det er vanskelig, det er vanskelig å snakke om ting.

Føler litt som at min samboer ønsker å bli fort ferdig med temaer, og hvis jeg føler at jeg trenger å snakke mer om det, før jeg høre at det er vi ferdig med osv.

Kommunikasjonen i forholdet er vel elendig, noe den har vært siden samboerforholdet startet opp i fjor.

Tankene mine er at uansett hva det er, så må vi snakke om ting, ikke holde ting borte og sånn.

Og jeg nevner for han også at dette er viktig i forholdet vårt.

Det å kunne snakke sammen om ting, og greie det uten å komme med triste utsagn, er veldig viktig.

Opplevde igår at min samboer f.eks forhåndsdømte meg.

Spurte om råd i forhold til en PC skjerm jeg har, om hvor jeg skal plassere den i forhold til PC-er.

Og jeg har et lite bord i stua hvor han mener at jeg skal få plass til min 24 tommers PC skjerm, 17 tommers PC, tastatur, PC mus og andre lignende datatilbehør.

Han mente at det var plass til alt, jo da det kunne det, men ville bli veldig trangt, og det er ikke greit når man skal jobbe ved PC-en.

Etter at jeg sa det jeg mente, så følte jeg at han dømte meg, mente at jeg ikke hørte på han osv.

Han tenker kanskje ikke på det hvordan det føles for meg, hvor sårende det kan være at han dømmer meg på en slik måte.

Jeg syns det er viktig å kunne vite fakta før man dømmer noen!

:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...