AnonymBruker Skrevet 5. mai 2011 #1 Skrevet 5. mai 2011 Jeg føler at det alltid blir sånne "kjerringting" folk får til bryllupet Tenker på sånn kjøkkengreier og pynteting. Men hvis mennene skulle svare, hva ville de ønska seg? Håper på svar fra menn, men dere damer kan jo også være med å tenke Vil gjerne gi en nøytral gave som begge kan ha glede av. 1
Fluffe Skrevet 5. mai 2011 #2 Skrevet 5. mai 2011 Jeg føler at det alltid blir sånne "kjerringting" folk får til bryllupet Tenker på sånn kjøkkengreier og pynteting. Men hvis mennene skulle svare, hva ville de ønska seg? Håper på svar fra menn, men dere damer kan jo også være med å tenke Vil gjerne gi en nøytral gave som begge kan ha glede av. Sist jeg sjekka så er ikke akuatt bestikk og asjettr kjerringting. Menn eter de også Poenget med bryllupsgave er jo at de begge skal ha gleden av det.
Anglofil Skrevet 5. mai 2011 #3 Skrevet 5. mai 2011 Samboer er med på den lista, selv om det kan se ut som "kjerringting". Grunnen til ønskene er at vi tenker langsiktig, og vi trenger mye av dette når vi kjøper eget. Nå leier vi møblert og har ikke spesielt mye plass, derfor har vi kun det mest nødvendige. Samboer var forresten den som valgte ut vårt servise. Mvh Yvonne
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2011 #4 Skrevet 5. mai 2011 Ok, kanskje bare jeg som har en mann som driter i kjøkkengreier og serviser.. TS
Anglofil Skrevet 5. mai 2011 #5 Skrevet 5. mai 2011 Ok, kanskje bare jeg som har en mann som driter i kjøkkengreier og serviser.. TS Tja, jeg tror ingen av oss er spesielt opptatt av slikt, men det er uansett noe vi må ha, så da kan man like godt "bli ferdig med det". Mvh Yvonne 1
Postkasse Skrevet 5. mai 2011 #6 Skrevet 5. mai 2011 Tja... litt mer kjønnsnøytrale eller macho ting fra vår og andres ønskelister: Kamera, platespiller, brettspill, gode kjøkkenkniveer (menn liker vel sånt?), brettspill, gavekort på konserter og andre opplevelser, drill, telt, ølglass, kappsag, atlas, stormkjøkken, grillutstyr, Wii, fotoprinter, stereoanlegg, barbermaskin og ei superfancy lommelykt. Mye dyrt, ser jeg, men kanskje det gir noen ideer.
Fluffe Skrevet 5. mai 2011 #7 Skrevet 5. mai 2011 (endret) Tja... litt mer kjønnsnøytrale eller macho ting fra vår og andres ønskelister: Kamera, platespiller, brettspill, gode kjøkkenkniveer (menn liker vel sånt?), brettspill, gavekort på konserter og andre opplevelser, drill, telt, ølglass, kappsag, atlas, stormkjøkken, grillutstyr, Wii, fotoprinter, stereoanlegg, barbermaskin og ei superfancy lommelykt. Mye dyrt, ser jeg, men kanskje det gir noen ideer. lommelykt,stormkjøkken,drill og telt er mere gubbeting. Sånn hvis dere påstår asjetter er kvinneting Endret 5. mai 2011 av mirandaa 1
Niennas Skrevet 5. mai 2011 #8 Skrevet 5. mai 2011 Vi ønsker oss to ting i bryllupet: Første er et servise, med litt forskjellig (dette ønsker min kjære også, vi har valgt det ut sammen) og vi ønsker oss penger til bryllupsreise. Vi har bestilt tur og hotell, men setter ikke av penger til turen. Vi håper da at folk er gavemilde, sånn at vi kan kose oss skikkelig på tur. Vil si at det er ganske kjønnsnøytralt.
Schadenfreude Skrevet 5. mai 2011 #9 Skrevet 5. mai 2011 Det er jo ofte sånn at bryllupsgaver er ting til husholdningen. Det blir nærmest tatt for gitt at man skal ha en bryllupsliste hos en av glassmagasinene... Men har man vært sammen lenge og kanskje har alt man trenger av slikt, er det jo lov å ønske seg en reise, feks? Hvis det går til et spesifikt formål, det være oppussing av kjøkken eller bryllupsreise til Maldivene, syns jeg bare er koselig. Å bare ønske seg penger føles for meg personlig mer som at man ønsker at gjestene betaler for seg... Selv hadde mannen og jeg noen diskusjoner i forkant av bryllupet. Moren hans var veldig oppsatt på at vi skulle ønske oss et servise, noe vi i utgangspunktet syns var tøvete, fordi man får jo fine serviser på Ikea til en brøkdel av prisen... Vi endte allikevel opp med å putte et servise, samt et par andre kjøkkenting (god stekepanne, kaffekanne osv) på ønskelista vår. Mannen syns det var litt stusselig, men aksepterte situasjonen. I ettertid har vi satt svært stor pris på det nydelige serviset vårt. Det hentes frem hver gang vi har middagsgjester, og både mannen og jeg fryder oss over å kunne dekke på med det (ja, han også, faktisk!). Så vi endte opp med noe vi aldri ville ha prioritert å kjøpe på egenhånd, men som vi setter større pris på enn vi trodde vi ville på forhånd. I tillegg så blir det en liten påminner om bryllupet hver gang vi dekker på med serviset, og det er selvsagt også et stort pluss
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2011 #10 Skrevet 5. mai 2011 Vi ønsker oss to ting i bryllupet: Første er et servise, med litt forskjellig (dette ønsker min kjære også, vi har valgt det ut sammen) og vi ønsker oss penger til bryllupsreise. Vi har bestilt tur og hotell, men setter ikke av penger til turen. Vi håper da at folk er gavemilde, sånn at vi kan kose oss skikkelig på tur. Vil si at det er ganske kjønnsnøytralt. Gudhjelpe meg, det der hørtes skikkelig griskt ut. Dere håper folk er gavmilde slik at dere kan kose dere på tur? OMG 6
Fluffe Skrevet 5. mai 2011 #11 Skrevet 5. mai 2011 Vi ønsker oss to ting i bryllupet: Første er et servise, med litt forskjellig (dette ønsker min kjære også, vi har valgt det ut sammen) og vi ønsker oss penger til bryllupsreise. Vi har bestilt tur og hotell, men setter ikke av penger til turen. Vi håper da at folk er gavemilde, sånn at vi kan kose oss skikkelig på tur. Vil si at det er ganske kjønnsnøytralt. Håper du er like gavmild i andres bryllup også.
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2011 #12 Skrevet 5. mai 2011 lommelykt,stormkjøkken,drill og telt er mere gubbeting. Sånn hvis dere påstår asjetter er kvinneting Det var da voldsomt så generaliserende?
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2011 #13 Skrevet 5. mai 2011 Håper du er like gavmild i andres bryllup også. Haha, la merke til det samme jeg også. Åpne gullkranene folkens!
Fluffe Skrevet 5. mai 2011 #14 Skrevet 5. mai 2011 Det var da voldsomt så generaliserende? Jeg er jo like generaliserende som alle andre her "kvinne ting og gutte ting" Når bestikk og sasjetter er "kvinneting", ja da er dette "gutte ting"
Hariette Skrevet 5. mai 2011 #15 Skrevet 5. mai 2011 Får de lov til å ønske seg noe?! Mest dameting på gavelistene tipper jeg..
Dark Star Skrevet 5. mai 2011 #16 Skrevet 5. mai 2011 Unnskyld meg, men hvilket århundre er dere fra som snakker om dameting og manneting? I mitt hode er dameting bind, ladyshaver, kroppspleieprodukter i dameserier, smykker og kjoler. Manneting er barbermaskiner, susper, kroppspleieprodukter i herreserier og maskuline smykker. ALt som ramses opp her opp går jo under den store paraplyen som heter fellesting, og i mer spesifikke grupper som husting, garasjeting, turting osv. Nåde den jævelen som kommer å forteller meg at vinglassene våre er dameting eller at skrumaskinen er er en manneting 5
Fresi Skrevet 5. mai 2011 #17 Skrevet 5. mai 2011 Unnskyld meg, men hvilket århundre er dere fra som snakker om dameting og manneting? I mitt hode er dameting bind, ladyshaver, kroppspleieprodukter i dameserier, smykker og kjoler. Manneting er barbermaskiner, susper, kroppspleieprodukter i herreserier og maskuline smykker. ALt som ramses opp her opp går jo under den store paraplyen som heter fellesting, og i mer spesifikke grupper som husting, garasjeting, turting osv. Nåde den jævelen som kommer å forteller meg at vinglassene våre er dameting eller at skrumaskinen er er en manneting Penger til luksusspahotell på Maldivene da? 2
Dark Star Skrevet 5. mai 2011 #18 Skrevet 5. mai 2011 Penger til luksusspahotell på Maldivene da? Det sorterer under fellesting i avdelingen "Felles hygge"
Charleene Skrevet 5. mai 2011 #19 Skrevet 5. mai 2011 Flirer litt for meg selv her.. Har ikke satt opp ønskeliste enda, men vet at det kommer til å være "mannting" der som vi begge ønsker oss som verktøyskap, stormkjøkken, gode soveposer,fiskekniv, verktøy og tursekker. Og mannen min har en ting for kule kjøkkenmaskiner, feks Kitchen Aid sine... Og jeg ønsker meg verktøyskap. I mine øyne kommer alt under fellesting da. Regner med vi sikkert vil fylle opp med vinglass, ett servise osv også. Men vi har mye "ting" allerede, så jeg håper at noen kanskje vil kjøpe opplevelser som feks konsertbilletter til oss og kanskje noe kunst i tillegg til det som er over her. Og sånn helt ærlig, så har vi vel egentlig det vi trenger, (bortsett fra en ny fin sofa) så om vi kommer til å ønske oss penger til bryllupsreise, får vi se når den tid kommer...
Niennas Skrevet 6. mai 2011 #20 Skrevet 6. mai 2011 Haha, la merke til det samme jeg også. Åpne gullkranene folkens! Hehe, det er ikke helt sånn jeg mente det, jeg formulerte meg sikkert litt dumt Vi er begge 21, og har betalt så og si alt av dette bryllupet ut av egen lomme, og hadde egentlig ikke tenkt å bruke penger på bryllupsreise, da vi ikke har alverdens med råd, og ville heller ha en koselig stund med familie og venner, helt til flere gjester foreslo denne ideen. Det jeg mente var at jeg vet at noen synes pengegaver (selv om det er til et spesielt formål, som f.eks. pusse opp badet, eller bryllupsreise) er litt upassende. Derfor håper jeg at folk respekterer ønske vårt om opplevelser istedet for mange lysestaker og gafler. Og ja, jeg er alltid gavemild i bryllup, og har selv gitt penger til bryllupsreise som bryllupsgave Jeg synes det er en flott idè! Det er begrenset hvor mange vannkarafler man vil ha.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå