Gå til innhold

Helt syke mensensmerter

Fremhevede innlegg

Gjest Anuket
Skrevet

Ok, nå fikk jeg mensen. Og det tar helt av med smertene! Jeg går på p pillen Mercilon, er veldig fornøyd med den da den reduserer mengden blødninger. Men smertene er helt vanvittige...

Jeg har gjort som legen sa, begynn med å ta en smertestillende to tre dager før du vet mensen kommer, så tar du to når du får blødningen. Jeg bruker cataflam som smertedempende.

Men det har ikke hjulpet, sitter her og har helt enorme smerter... :sukk: Noen som har noen råd? Ibux, Naproxen, paracept etc,. det fungerer ikke på meg. En skulle tro jeg knapt hadde tatt noe smertestillende. :sukk:

Noen som har andre råd? Som kanskje kan hjelpe? Har fått time på KK på Haukeland men det er ikke før om 2 måneder...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du forsøkt andre p-piller?

Jeg gikk en tid på Cerazette, men med den fikk jeg faktisk kraftigere blødninger og sterkere smerter. Nå er jeg tilbake på gode, gamle Yasmin, og alt er bra :)

Gjest Anuket
Skrevet

yasmin har jeg prøvd, blødde mye mer men hadde like sterke smerter. Minipiller gikk ikke bra, og har og prøvd p plaster...

Jeg trives med pillen da jeg kan utsette den når det passer, det eneste som plager er smertene..Det kan da virkelig ikke være sånn for alltid?

Skrevet

Hmm, det må være kjedelig å ha det sånn hver måned. Har du hørt med legen din om du kunne fått en respet på f.eks Paralgin Forte da?

Kan hende man må gå hardere til verks, vettu ;)

Skrevet

For meg funket det veldig bra med varmeflaske på magen da jeg hadde sterke smerter! Ikke en løsning i lengden kanskje, men det kan jo lindre smertene dine nå?

Gjest Anuket
Skrevet

Hmm, det må være kjedelig å ha det sånn hver måned. Har du hørt med legen din om du kunne fått en respet på f.eks Paralgin Forte da?

Kan hende man må gå hardere til verks, vettu ;)

Det er det, jeg gruer meg hver måned fordi jeg vet det kommer til å være vondt. Jeg klarer som regel ikke å gjøre noe heller, bare ligge i sengen helst i fosterstilling :sukk:

Nei, det har jeg ikke hørt om! Skal bestille time og spørre om det :)

Fikk en ny resept på mini piller som han mente jeg burde prøve, hvis denne metoden med å begynne å ta smertestillende iløpet av uken ikke fungerte. Men sist jeg prøvde minipiller var det bare stress...uregelmessig mens, større blødninger og smertene kom annenhver måned i stedet for hver.

Får ringe og høre :)

Gjest Anuket
Skrevet

For meg funket det veldig bra med varmeflaske på magen da jeg hadde sterke smerter! Ikke en løsning i lengden kanskje, men det kan jo lindre smertene dine nå?

Det skal jeg gjøre!

Skrevet

Noen damer har bare kjipere menssmerter enn andre. Uheldigvis.

Jeg antar at du så langt da har prøvd en rekke forskjellige p-piller uten større hell? Bestem deg heller for et merke du vet at kroppen din fungere med, og hør om Paralgin Forte med legen. Paralgin Forte er forresten et sterkere smertestillende preparat, i tilfelle du ikke visste det. Du kan f.eks ikke kjøre bil etter at du har tatt en sånn pille. Men som regel er disse svært effektive mot smerter :)

Gjest Anuket
Skrevet

Har prøvd Yasmin, men mine første var vel Lorette tror jeg de het - de var helt greie helt til smertene begynte. Fikk store smerter helt plutselig når jeg gikk på VGS, og da hadde jeg hatt mensen siden jeg var 13.

Kanskje jeg kan prøve flere merker, det er jo sikkert noen som fungerer, har fått time hos kvinneklinikken. Så kan eventuelt vente til jeg har vært der og kanskje fått noen råd og :)

Ja skal høre med legen min om det er mulig å få dem, jeg er generelt ganske fornøyd med Mercilon, veldig presis mens, mye mindre blødninger, varer i maks 4 dager, og ingen bivirkninger utenom smertene.

Jeg har ikke lappen så tror ikke jeg er en stor fare for trafikken sånn sett :fnise: takk for tipset! :)

Har du sterke smerter selv?

Gjest Meeda
Skrevet

Ring og hør om du kan få time tidligere, og spør litt om pcos når du er der.. Hvis ikke, ring fastlegen din og be om å få sterke sm.stillende dersom det er altfor ille.

Skrevet

Nja, hos meg kan det variere veldig fra måned til måned. Men ja, enkelte ganger er mine menssmerter så kraftige at jeg ikke kan gjøre annet enn å ligge i fosterstilling og gynge frem og tilbake. Da er det bra med en paralgin forte! Nå som jeg har født barn, vet jeg at mine menssmerter fra tid til annen kan sammelignes med rier!

Gjest Anuket
Skrevet

rier faktisk! På VGS sa fastlegen min den gang av smertene mest sannsynlig kom til å avta etter at jeg hadde blitt seksuell aktiv, og at det ville moderere kroppen. Da fikk jeg Naproxen. Skjedde lite etter at jeg debuterte. Nå får jeg høre at når jeg får barn så vil smertene avta...tviler litt må jeg si! :sjenert:

AnonymBruker
Skrevet

Hormonspiral? Har hørt at man skal slippe unna både blødninger og smerter da.

Paracet og ibux kan kombineres, så lenge du ikke tar mer enn anbefalt dose av hver. Har pleid å hjelpe meg, men tror ikke jeg har vært i nærheten av dine smerter.

Gjest KateW
Skrevet

Jeg bruker migrenemedisin, er det det samme du bruker? Husker ikke navnet. Jeg kan ikke gå når jg har det på det verste.

Gjest Anuket
Skrevet

Jeg bruker migrenemedisin, er det det samme du bruker? Husker ikke navnet. Jeg kan ikke gå når jg har det på det verste.

Catflam heter de, det står og Dioclenac på dem. Tror de er ment på alle smerter sånn sett, og de skal være sterke. Men jeg lurer på om jeg har blitt imun mot dem :sjenert:

Noen ganger kan jeg heller ikke røre meg, bare det å stå oppreist kan bli et problem hvis det er skikkelig ille. Har du alltid hatt det sånn?

Skrevet

Jeg hadde også noen helt forferdelige menssmerter. Kunne ikke gå, kaldsvettet over hele kroppen, kastet opp... smertestillende hjalp bare hvis jeg tok dem til rett tidspunkt, men kanskje ikke da en gang. Nå går på jeg på p-sprøyte og har mistet både mensen og menssmertene. Det er ganske fantastisk. (Eneste jeg savner er endorfinrusen etterpå. ;) ). Men det hjelper deg jo ikke akkurat nå. :klem:

Skrevet

For meg hjalp det å begynne på Cerazette, siden jeg da mistet mensen. Da jeg sluttet fikk jeg sterke smerter igjen, men det hjalp å ta mye smertestillende med en gang jeg kjente antydninger til at mensen var på vei.

Gjest Anuket
Skrevet

P sprøyte? Er det den man må ta hver 3 mnd? Hvordan fungerer det i grunn? Tenker med reise og sånn, bivikrninger etc.

Nei men det er greit å finne ut av hva andre gjør, sånn at jeg kan spørre og undersøke :)

Gjest Consensio
Skrevet

Noen kvinner har sterkere smerter enn andre, men en liten sjekk hos legen ville jeg gjort uansett.

PCO kan være årsaken til de sterke smertene, pga cystene. Slik er det for meg. Kan få kraftige smerter som ligner på mensensmerter når jeg ikke har mensen også de gangene cystene sprekker.

Gjest Anuket
Skrevet

Før jeg fikk p plaster var jeg hos gynekolog og fikk sånn scanning, av livmoren - han fant ingen cyster, men kanskje jeg har fått nå? Jeg aner virkelig ikke. Jeg hadde på en måte funnet meg i at jeg må ha så store smerter en gang i måneden, men nå begynner jeg å bli litt lei...ofte får jeg det når jeg må jobbe - og jeg betaler for å få sykemelding hele tiden. Og nå midt i eksamensperioden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...