AnonymBruker Skrevet 5. mai 2011 #1 Skrevet 5. mai 2011 Jeg fikk hormonspiral for ca et år siden, og har stort sett bare problemer med den. Har en syklus på 29 dager, og har mensen ca 19 av disse dagene. Har derfor bare 10 dager uten før det er på an igjen. Blør også litt etter hvert samleie. Har fått lavere sexlyst, kviser, fett hår og har lagt på meg. Begynner å bli mektig lei, og vil kvitte meg med den nå. Men hva skal jeg prøve nå da? Har brukt p-plaster før, og det endte opp med at jeg ble gravid. P-sprøyten ga meg kraftige blødninger i 3 måneder, og jeg måtte gå på jerntabletter og gudene vet. P-ring er jeg skeptisk til, blir nok bare redd den skal falle ut. Kondom er ikke akkurat favoritten til mannen. Sterilisering er ikke aktuelt, iom at vi bare er i 20-årene og ikke vet om vi vil ha flere barn enn de to vi har. Så da står jeg vel omtrent bare igjen med p-piller, da. Er det sånn at alle mister sexlysten av p-piller? Hvordan blir det med mensen? Har alltid slitt med kraftige og langvarige blødninger. Noen som har noen innspill?
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2011 #2 Skrevet 5. mai 2011 Jeg går på Yasmin og har lavere sexlyst, men den er ikke borte. Mensblødningene på pillen er regelmessige, bittelitt mindre enn før og varer like lenge som før (jeg har mensen i sju dager...). Det varierer så mye hvordan folk reagerer på pillene, så eneste måte å finne ut av det på er å prøve deg fram.
M0niq Skrevet 6. mai 2011 #3 Skrevet 6. mai 2011 Om du har en nokså stabil syklus når du ikke bruker hormonprevensjon kan kanskje Ladycomp være en mulighet? Har brukt det i 6mnd nå og det har fungert kjempefint
Fanta Exotic Skrevet 6. mai 2011 #4 Skrevet 6. mai 2011 Jeg bruker P-ring, og er veldig fornøyd Etter de to årene jeg har brukt den har den bare falt ut to ganger, og begge gangene har vært under sex.. Alle de andre gangene jeg har hatt sex har den ikke rikket på seg =)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå