Gå til innhold

vindusvasketrøbbel..


FrøkenJosefine

Anbefalte innlegg

Hei alle vakre kvinner!

jeg bor rett ved en motorvei og får så sinnsykt skitne vinduer, i tillegg har jeg en katt som liker snuse på vinduene og gjerne nyse litt også!

Jeg vasker dem en gang i måneden med nylonvask og vindsmikrofiberklut.. men blir så stripete og grusomt selv om jeg gnikker, gnur og gjør alt for å gjøre det jevnt..hrmf! :sukk:

Noen gode råd til en frustrert Juniorhusmor? :husarbeid:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min metode er nylonvask og 2 glasskluter - en våt som du bruker nylonvasken med, og så en tørr over etterpå. Det fungerte sist hvertfall, men da sto svigermor på innsiden og pekte på flekkene.. Hehehe.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sverger til eddik i vannet, to kluter og nal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker varmt vann, en dæsj zalo og en liten dæsj salmiakk. Vasker over vinduet med en klut (for å "skure" vekk flekker og skitt, og bruker nal etterpå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Funker det like godt med lofritt tørkepapir til å tørke med?

Og kan jeg ha eddik i nylonvaskevannet?

Takk for råd! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er lenge siden jeg bytta ut nylonvsak med zalo og salmiakk. Nå blir det fritt for skjolder. Forutsatt at jeg pusser vinduene om morgenen eller når det er overskyet. Sol og vinduspuss er ikke verdens beste kombinasjon.

Bruk nal (skyver) og gå eventuelt over med en ren og tørr mikrofiberklut for glass. Vask denne kun i vann med noen dråperzalo og skyll godt i rent vann, før du henger den til tørk..

Jeg syntes nylonvask var oppskrytt til vinduer, og vanskelig å få skjoldfritt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er lenge siden jeg bytta ut nylonvsak med zalo og salmiakk. Nå blir det fritt for skjolder. Forutsatt at jeg pusser vinduene om morgenen eller når det er overskyet. Sol og vinduspuss er ikke verdens beste kombinasjon.

Bruk nal (skyver) og gå eventuelt over med en ren og tørr mikrofiberklut for glass. Vask denne kun i vann med noen dråperzalo og skyll godt i rent vann, før du henger den til tørk..

Jeg syntes nylonvask var oppskrytt til vinduer, og vanskelig å få skjoldfritt.

Vaska dem nå i værste solsteika jeg, for å se flekkene godt nok..hihi BOMMERT! :P

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

åh, det har irritert meg at jeg ser striper når sola kommer og har trodd jeg skulle prøve å vaske i sola neste gang.

Hva skjer da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mor har alltid brukt sammenkrølla avispapir til å gni av vinduet etter selve vasken, for å få bort skjoldene. Sikkert noe annen som funker også, men jeg har begynt å gjøre dette selv, og det funker veldig bra!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mor har alltid brukt sammenkrølla avispapir til å gni av vinduet etter selve vasken, for å få bort skjoldene. Sikkert noe annen som funker også, men jeg har begynt å gjøre dette selv, og det funker veldig bra!

Ja det tipset har jeg hørt før faktisk.. men jeg hadde ikkenoe avispapir og tror ikke H&m-katalogen gjør samme nytta! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vasker man i sola tørker såpa og vannet i skjolder på vinduet. Cluet er altså en nal, overskyet vær og et avfettende vaskemiddel.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk en skikkelig nal. Da trenger jeg kun å tørke over med papir langs alle kantene der nalen ikke tar 100%. Denne måten gjør at det er kjapt å vaske vinduer.

Nal fra Ikea funker ikke. Den er alt for dårlig. Fikk låne en sånn en da jeg vasket ut av en leilighet. Skrekk og gru da sola kom på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Belle Gunnes

Vasker man i sola tørker såpa og vannet i skjolder på vinduet. Cluet er altså en nal, overskyet vær og et avfettende vaskemiddel.

Signerer denne.

Jeg har alltid brukt Zalo, klut og nal. Men nå sist brukte jeg Nylonvask og ble faktisk mer fornøyd med dette.

Bare ikke vær redd for å søle med vann. Mye vann gjør at det ikke tørker fast på ruta før du rekker å tørke over. Bruk nalen slik at du aldri trenger å løfte den vekk fra ruta, men får dratt over hele ruta i en håndvending.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nal er greia altså...

Ser dere en jente henge ut av vinduet med avispapir, nal, vinduskluter, med eddik, salmiakk, zalo og nylonvask i en bøtte er det bare Frøken Josephine som vasker vinduer... :fnise:

Fine damer dere! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk meg en hyggelig overraskelse da jeg kjøpte vindusvaskekluter fra Nille i fjor. To stykker - én til vann og én til å tørke over med. Det fungerte som bare det, selv om jeg er innbitt såpetilhenger. :ler: Har sikret meg et par sett i år også. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg vasker alltid vinduene med rent kaldt vann og mikrofiberklut. Ingen antydning til sjolder av noe slag. Og vinduene blir skinnende rene. Det enkle er altså det beste her i gården :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...