gracie73 Skrevet 4. mai 2011 #1 Del Skrevet 4. mai 2011 Vi skal kjøpe ny bil og jeg holder på å rive meg i håret: hvilken bil skal vi kjøpe??? Vi er to voksne og en stk 17 kg hund som har sitt eget bur som ho kan stå i så relativt ok størrelse på det. Vi har også gitterbur som er beregnet på bil men har hørt noen rykter om at de gitterbura kan være litt skumle pga. stålrørene kan spidde hunden:(? Men uansett da tilbake til den her bilen. Vi bor midt i oslo og har nå en stasjonsvogn - holder på å bli peise hakkegal av stasjonsvogna. (parkering, kjøring, egentlig alt) så vi er på utkikk etter en liten bil med nedfeldbare seter bak så det blir flatt til buret. Liker heller ikke to seter for ble ganske klaustorfobisk frammider:( Jeg er den som kjører mest - falt totalt for honda jazz-helt til vi kjørte den - vi er heldige hvis vi klarer å kjøre forbi en MOPED.........ok uansett da så er dette kriteriene: -Ikke større enn golf personbil/men kan være like stor (under 4 m i lengde) -ikke eldre enn 2008 modell -ikke koste mere enn 200 000,- -jeg liker litt fart - men klarer meg også uten........(det er jo begrenset hva man får i en liten bil) -flatt baki når man feller ned setene (der er det vanskelig å finne ut hvilken av de som blir helt flatt for står aldri i annonsene) -Vi skal kjøre rundt i europa i sommer så det er jo positivt at den funker greit på langturer når det kommer til komfort:) Helst ville jeg ha hatt en honda jazz med en del hestekrefter mere i men den var vanskelig gitt:( Hjelp, hjelp, hjelp meg - kanskje dere har noen gode forslag???? ps: glemte å si at vi vil helst ha automat (litt latmannsliv hehe:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skylines Skrevet 5. mai 2011 #2 Del Skrevet 5. mai 2011 Audi A3? Nå vet jeg ikke hvordan baksetene er men. Komfortabel og passe sprek, og ser bra ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aluminium Skrevet 5. mai 2011 #3 Del Skrevet 5. mai 2011 (endret) A3 er alt for liten. Husker min bror vurderte denne, men syntes den ble for trang når han skulle ha hundebur i den. Han endte med Focus stasjonsvogn. TS vil vel derimot ha noe annet enn stasjonsvogn såvidt jeg forstår. Hva med noe sånt? Stilig og "helt ny". http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=28288866 http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=27956303 Ellers er vel også C-max muligens et godt alternativ: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=27978868 Corolla Verso er vel trygt som banken, men jeg personlig synes det er triste og kjedelige greier: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=26577657 Roomster er ikke så værst: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=26616438 Touran er vel muligens et alternativ, kanskje litt stor? http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=27406711 Noen av disse kan kanskje virke store, men husk at de ofte har store og gode speil, noe som gjør de veldig kjekke å rygge og manøvrere. Vanlige personbiler har som regel noen latterlig små speil som, spesielt i mørket, kan være vanskelig å se noe i. Jeg personlig ville nok gått for Citroënen. Jeg synes den er tøffest, og med mindre jeg skulle solgt den om et år eller to ville det vært mitt valg. Endret 5. mai 2011 av aluminium Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
daemonia Skrevet 7. mai 2011 #4 Del Skrevet 7. mai 2011 Vi skal kjøpe ny bil og jeg holder på å rive meg i håret: hvilken bil skal vi kjøpe??????? Jeg har ikke noe tips til hva som passer til dere, men vil bare fraråde dere å kjøpe Opel. Jeg hadde en 2005 modell som det bare var tull med. Etter 3 år måtte alt i bremsesystemet skiftes ut pga at det var rustet i stykker. Slitasjedeler ble unormalt fort utslitt, og før den var 5 år gammal så var det jaggu meg utvendig rust også, nede på alle dørene. Tør ikke tenke på hvordan den så ut under når vi solgte den da... I bare reparasjoner brukte vi ca 25000 kroner i året gjennomsnittlig, og det skal ikke være mulig med en såpass ny bil. Så da har jeg tipset deg om hva du IKKE bør kjøpe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tjoms Skrevet 7. mai 2011 #5 Del Skrevet 7. mai 2011 Jeg har ikke noe tips til hva som passer til dere, men vil bare fraråde dere å kjøpe Opel. Jeg hadde en 2005 modell som det bare var tull med. Etter 3 år måtte alt i bremsesystemet skiftes ut pga at det var rustet i stykker. Slitasjedeler ble unormalt fort utslitt, og før den var 5 år gammal så var det jaggu meg utvendig rust også, nede på alle dørene. Tør ikke tenke på hvordan den så ut under når vi solgte den da... I bare reparasjoner brukte vi ca 25000 kroner i året gjennomsnittlig, og det skal ikke være mulig med en såpass ny bil. Så da har jeg tipset deg om hva du IKKE bør kjøpe Har flere venner med Opel som har akkurat samme problemet, så jeg kommer aldri til å kjøpe Opel selv. Personlig elsker jeg Peugeot, kanskje en Peugeot 207 SW kunne vært noe for TS? de er ganske små og nette men har godt med plass. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Flaut Skrevet 7. mai 2011 #6 Del Skrevet 7. mai 2011 For all del. ikke kjøp franske biler... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2011 #7 Del Skrevet 7. mai 2011 For all del. ikke kjøp franske biler... Franske biler har kommet seg mye siste årene. 3 peugoet´er i familien, 5 venner med det, aldri problemer. Dette er da snakk om de nye typene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Henkie Skrevet 11. mai 2011 #8 Del Skrevet 11. mai 2011 VW Passat er en romslig og flott familiebil. Det er mye delte meninger om kvalitet på biler. HER er en fersk undersøkelse som viser at bl.a VW Passat (nyere type) er bruktbil med gjennomsnittlig LITE feil Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aluminium Skrevet 11. mai 2011 #9 Del Skrevet 11. mai 2011 TS har vel allerede stasjonsvogn som hun ikke likte... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Henkie Skrevet 12. mai 2011 #10 Del Skrevet 12. mai 2011 TS har vel allerede stasjonsvogn som hun ikke likte... Ups. Javisst Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå