Gå til innhold

Innebygd steikeovn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe innebygd steikeovn og grubler veldig om det er smart å kjøpe med pyrolyse. Har et enkel, vanlig steikovn i dag og syns det er veldig kjedelig å rengjøre den. Resultatet er at den ser temmelig trist ut innvendig.

En venninne av meg kjøpte en Mieleovn med pyrolyse og sier at det i begynnelsen var et svare strev med å lage mat: man måtte bruke spesielle former (svarte?) og temperatur og steketid ble helt forskjellig fra vanlige steikeovner. Flere som har erfart dette?

Vurderer en ovn fra Siemens, noen som har erfaring med disse?

Siemensovner har i tillegg til pyrolyse, titanglansemalje eller ecoclean. Er disse lett å rengjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har pyrolyseovn fra Miele og aldri opplevd at det har påvirket noe med steketid å gjøre. Man må jo alltid bli kjent med en ny ovn, men det var ikke noe verre enn med andre ovner jeg har hatt. Og så veldig digg å slippe å vaske selv! Men det lukter veldig sterkt når jeg kjører pyrolyse, så hvis du har åpen kjøkkenløsning ville jeg ha tenkt meg om en gang til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har pyrolyse og kan skrive under på at det er utrolig kjekt ja! Anbefales på det varmeste(!), utrolig deilig å bare sette på funksjonen også renser ovnen seg selv :)

Edit: ovnen min er forøvrig fra Bosch, hatt den i 4-5 år.

Endret av Kosemose
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal kjøpe innebygd steikeovn og grubler veldig om det er smart å kjøpe med pyrolyse. Har et enkel, vanlig steikovn i dag og syns det er veldig kjedelig å rengjøre den. Resultatet er at den ser temmelig trist ut innvendig.

En venninne av meg kjøpte en Mieleovn med pyrolyse og sier at det i begynnelsen var et svare strev med å lage mat: man måtte bruke spesielle former (svarte?) og temperatur og steketid ble helt forskjellig fra vanlige steikeovner. Flere som har erfart dette?

Vurderer en ovn fra Siemens, noen som har erfaring med disse?

Siemensovner har i tillegg til pyrolyse, titanglansemalje eller ecoclean. Er disse lett å rengjøre?

Pyrolyse påvirker ikke måten maten tilberedes på. Det er kun en metode for selvrensing. Alt som kan brukes i en vanlig stekeovn kan brukes i en med pyrolysefunksjon.

Jeg går ut i fra at du har lest om hvordan pyrolyse fungerer og lar derfor være å forklare det.

Stekeovner er også litt forskjellige fra hverandre. Hvor godt de treffer den temperaturen du setter, hvor i ovnen det er varmt. Kjøper man en ovn i det bedre sjiktet så er de mye mer nøyaktig og gir en jevnere varme. Derfor kan det oppleves som om de er varmere, eller kaldere enn man er vant til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Jeg har vel hengt meg veldig opp i alt "trøblet" hun har hatt med ovnen.

Når man setter på pyrolysen, blir også glasset på døra renset eller er det bunn, tak og vegger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har denne modellen og det er en drøm.

http://www.miele.no/no/husholdning/produkter/1211_15901.htm

Her er litt om pyro på Miele siden

Hvordan får jeg vekk vanskelige flekker fra ovnsrommet?

Alle modellene med PerfectClean-foredling er spesielt enkle å rengjøre, takket være antiklebeegenskapene. Enda enklere er det ved modellene med pyrolysefunksjon: Her omgjøres rester fra baking og steking til aske ved ekstremt høye temperaturer. Deretter er det bare å tørke over ovnsrommet med en fuktig klut. Husk at alt tilbehøret må fjernes fra ovnsrommet før du setter i gang pyrolyseprosessen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ovn med pyrolyse selvrens fra Siemens - og jeg digger det. Kjørte den i går - og nok en gang ser den splitter ny ut. Men glasset på døra må jeg ta på gamlemåten - den blir ikke skikkelig ren. Har ikke opplevd noe problem i forhold til steketider og sånt... den har vært helt utmerket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har en ovn fra Siemens med pyrolyse. Kjempefornøyd. Har åpen kjøkkenløsning og så klart det lukter når man kjører renseprogrammet, men det kan jeg fint leve med. Glasset må du vaske som vanlig. Nå er det vedlig enkelt å demontere så at jeg ser ingen store problemer. Trenger ikke spesialformer. Bruker de som fulgte med steikovnen samt mine gamle former.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjekt å høre. Da blir det pyrolyse. Trodde jeg måtte ha all verden med nytt utstyr og at det ble mange mislykkede kakeprosjekt.

Liker designet på Simens ovnene. Syns de har mye fint til en ok pris. Ang. hvitvarer er jeg nok litt over gjennomsnittet fiksert på utseende. :fnise:

Er det forresten noen av dere som har kombinasjonen med pyrolyse og teleskopinnsett for stekebrettene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Harriet

Jeg har også en Siemens innebygd stekeovn med pyrolyse. Den er bare helt genial og som ny hver gang jeg renser den. Har aldri hatt problemer med steking av kaker eller annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...