AnonymBruker Skrevet 4. mai 2011 #1 Del Skrevet 4. mai 2011 Hei, jeg lurer på hvor lenge det er "ok" å ha kjærlighetssorg. "Ok" i den forstand at det er en sunn del av en bearbeidelseprosess. Det har gått 5 mnd og jeg bruker fortsatt veldig mye energi på å tenke på han. Jeg drømmer relativt ofte om hva forholdet kunne ha blitt og tenker tilbake på de 3 årene vi var sammen. Når jeg har flash-backs får jeg ofte hjertebank/svimmelhet og mister pusten i øyeblikket. Bruddet kom ganske uventet og vi fikk aldri snakket helt ut. Når jeg hører om folk som brukte 2-3 år på å komme over eksen, blir jeg litt fortvilet. Forstår at det ikke finnes et fasitsvar, men hvor lang tid brukte dere? Noen råd for å komme seg videre? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nattsvermer Skrevet 4. mai 2011 #2 Del Skrevet 4. mai 2011 Skjønner veldig godt hva du mener. Eksen gjorde det slutt for ca 9 mnd siden, og det er først nå jeg føler at jeg er over han. Jeg brukte som deg veldig mye tid og energi på å tenke på han og tenke ut hvordan jeg kunne få han tilbake. Var også veldig mye grubling siden vi heller ikke fikk snakket skikkelig ut. Men nå går det mye bedre, jeg føler meg klar til å gå videre. Det jeg gjorde var at jeg prøvde å være sosial så mye som mulig. Særlig det siste tiden. Bruk tid sammen med venninner, snakk med noen du kan stole på. Og prøv å ikke tenke for mye på dumme mannfolk. Jeg vet det er vanskelig, men du kommer til å klare deg fint etter hvert. Ønsker deg det beste og håper at du slipper å gå i 2-3 år før du kommer over han! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2011 #3 Del Skrevet 4. mai 2011 Jeg har vært singel i 6 mnd nå. Jeg gjorde det slutt etter 4,5 år. Det er først nå jeg klarer å tenke på andre gutter uten å få dårlig samvittighet. Det som hjalp meg med å komme meg videre var å innse alle de slemme tingene han har gjort mot meg og fått meg til å føle. Jeg fikk enorm støtte fra venner og familie. Dra ut på byen med venninne-gjengen, ha det gøy og dans! Vær sosial. Bruk tid på å tenke hva du vil for deg selv i fremtiden, hva du skal klare på egenhånd, bruk tid på deg selv Gjør deg selv lykkelig For min del så skrev jeg opp en liste med positive og negative ting med å være sammen med eksen, og fordeler og ulemper med å være singel. HVER gang jeg så mye som tenkte på eksen, leste jeg alt det vonde han hadde gjort mot meg og hvorfor jeg IKKE burde finne på å gå tilbake til han. Les denne linken, som jeg har lest utallige ganger: http://www.side2.no/livsstil/article2845230.ece Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 4. mai 2011 #4 Del Skrevet 4. mai 2011 Jeg er av dem som glatt bruker 2-3 år, så ikke mye trøst å få av meg altså . I allfall brukte jeg nesten 3 år forrige gang. Nå er jeg (etter egen målestokk) nesten nydumpa - kun 2 måneder siden- og selv om jeg tror det går raskere over denne gangen, så ser jeg for meg at det kommer til å gå 6-12 måneder i allfall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
chottn Skrevet 4. mai 2011 #5 Del Skrevet 4. mai 2011 Hei brukte 9mnd på å komme over eksen, men jeg føler meg enda ikke klar for å gå inn i noe nytt. men nå klarer å nyte tiden som singel.. tenker på meg selv å gjør det jeg har lyst til så tenker jeg at resten kommer etterhvert. men som andre her så fikk vi heller ikke snakket ut om bruddet og jeg ble dumpa over tlf på fylla.. nå når jeg ser til bake vet jeg jo at jeg kan finne meg noen som er så mye bedre enn han ta den tiden du syns du trenger gjør ting som du vil Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2011 #6 Del Skrevet 4. mai 2011 Skjønner veldig godt hva du mener. Eksen gjorde det slutt for ca 9 mnd siden, og det er først nå jeg føler at jeg er over han. Jeg brukte som deg veldig mye tid og energi på å tenke på han og tenke ut hvordan jeg kunne få han tilbake. Var også veldig mye grubling siden vi heller ikke fikk snakket skikkelig ut. Men nå går det mye bedre, jeg føler meg klar til å gå videre. Det jeg gjorde var at jeg prøvde å være sosial så mye som mulig. Særlig det siste tiden. Bruk tid sammen med venninner, snakk med noen du kan stole på. Og prøv å ikke tenke for mye på dumme mannfolk. Jeg vet det er vanskelig, men du kommer til å klare deg fint etter hvert. Ønsker deg det beste og håper at du slipper å gå i 2-3 år før du kommer over han! Takk for svar. Godt å høre at du har det bedre nå - og at det er håp! Den første måneden holdt jeg meg selv opptatt så og si hele tiden for å slippe å tenke på bruddet. Forsøker å være mye sosial nå også, kjenner at det er det beste jeg kan gjøre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2011 #7 Del Skrevet 4. mai 2011 Jeg har vært singel i 6 mnd nå. Jeg gjorde det slutt etter 4,5 år. Det er først nå jeg klarer å tenke på andre gutter uten å få dårlig samvittighet. Det som hjalp meg med å komme meg videre var å innse alle de slemme tingene han har gjort mot meg og fått meg til å føle. Jeg fikk enorm støtte fra venner og familie. Dra ut på byen med venninne-gjengen, ha det gøy og dans! Vær sosial. Bruk tid på å tenke hva du vil for deg selv i fremtiden, hva du skal klare på egenhånd, bruk tid på deg selv Gjør deg selv lykkelig For min del så skrev jeg opp en liste med positive og negative ting med å være sammen med eksen, og fordeler og ulemper med å være singel. HVER gang jeg så mye som tenkte på eksen, leste jeg alt det vonde han hadde gjort mot meg og hvorfor jeg IKKE burde finne på å gå tilbake til han. Les denne linken, som jeg har lest utallige ganger: http://www.side2.no/livsstil/article2845230.ece Takk for svar. Har forsøkt å fokusere på de negative sidene med forholdet, men jeg skal prøve å faktisk skrive det ned også. Vet det er flere grunner til at vi ikke burde være sammen og at han flere ganger ikke respekterte meg som kjæreste, så det er egentlig på sin plass at følelsene snart forsvinner.. Takk for link, har ganske nylig valgt "null-kontakt-regelen" og kjenner faktisk at det hjelper. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2011 #8 Del Skrevet 4. mai 2011 Jeg er av dem som glatt bruker 2-3 år, så ikke mye trøst å få av meg altså . I allfall brukte jeg nesten 3 år forrige gang. Nå er jeg (etter egen målestokk) nesten nydumpa - kun 2 måneder siden- og selv om jeg tror det går raskere over denne gangen, så ser jeg for meg at det kommer til å gå 6-12 måneder i allfall. Jeg skal være glad hvis jeg slipper med 6-12 mnd i hvert fall. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2011 #9 Del Skrevet 4. mai 2011 Hei brukte 9mnd på å komme over eksen, men jeg føler meg enda ikke klar for å gå inn i noe nytt. men nå klarer å nyte tiden som singel.. tenker på meg selv å gjør det jeg har lyst til så tenker jeg at resten kommer etterhvert. men som andre her så fikk vi heller ikke snakket ut om bruddet og jeg ble dumpa over tlf på fylla.. nå når jeg ser til bake vet jeg jo at jeg kan finne meg noen som er så mye bedre enn han ta den tiden du syns du trenger gjør ting som du vil Hei og takk for støtten. Jeg skal prøve å bli flinkere til å gjøre meg selv glad.. Selv om jeg er en person som trives best i et forhold har jeg bestemt meg for å være singel en god stund nå (og gleder meg til den dagen jeg klarer å nyte det!). Synes ingenting om folk som dumper kjæresten over tlf, du har all min medfølelse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
watermeloon Skrevet 12. mai 2011 #10 Del Skrevet 12. mai 2011 uff.. jeg håper virkelig ikke jeg bruker så lang tid på å komme over xen min blei dumpa på søndag, på sms faktisk.. utrolig grusomt.. "/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissStiles Skrevet 13. mai 2011 #11 Del Skrevet 13. mai 2011 Det er OK å ha kjærlighetssorg. Det er lov. Og forståelig. Det brukte 6-12 måneder på å komme over eksen min. Jeg synes det var fælt å bli singel igjen. Håpet på at det skulle bli oss. Prøv å komme deg ut blant folk/venner! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
veronicateigen Skrevet 13. mai 2011 #12 Del Skrevet 13. mai 2011 møt nye her www.youdreams.com Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2011 #13 Del Skrevet 13. mai 2011 møt meg også her Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2011 #14 Del Skrevet 13. mai 2011 Jeg er en av de som brukte rundt 2 år på å kjenne at jeg var helt over eksen. Det hender at jeg fortsatt tenker på ham, men nå er det på samme måte som jeg tenker på alle andre mennesker som har vært innom livet mitt, og uten å føle meg trist/lei/sint/bitter. Jeg hadde vel ikke kjærlighetssorg (lengtet, gråt, ønsket ham tilbake osv) hele denne tiden, jeg tipper de første månedene, før jeg gikk over til å være sint og bitter. Så, et par år senere, fant jeg ut at "nei, nå gidder jeg ikke bruke energi mer på dette mennesket" og satte rett og slett strek i tankeregninga. Nå, flere år senere, kan jeg ikke fatte eller begripe at jeg gadd å bruke så mye energi på et menneske som dumpa meg rått og brutalt. Mine tips videre er innfinn deg med situasjonen, søk mennesker som gir deg positiv energi, finn noen du kan prate med dersom du trenger det. Ta rett og slett livet som det faller seg, grip de muligheten som dukker opp og ikke vær redd for å gå videre. Mange klemmer og masse lykke til til deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
chottn Skrevet 14. mai 2011 #15 Del Skrevet 14. mai 2011 uff.. jeg håper virkelig ikke jeg bruker så lang tid på å komme over xen min blei dumpa på søndag, på sms faktisk.. utrolig grusomt.. "/ skjønner meg ikke på de som ikke kan gjøre det slutt på en litt mer verdig måte.. det er få feigt å ta det over tlf.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sulosi Skrevet 14. mai 2011 #16 Del Skrevet 14. mai 2011 Nåja, min eks gjorde det slutt på bursdagsfesten sin med å si at "vi har ett problem" og ikke noe mere. Han hadde invitert ny dame som kom senere på kvelden...hadde foretrukket en sms slik at jeg hadde sluppet å være der i det minste. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pet Skrevet 14. mai 2011 #17 Del Skrevet 14. mai 2011 Jeg har hatt alvorlig kjærlighetssorg én gang. Jeg klarte ikke å tenke på noe annet enn denne mannen, jeg gikk i gjennom hele forholdet vårt fra da vi møtte hverandre i hodet hele tiden - alt vi hadde sagt og gjort og følt, gang på gang. Jeg gikk rundt som en zombie og alt jeg så og hørte kunne jeg assosiere til ham på en eller annen måte. Så jeg en pakke kyllingvinger i butikken, tenkte jeg på den gangen vi svidde kyllingvinger i ovnen fordi vi havnet i senga, sa noen "Hønefoss" falt jeg helt ut og ble hensatt til da vi var på besøk hos broren hans der. Etter ca tre måneder i denne tilstanden skjønte jeg at jeg var nødt til å ta meg selv i nakken og at nok fikk være nok. Jeg bestemte meg for å si "Nei!" til meg selv hver gang jeg begynte på dette tankespinnet og tvang meg selv til å tenke på noe annet. Det var vanskelig, men etter hvert merket jeg at det gikk lengre tid mellom hver gang jeg tenkte på ham. Det tok vel et års tid før jeg kunne konstatere at i løpet av en dag hadde jeg tenkt mindre på ham enn på andre ting, men knyttneven satt i magen hver gang jeg så ham i mange år. Jeg måtte ihvertfall ta et aktivt grep om situasjonen selv for å komme ut av det verste tankekjøret. Noen tar en gummistrikk rundt håndleddet som de trekker i og slipper for å avlede uønskede tanker, jeg sa "Nei!" inne i meg. Det virket - prøv noe sånt. Det går over av seg selv, men det føles godt å kunne ta kontroll over situasjonen selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rainbow Skrevet 14. mai 2011 #18 Del Skrevet 14. mai 2011 Jeg er i mitt første forhold nå, men med de to jeg trodde det skulle bli noe mer, og det var lange dateperioder...tok det ett år på hver av dem før jeg kom over det...! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2011 #19 Del Skrevet 14. mai 2011 Min beste oppskrift: 1) Gjør noe bra for deg selv. Tren masse. Kjøp deg nye klær. Unn deg en time hos en god frisør, ta massasje etc. 2) Begynn med en ny hobbe eller skaff nye venner (eventuelt ta opp kontakten med tidligere venner). Gjør forandringer i livet ditt. 3) Ha sex! Det er lov å ha det gøy. Gjerne noe litt crazy, en fyr som er for ung/gammel/bor i et annet land. Noe uforpliktende, der du ikke kan bli såret, bare glad. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 15. mai 2011 #20 Del Skrevet 15. mai 2011 Min beste oppskrift: 1) Gjør noe bra for deg selv. Tren masse. Kjøp deg nye klær. Unn deg en time hos en god frisør, ta massasje etc. 2) Begynn med en ny hobbe eller skaff nye venner (eventuelt ta opp kontakten med tidligere venner). Gjør forandringer i livet ditt. 3) Ha sex! Det er lov å ha det gøy. Gjerne noe litt crazy, en fyr som er for ung/gammel/bor i et annet land. Noe uforpliktende, der du ikke kan bli såret, bare glad. Punktene 1) og 2) er ikke dumme. Men punkt 3) er helt på trynet. Hvis du innbiller deg at du kan løse problemer ved å ha sex så er ute på helt feil jorde. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå