Gå til innhold

Når ingen finner ut hva man feiler..

Fremhevede innlegg

Gjest Chevy
Skrevet (endret)

hva skal man så gjøre..

jeg har slitt med hodepine/migrene, konstant tretthet, lysskyhet, lydømfintlige ører,ekstremt vondt i halsen ved bare bittelitt trening (jeg har trent mye siste årene, og vet at det ikke er normalt)generell muskelsvakhet i over et år, og nå er jeg drittlei.

i det siste har jeg også har episoder med kvalme og svimmehelt. Jeg vil gjerne høre om noen har en mening slik at jeg slipper og sitte i tankeland alene.

jeg hadde i mars ifjor, en jobb som innebar mye statisk arbeid. Det klikka helt for musklene i ryggen, og de orka det ikke mer, derfor måtte jobben avsluttes.

bodde også i mugginnfisert leilighet.

Har nå :

tatt ct av hodet - ingenting og spore på den

masse blodprøver - ingenting spennende der

fysio,kiropraktor og akupunktør fant ingenting spesielt annet enn stiv rygg (noe jeg alltid har hatt)

vært hos nevrolog - sendte meg til øre nese hals

tatt allergiprøver, negative alle sammen

prøvd lavkarbo - hjalp ikke

Holder med det på og gå ned i vekt (er overvektig)

søvnapne test - negativ

i mean, what the hell is wrong..

kan det være så enkelt som nerver i klem i rygg/nakke? hva tror dere? jeg føler at ingen kommer til og tro meg tilslutt siden de ikke finner noe :kjefte:

moren min foreslår ME hele tiden, noe jeg avslår blankt at det kan være, siden kroppen fungerer og som regel aldri blir så sliten at jeg må hvile flere dager, og trettheten blir ikke verre den heller pga jobb osv..

Endret av Chevy
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hypokondri? Hehe.

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes du skulle høre på moren din. Det er slett ikke sikkert at hun har rett, men med de symptomene du har, er det slett ikke usannsynlig og noe som er verdt å få vurdert.

Gjest Chevy
Skrevet

Hypokondri? Hehe.

du tror ikke jeg har selv vurdert om det bare er jeg som er rar og gal osv? ja, jeg har også lurt på om jeg selv er hypokonder når ingen finner utav dette, men plagene er så reelle at det ikke er tilfellet overhodet.

men ''takk for svar''

Skrevet

Jeg er tilbøyelig til å si at du bør høre på moren din. Meg bekjent så kan ME opptre i mange forskjellige "varianter".

Gjest Chevy
Skrevet

Jeg er tilbøyelig til å si at du bør høre på moren din. Meg bekjent så kan ME opptre i mange forskjellige "varianter".

takker for svar:) jeg bare føler selv at dersom jeg skulle hatt ME så ville jeg trodd at det kom fra et eller annet virus eller voldsom sykdom. jeg har ikke hatt noe slikt, ikke i det hele tatt. Jeg har vel ikke hatt annen sykdom utenom disse plagene hele det året. også her har moren min en mening ''kroppen greier bare takle en stor plage om gangen'' (hun har selv hatt mye sykdom, senest krystallsyken)

jeg vet ikke jeg, men jeg takker selvsagt for alle meninger:) øre/nese/hals legen ringte meg idag med resultatet på allergiprøvene..han spurte om jeg selv hadde noen formening om hvordan vi kunne finne utav dette her, jeg hadde ingen aning..

Gjest Tjoms
Skrevet

ME er en diagnose det tar lang tid å få, du må først ha vært sammenhengende syk i minst 6 mnd´er med spesifikke symptomer, også er det en lang mølje med utredning av ME spesialist, psykolog, osv.

Nå kommer ME i flere "varianter", noen klarer å fungere greit nok og kan jobbe 50%, mens andre blir totalt sengeliggende og hjelpesløs. Jeg var blant de sistnevnte, men klarte å komme meg på beina igjen takket være alternative metoder. Ta gjerne kontakt med meg på PM hvis du vil vite mer.

AnonymBruker
Skrevet

Hvor overvektig? Hvis jeg var overvektig og hadde en haug av symptomer hadde nok skritt én vært å gå ned i vekt for å se om det hjalp på noen av dem.

• Liker 2
Skrevet

takker for svar:) jeg bare føler selv at dersom jeg skulle hatt ME så ville jeg trodd at det kom fra et eller annet virus eller voldsom sykdom. jeg har ikke hatt noe slikt, ikke i det hele tatt. Jeg har vel ikke hatt annen sykdom utenom disse plagene hele det året. også her har moren min en mening ''kroppen greier bare takle en stor plage om gangen'' (hun har selv hatt mye sykdom, senest krystallsyken)

jeg vet ikke jeg, men jeg takker selvsagt for alle meninger:) øre/nese/hals legen ringte meg idag med resultatet på allergiprøvene..han spurte om jeg selv hadde noen formening om hvordan vi kunne finne utav dette her, jeg hadde ingen aning..

Nå er det vel fortsatt ikke definert hva som forårsaker ME, så det er vel ganske sikkert at det ikke kommer av noen voldsom sykdom. Da hadde det jo vært mulig å trekke en viss fellesnevner mellom de som er syke og å komme opp med en viss konklusjon om hva som trigger/forårsaker sykdommen og hvordan man kan unngå den. Per dags dato så er det vel ikke funnet noen helt eksakt fellesnevner.

Det er nok ikke så enkelt som å si at "ettersom du ikke har vært spesielt syk eller har hatt en eller annen virusinfeksjon" så kan det ikke være ME.

Skrevet

Du bodde i mugginfisert leilighet? Det kan man vel bli uforklarlig dårlig av... Nå høres jeg hjernedød ut, men på the bachelor *host host* så var det med en fyr som hadde vært døden nær pga mugg i leilighet, og han brukte veldig lang tid på å bli frisk. Kanskje du har fått noe lignende?

• Liker 2
Gjest Glad i reiser
Skrevet

Jeg ville også hørt på mammaen din. Jeg mener å ha hørt at ME kan komme av muggsopp. Og som andre nevner. Det kan komme i mange varianter.

Gjest Gjest
Skrevet

Du sier blodprøvene er fine. I forhold til hva? Generelle referanseverder?

Jeg fikk beskjeden om at "alt var bra, du er bare ute av form". Ba om å få ute resultatene mine selv, og satte meg ned med google og faust blåbok. Det viser seg av jada, jeg er innenfor normalen på både jern og b12. Men i den nederste delen av spekteret.

Startet opp på tilskudd av begge deler, og kviknet til. Sa dette til legen, og han mente det ikke var noen sammenheng. Byttet lege.

Normalverdier er beregnet ut fra hva som er normalt som et gjennomsnitt, og hyppig forekommende i befolkningen. Det sier lite om hva hvert enkelt individ fungerer best under. Dette er det svært lite fokus på, med unntak av stoffskiftet.

Skrevet

Jeg føler med deg :klemmer:

Har samme problemet selv og med mange av de samme symptomene som deg. Var hos legen min i forrige uke og fikk beskjed om at det var ikke mer de kunne gjøre, jeg måtte bare gå sånn. :sukk:

Har du blitt testet for Borrelia?

Gjest Tjoms
Skrevet (endret)

Jeg ville også hørt på mammaen din. Jeg mener å ha hørt at ME kan komme av muggsopp. Og som andre nevner. Det kan komme i mange varianter.

Jeg fikk ME pga muggsopp.

Men det spesialister på ME enes om, er at alle som får ME diagnosen har hatt kyssesyken tidligere.

TS, blodprøver som taes på legekontoret er veldig ymse, du må til utredning hos spesialist for å virkelig finne ut av ting.

Edit: til bruker over meg: aldri hør på en lege som sier at du må bare gå sånn, h*n har jo ikke en gang sendt deg til videre utredning!

Finn deg en lege som tar deg på alvor (hvis de finnes). Det er ikke nødvendig "å bare gå sånn".

Endret av Tjoms
Skrevet

Men det spesialister på ME enes om, er at alle som får ME diagnosen har hatt kyssesyken tidligere.

Det stemmer ikke. MANGE med ME har hatt kyssesyken, og en del er blitt syke rett etterpå. Noen med ME har aldri hatt kyssesyken.

• Liker 1
Gjest Tjoms
Skrevet

Det stemmer ikke. MANGE med ME har hatt kyssesyken, og en del er blitt syke rett etterpå. Noen med ME har aldri hatt kyssesyken.

Okey, da er jeg feilinformert :)

Gjest Chevy
Skrevet

er testet for borrelia ja - negativ den også..(glemte og nevne den)

jeg har sittet og studert alle blodprøvene mine selv etter at legen har fortalt meg resultatet, og eneste som var litt uttafor var jern, men ferritin var normalt, derfor skulle jeg ikke ta jerntilskudd fikk jeg beskjed om..:/

Gjest Tjoms
Skrevet

jeg har sittet og studert alle blodprøvene mine selv etter at legen har fortalt meg resultatet, og eneste som var litt uttafor var jern, men ferritin var normalt, derfor skulle jeg ikke ta jerntilskudd fikk jeg beskjed om..:/

Hva med D-vitamin, er det sjekket?

Gjest Chevy
Skrevet

Hva med D-vitamin, er det sjekket?

ved første blodprøve var d-vitamin lavt..legen sa ingenting om dette da jeg var hos ham, det så jeg bare selv.. dette var i mars ifjor. aldri blitt sjekket etterpå..

Gjest Gjest
Skrevet

Få en ny vurdering på det der.. Med mindre du er nær det som er "farlig" er det en ide å se om du egentlig skal ligge i øvre del av normalen.

Jeg tror det var omtrent det samme som min lege sa, og jeg fikk et nytt liv etter jeg begynte på jerntilskudd (veksler mellom floradix, cholrella, or "vanlig" jerntilskudd)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...