Gå til innhold

Drikke mer vann

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hele livet drukket veldig lite. Liker ikke brus, saft ol, så det går mest i vann. Men jeg drikker kun ca 1 glass om dagen, litt mer de dagene jeg trener. Huden min er veldig preget av dette, og jeg tror at jeg vil få mer metthetsfølelse og mer energi av å drikke mer. Grunnen til at jeg drikker så lite er at jeg aldri er tørst, så jeg glemmer det rett og slett.

Vil nå prøve å drikke mer, minst 1 liter om dagen. Men hvordan gjør dere det? Smådrikker dere i løpet av dagen, eller drikker dere masse til måltider? Ser for meg at førstnevte vil føre til hyppig vannlating, og det orker jeg ikke :fnise:

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Når jeg ikke trener drikker jeg som regel mellom 0,3 og 0,5 l, mens når jeg trener drikker jeg kanskje 0,9 l. Selv dette er lite, og jeg er svimmel hele tiden. Blir ikke du svimmel? :O Jeg har begynt å fylle på vann i vannflaske, da drikker jeg automatisk hele tiden.. :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg drikker mye vann. Jeg har et stort halvliter-glass med vann ved min side hele tiden.

Jeg styrter nedpå nå og da, og ender opp med å fylle hevrtfall 7-8 glass i løpet av en dag.

Kanskje det er for mye vann, men man får trent opp blæren i det minste :fnise:

Skrevet

Å drikke vann får deg til å bli mer tørst, faktisk. Ha alltid med deg en flaske med vann og ha alltid en flaske eller et glass ved siden av deg når du er hjemme.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

jeg har også slitt med å få i meg nok drikke/ vann i løpet av en dag. Men jeg elsker farris/ bris, så jeg gikk rett og slett til innkjøp av en kullsyremaskin. Og etter at jeg begynte å bruke den drikker jeg nå 1 - 2 liter med vann i løpet av dagen (mot kanskje en halvliter om dagen før).

Og som personen over her sier, at jo mer du får i deg jo tørstere blir du. Det merker i alle fall jeg nå ;)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har alltid et glass vann ved siden av meg når jeg er hjemme. Når jeg er ute så har jeg alltid en vannflaske med meg. I løpet av en dag så blir det nok rundt 2 liter. Tilgjengelighet er viktig.

Skrevet (endret)

Som de andre sier: ha med deg vann på flaske hvor enn du går, så du alltid har vann tilgjengelig. Da blir det som regel til at du drikker mer.

Jeg smånipper til vannet gjennom hele dagen, drikker vel et par liter per dag vil jeg tro.

Endret av Xaphan
Skrevet

Jeg drikker mye mer vann når jeg bruker flaske med sånn drikketut, som de store imsdalflaskene. Da fyller jeg den noen ganger i løpet av dagen :) Hvis jeg drikker fra glass drikker jeg kanskje halvparten så mye...

AnonymBruker
Skrevet

1. Alltid ha en vannflaske tilgjengelig, når du er på jobb, på skole, ute og går etc.

2. De gangene du faktisk er tørst, drikk et glass ekstra. Før drakk jeg kun et glass drikke til middag, så økte jeg til to og nå kan jeg lett drikke tre hvis jeg passer på å ta noen pauser iblant og ikke hive i meg all maten på en gang for så å drikke et glass etterpå. :)

3. Tvangsdrikk iblant. Av og til hvis jeg tenker etter og vet jeg har drukket altfor lite så stopper jeg og drikker en halv liter vann på styrten. Det er jo verken ubehagelig eller vondt, bare litt tiltak.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...