AnonymBruker Skrevet 4. mai 2011 #21 Skrevet 4. mai 2011 Jo, det gjør det med litt fleksibilitet og samarbeidsvilje fra begge foreldrene. Ja, det gjør det. Våre barn blir fulgt opp nøye på skolen av oss begge. Derfor kan vi ta dem ut av skolen til langhelger. Da har de med seg bøker og en liste fra skolen med hva de skal gjennom de dagene. Det går på ingen måte utover skolen eller noen annet for ungene. De stortrives og gleder seg hver gang de skal ut å fly. Faren har dem mye på sommeren og jeg sier aldri nei hvis han vil ha dem ekstra i ferier utenom. Barna våre blir lykkelig av det og da har jeg også det bra Jeg betaler forøvrig halvparten av alle planlagte turer. De gangene han skal ha dem mer har han tilbydt seg å betale hele. En grei ordning som syns vi. Det var han som flyttet pga jobb, noe jeg hadde full forståelse for fordi han var fryktelig deprimert av å gå arbeidsledig. Håper du ser hvor viktig det er å samarbeide. Nå er vi veldig gode venner og lykkelig gift på hver vår kant. Det hjelper litt da. Lykke til 1
Løvetanten Skrevet 4. mai 2011 #22 Skrevet 4. mai 2011 Og fleksibilitet fra skolen.....foreldrene må be fri ungene. Sånne ting ordner seg alltid. Skolen er det minste problemet om begge foreldrene er samarbeidsvillige og passer på at ungene har lite fravær ellers og tar igjen tapt skolearbeide. Om foreldre da i tillegg ser til at det meste av fraværet legges rundt planleggingsdager og ferier/fridager trenger det slettes ikke bli stort i det hele tatt. Med samvær planlagt god tid i forveien så blir også flybilletene billigere da man kan få bra priser. Det vil gjøre den økonomiske belastningen mindre for begge parter.
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2011 #23 Skrevet 4. mai 2011 Jo, det gjør det med litt fleksibilitet og samarbeidsvilje fra begge foreldrene. Og fleksibilitet fra skolen.....foreldrene må be fri ungene. Stort sett uproblematisk, tror jeg. Jeg møter i hvertfall stor forståelse fra lærerne, og har ikke noe problem med å be dem fri én dag i måneden. Kanskje vanskeligere når de blir eldre (er 9 og 11 nå), men foreløpig går det helt fint.
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2011 #24 Skrevet 4. mai 2011 Jeg har aldri hatt problemer med å ta ungene ut av skolen, men vet at det kan være verre hvis barnet sliter med noen fag. Jeg tror skolen vurderer det for hvert enkelt tilfelle.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå