Gå til innhold

Engangskluter

Spent brud

Anbefalte innlegg

Hvor kjøper dere engangskluter slik som disse? engangsklut

Detgår en del av de og er litt interessert i å høre om noen andre steder enn apotek selger de til en rimelig penge??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

våtservietter er ikke et alternativ??

nei vil ha tørre engangskluter som vi bare bruker vann til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mener å ha sett noe lignende i babyhyllen i vanlige dagligvarebutikker.

Men hva med tøykluter? Så slipper du å gå tom hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi har også brukt slike kluter hele tiden, har bare funnet dem på apoteket. Hamstrer når vi først er innom der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Catwoman

Det har kommet noen i matbutikkene. Men jeg husker ikke prisen - tror den er ganske lik som de på apoteket.

Det er ofte tre for to eller to for en på apoteket - jeg bruker de selv, og pleier å kjøpe inn når de er påtilbud.

mesoft og vidi er det samme - har bare byttet navn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har selv funnet engangskluter på Ica Maxi, ville tro de har det på de større butikkene (ica maxi, coop obs, centra)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg kjøpte en pose med noe som såg ut som store tykke lovehearts i den nytt og nyttig katalogen mener jeg. og så tok man vann på de og da ble det en klut. men finner den ikke på nyttig.no nå. men om de er gode nok, er jeg usikker på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mesoft (og de andre merkene som apotekene har nå, som er samme typen klut) til spedbarn, Euroshoppers vaskelapper fra Rimi til større barn. Anbefaler Euroshopper sine, synes de er kjempegode til de vemmelige bæsjebleiene til barn som spiser vanlig mat. Synes Mesoft blir for små til større stumper.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest imli

Kvifor ikkje berre bruke vanlege vaskeklutar? :klo:

Eg har aldri brukt slike eingongsklutar, opplys meg gjerne om kva som er så flott med dei :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bruker Euroshopper vaskeservietter. Pakken ser ut som en stor pakke med hvite bordservietter, og er plassert i hyllen ved bleiene. Det er tørre papirkluter som man fukter med vann. Jeg har prøvd Libero sine tørre vaskeservietter, men de er som gråpapir i forhold. Euroshopper sine tåler veldig mye, samtidig som de er lette å rive i to hvis man synes de er litt store. Euroshopper føres på Ica-butikkene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eg har aldri brukt slike eingongsklutar, opplys meg gjerne om kva som er så flott med dei :jepp:

Vi bruker tørre engangskluter med vann til stell i barnehagen. De er tykkere og litt større enn våtservietter. Jeg synes disse er veldig greie.

Fordelen i forhold til tøykluter er at du slipper å vaske kluter full av bæsj. De kan gå rett i bosset sammen med bleia.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest imli

Vi bruker tørre engangskluter med vann til stell i barnehagen. De er tykkere og litt større enn våtservietter. Jeg synes disse er veldig greie.

Fordelen i forhold til tøykluter er at du slipper å vaske kluter full av bæsj. De kan gå rett i bosset sammen med bleia.

Ift våtserviettar er eg einig - det er jo håplaust å vaske bæsjerumper med våtserviettar, dei er jo så tynne og små at ein treng gjerne 10-15 stk for å få ungen rein...

Eg tenkjer berre at det er jo mykje billegare med vaskbare klutar, pluss at ein sparar miljøet for avfall :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bruker liberos engangs vaskekluter.

De får man tak i alle steder der de selger liberobleier og koster ca 30 kr for 130 stk. Og vi har ganske lenge av en pakke.

Har sett de selger noe tilsvarende på Barnas Hus. En litt større pakke (nærmere 200 tørk) til litt over 40 kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi brukte mesoft kompresser fra apoteket da min var baby.

Disse brukte vi også de første månedene. De var geniale og myke og gode mot babyhuden. Bare husk å kjøpe et par tre pakker i slengen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bruker liberos engangs vaskekluter.

Disse prøvde vi også, men de var altfor harde og stive. Det er noen år siden vi prøvde dem, så det er mulig de har forandret dem nå??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Jeg skulle til å skrive noe lignende, men tenkte at det ville bli tatt ille opp av enkelte.

Jeg har aldri brukt engangskluter på mine barn. Gaskluter er myke og duger i massevis. De kan vaskes på kokvaskprogram. Hvis det er påkrevet, kan man rengjøre babystumpen med olje.

Bruk av engangskluter må da også bli uhorvelig dyrt og unødvendig, tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...