Arketypen Skrevet 6. november 2003 #1 Skrevet 6. november 2003 To nonner er ute og går en ettermiddag. Den ene kalles Søster Matematikk >(SM) på grunn av hennes skarpe matematiske sans. >Den andere kalles Søster Logikk (SL) fordi hun er så logisk . Under >spaserturen begynner det å bli mørkt, og de er fortsatt langt borte fra >klosteret. > >SM: Har du lagt merke til den mannen bak oss? han følger etter oss, gad >vite hva han vil? >SL: Det er vel logisk - ha vil voldta oss. >SM: Å nei - med denne avstanden kommer han snart til å ta oss igjen i løpet >av et kvarter, hva skal vi gjøre? >SL: Det eneste logiske vi kan gjøre - gå fortere. >SM: det virker ikke. >SL: Selvfølgelig virker det ikke! Han gjør jo det eneste logiske - han går >også fortere. >SM: Så hva gjør vi nå? Med denne avstanden vil han ta oss igjen i løpet av >10 minutter. >SL: Det eneste logiske vi kan gjøre er å skille lag. Vi går hver vår vei, >han kan ikke følge etter begge to av. Mannen valgte i forfølge Søster >Logikk, mens Søster Matematikk når frem til klosteret i god behold. Hun er >veldig bekymret for Søster Logikk, som omsider dukker opp. >SM: Søster Logikk - gudskjelov! Fortell meg - hva skjedde? >SL: Det skjdde det eneste logiske: mannen kunne jo ikke følge etter begge >to, så han valgte meg. >SM: Ja, det vet jeg godt (litt misunnelig) Men hva hendte deretter? >SL: Det eneste logiske - jeg begynte å løpe så fort jeg kunne, og mannen >begynte også å løpe så, fort han kunne. >SM: Og så, hva hendte så? >SL: Det eneste logiske, han tok meg igjen! >SM: Å nei! Hva gjorde du da+ >SL: Det eneste logiske: jeg løftet opp kjolen min. >SM: Å nei søster! - hva gjorde mannen? >SL: Det eneste logiske: han trakk ned buksene sine. >SM: Å nei, hva hendte så?? >SL: Det jo helt logisk! En nonne med kjolen løftet opp kan jo løpe mye >fortere enn en mann med buksene trukket nedover knærne.... >
chimp Skrevet 6. november 2003 #2 Skrevet 6. november 2003 He he, ja ........Sett den før, men ler like mye av den hver gang......
LilleBille Skrevet 6. november 2003 #4 Skrevet 6. november 2003 .. ikke sett den før - men syntes den var god likevel
Gjest care Skrevet 7. november 2003 #9 Skrevet 7. november 2003 Den var god, tillater meg å sende den videre til venner. :blunke:
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå