Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er oppvokst med Øystein Sunde og har alltid hatt en forkjærlighet for hans viser og gitarspilling. Så, er det andre her med meg?

Her kan man legge inn videoer og diverse som måtte være av interesse. ;)

Mvh Yvonne :heiajente:

Gjest Emera
Skrevet (endret)

:jepp:

Jeg har også vokst opp med musikken hans og liker den kjempegodt. :)

Endret av Emera
Skrevet

Så bra vi er flere om ikke annet. :) Var og så på showet hans i 2008, fikk det i bursdagsgave av mine foreldre. Veldig morsomt! ;)

Skrevet

Det er en amerikaner som heter Eric Clapton som en gang ble spurt om han hadde noen forbilder. Og da svarte han at han en gang hadde sett en nordmann med gitar som virkelig hadde imponert Eric Clapton, og denne nordmannen var øystein sunde.

Skrevet

En av mine favoritter er fanitullen og den ambassadøren sangen. Husker ikke hva den egentlig het?

Skrevet

Det er en amerikaner som heter Eric Clapton som en gang ble spurt om han hadde noen forbilder. Og da svarte han at han en gang hadde sett en nordmann med gitar som virkelig hadde imponert Eric Clapton, og denne nordmannen var øystein sunde.

Jepp, og det ryktes også at Mark Knopfler skal ha sagt noe av det samme. ;)

Og er det Ambassanova du tenker på?

Skrevet

Jeg digger Øystein Sunde! Snakket med ham på Morgentreff for noen år tilbake, og da han virket som en ordentlig hyggelig fyr.

Har vært fan av han i "alle" år, men har enda ikke sett han opptre live, så skulle veldig gjerne vært på et av showene hans før han legger gitaren på hyllen.

Skrevet

Yes! Det var den, fant den litt ute i spillingen. Øystein er bare genial. Det er mange sanger jeg mimres og en av mine aller første cd-er jeg noen gang fikk eller kjøpte meg var den "kjekt å ha" med øystein sunde.

Ambassanova minner meg om barndommen! Det er litt gøy at øystein sunde synger på norsk og gjør litt narr av øvrigheten og andre autoriteter, som for eksempel i den hvor han synger om svigefar og motorsag og skattefuten.

Skrevet

Åh, minner! Mamma og pappa hørte masse på Øystein Sunde, og jeg skrur fortsatt opp lyden om han kommer på radio. En sang jeg husker jeg likte utrolig godt, og som teksten sitter inne på fortsatt, på tross av at jeg ikke har hørt på den på mange år er Danske med campingvogn :ler:

• Liker 1
Skrevet

Absolutt, men det er vel derfor jeg er så stor fan. Han tar opp temaer som er velkjente for folk, som folk klarer å leve seg inn i, og akkurat i Ambassanova så kan jeg se for meg hele situasjonen med denne forfatteren som skal lese dikt for noen som tilhører en helt annen "klasse".

Jeg elsker sangene hans fordi han både greier å være morsom og ta opp dagsaktuelle temaer.

Skrevet

Forøvrig klarer jeg ikke å la være å le når jeg hører denne sangen:

Og jeg ser for meg *den* snøfreser'n:

:ler:

Skrevet

Digger Sunde og har sett ham flere ganger. Sist nå i oktober.

AnonymBruker
Skrevet

Øystein Sunde er genial. Unik kreativitet i den fyren. Og til de grader sympatisk.

Skrevet

Han er kul!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...