Gå til innhold

Sluttet å røyke men....

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest1983
Skrevet

Jeg har røykt ca 15 for dagen siden jeg var 18-19 år gammel ( er 27 nå ). Og klarte å slutte for en måned siden. Jeg hår prøvd å slutte før men denne gangen er jeg veldig sikker på at jeg har klart det da jeg nå ikke lenger tenker på røyk og suget er noenlunde vekke.

MEN

det hender ca en gang i uken at jeg kjøper meg en 10 pkn. med milde sigaretter for kosens skyld ( utepils, fotballkamp etc) og jeg lurer vel egentlig på om dette er "ok". Vil lungene få leget seg selv om jeg røyker 10 i uken ?

takk for svar :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

i hate to break it to you, men du har faktisk ikke sluttet.

• Liker 4
Skrevet

Som røyker selv, synes jeg faktisk at du skal prøve å kutte ut de siste sigarettene også. Ikke bare for helsa sin skyld, men også fordi du, ved å fortsatt røyke, på en måte "legitimerer" overfor deg selv at det er greit, noe som gjør det mer sannsynlig at du øker på igjen.

Og nei, du har ikke sluttet, du har bare kuttet (kraftig) ned.

Jeg selv røyker langt mindre nå (jobber mot total slutt siden jeg er gravid), men jeg har jo ikke sluttet, selv om jeg røyker langt fra like mye som det jeg har gjort de øvrige mange årene jeg har røykt.

Røykfri er du først når du er nettopp det... ;)

Når alt det er sagt: DU HAR VÆRT KJEMPEFLINK SÅ LANGT!! :)

Gjest Gjest
Skrevet

argh !

får vel droppe dem og da :kjefte:

Skrevet

argh !

får vel droppe dem og da :kjefte:

:fnise:

Kjenner følelsen... Jeg har også mest lyst å bare konkludere med at jeg har sluttet, siden jeg har kuttet så mye ned... Men, samboeren synes ikke det var nær nok sannheten... =P

AnonymBruker
Skrevet

Enig med de andre her. En annen fare ved å røyke denne dosen, er at det er lettere å skli ut. Kutt ut helt, det går så fint skal du se :) Om noen mnd kan du være kjempestolt av deg selv. Det blir som å gjrøe det slutt med en du trodde du elsket over alt i livet, men så etter noen måneder ser du at drømmeprinsen ikke var noen prins i det hele tatt.

AnonymBruker
Skrevet

Som fest og koserøyker så er det lett å skli tilbake til gamle vaner. Jeg VET med meg selv at enten så røyker jeg eller så er det totalt stopp.

Du har vært flink så da er det siste resten som står igjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...