Gå til innhold

vanskelige flekker på kjøkkenet


heffatussi

Anbefalte innlegg

Jeg leier en leilighet og huseier har installert kjøkken av den rimeligste sorten. Benkeflaten er slike sponplater med belegg som man får på mye av møblene på ikea, overflaten er litt ru. Desverre er den også hvit og den tar flekker av absolutt alt!

Er det noen som har tips til de vanskelige flekkene som ingenting annet tar, noe som ikke etser opp den kjipe benkeplaten samtidig? Takknemlig for alle tips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For meg funker stålull veldig bra på slike benker, de tåler endel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leier en leilighet og huseier har installert kjøkken av den rimeligste sorten. Benkeflaten er slike sponplater med belegg som man får på mye av møblene på ikea, overflaten er litt ru. Desverre er den også hvit og den tar flekker av absolutt alt!

Er det noen som har tips til de vanskelige flekkene som ingenting annet tar, noe som ikke etser opp den kjipe benkeplaten samtidig? Takknemlig for alle tips.

Har du forsøkt de hvite "vidundersvampene"? Bare vær obs på at de kan matte ned overflaten samtidig. Jeg brukte av og til klorin på kjøkkenbenken. Sterkt klorinvann og veldig våt fille. Lot det stå og "trekke" en stund på benken før jeg vasket den. Da ble hele overflaten hvitere.

Hva med å bruke en bilvoks/båtvoks og polere benkeplaten etter at den er vasket helt ren? Kanskje det ville hjelpe i forhold til å holde den fin? Har aldri forsøkt det selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ajax Professional (anti kalk og fett) til badet fungerer like greit på kjøkkenet. Er overrasket over hvor effektiv den er, bare å spraye på og tørke av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du får bort flekkene kan det kanskje være lurt å polere benkeplaten. Tenker litt på sånn rens og poleringsmiddel for plast. Båtmidler blir jo brukt på plastmøbler. Så blir det lettere når det kommer nye flekker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...