9naah Skrevet 3. mai 2011 #1 Skrevet 3. mai 2011 Hva smaker det? Smaker det mye sprit, eller er det godt? Jeg har aldri smakt det før, og lurer på hva det smaker. Om jeg shotter noe sprit så får jeg brekningsrefleks, og håper jeg ikke får det med geleshots!
CocoPiaf Skrevet 3. mai 2011 #3 Skrevet 3. mai 2011 (endret) Det spørs hvor sterkt man lager det.. Jeg laga 70/30 (vann/bacardi) en gang, og syntes det ble for mildt. Kjente ikke smaken i det hele tatt! Men det passer jo sikkert perfekt når du ikke liker smaken! Ei jeg kjenner laga 40/60 og det ble veldig sterkt funker da.. Endret 3. mai 2011 av CocoPiaf
9naah Skrevet 3. mai 2011 Forfatter #4 Skrevet 3. mai 2011 Håper bare de ikke lager det så sterkt at jeg brekker meg, for det er ikke noe gøy! Men håper de lager det sånn passe, ikke for mildt, men med passe smak av sprit og gele
Supraspinatus Skrevet 4. mai 2011 #5 Skrevet 4. mai 2011 Hva smaker det? Smaker det mye sprit, eller er det godt? Jeg har aldri smakt det før, og lurer på hva det smaker. Om jeg shotter noe sprit så får jeg brekningsrefleks, og håper jeg ikke får det med geleshots! Selv om det ikke er sterkt som rene alkoholshots, så får det en slags pussig bismak. Jeg synes selv det smaker dritt. Foretrekker heller å ikke shotte.
Gjest minsin373 Skrevet 4. mai 2011 #6 Skrevet 4. mai 2011 Jeg lager 50/50 gele/sprit og syns det smaker kjemepgodt Jeg hater smaken av sprit jeg og, så dette var tingen for meg! Bare husk å lage et par timer i forveien så det stivner skikkelig, ellers er det ikke like godt.
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2011 #7 Skrevet 4. mai 2011 Jelly shots er godt, men det er svært lurt å følge oppskriften nøyaktig, en venninne av syntes det var så lite sprit i dem at hun doblet mengden, det var ikke så godt!
Gjest minsin373 Skrevet 4. mai 2011 #8 Skrevet 4. mai 2011 Kan legge til at du også bør være forsiktig. Siden du ikke kjenner spritsmaken så godt er det lett å hive i seg et par shots for mye...
TN-># Skrevet 4. mai 2011 #9 Skrevet 4. mai 2011 Smaken kommer som nevnt tidligere an på hvor mye sprit man benytter seg av. Andre faktorer er selvfølgelig styrken på smaken til geleen. Nå er det en stund siden jeg har spist gele, så kan dessverre ikke komme med noen forslag på dette området. Det jeg har smakt av "jellyshots" opp igjennom tidene har ikke nødvendigvis imponert for å si det enkelt, men det går da ned i et hyggelig lag. Litt off topic: Først og fremst, sprit er mer enn vodka og "bacardi". Når du sier at du får brekningsreflekser av å shotte sprit, kommer ikke dette helt nødvendigvis av spriten du velger å shotte. Det ligger faktisk, tro det eller ei, en del teknikk bak det å shotte vellyket. Ofte ligger problemet med svelgingen og hvor fort du eventuelt heller nedpå, hvis du heller for brått og fort kan det sammenlignes med å putte fingeren i halsen. Selvfølgelig, dersom smaken/lukten er for stram kan dette også føre til brekningsreflekser, men da mener jeg at du rett og slett har valgt feil drikke. Etter min mening er det enkelte ting som rett og slett ikke er beregna for shotting, men hver mann sin egen smak. Vodka er blant de sortene jeg ikke anser som en god shot for seg selv, iskald vodka kan til nød gå, men da helst noe mer kvalitetsvodka enn mye av billivariantene som er tilgjengelig på polet per i dag. Nå veit jeg ikke hvor bevandret folk er innenfor shots, men min erfaring er at det som oftest lønner seg å gå for standard shots som ligger rundt 30% alc. volum. Ofte er poenget med å shotte, det å konsumere alkohol fortest mulig, så mange glemmer ofte "gleden" ved å shotte, sett rent kulinarisk. Om man ikke liker de ferdigblandede shottene tilgjengelig i butikken, kan man alltids starte å mikse litt. Snakker ikke da om hjemmelaga tyrker/doc/fisherman shots, men om klassiske shotter. Trenger ikke å være spessielt erfaren for å få til noen enkle gode shotter her. TL DR; Om "jellyshots" er et alternativ til de som ikke liker å shotte "sprit",ja. Men det finnes utallige andre varianter for folk som ikke liker "alkohol-smaken".
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå